• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-03-07 18:24:29 följande:
    Äsch då. Blir väl att flytta norrut ändå. Släkten skulle väl bli glada iofs. Eller inte. Idk. Kanske som förevändning att börja prata mer pitesamiska.
    Hahaha, du får uppdatera om de har McPalt på Donken där uppe 😋
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 18:29:10 följande:
    Hahaha, du får uppdatera om de har McPalt på Donken där uppe 😋
    Haha. 

Pitepalt vore inte så dumt till middag.... Med skirat smör och lingonsylt. Tar för lång tid att göra dock, det är ju dags för middag nu.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-03-07 18:39:07 följande:
    Haha. 

Pitepalt vore inte så dumt till middag.... Med skirat smör och lingonsylt. Tar för lång tid att göra dock, det är ju dags för middag nu.
    Ja hoppar du på att laga det nu dör du av hunger!

Det är gott ja, försökte göra själv vid ett tillfälle men minns inte vad som blev tokigt!

Eller som de säger där uppe: "det gick fan int".
  • Anonym (Förgiftad)

Efter att jag började och slutade tvärt med SSRI har mitt liv förvandlats till en tortyrupplevelse. ångest och stress 24/7. Ingen räddning i sikte. Permanenta skador på organ efter serotonin syndrom. Ilska på pappa som ville att jag skulle ta antidepressiva. Jag kommer dö inom 1 månad känns det som, av alla hälsoproblem.

• burleskburkläsk
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-03-07 19:36:53 följande:

Efter att jag började och slutade tvärt med SSRI har mitt liv förvandlats till en tortyrupplevelse. ångest och stress 24/7. Ingen räddning i sikte. Permanenta skador på organ efter serotonin syndrom. Ilska på pappa som ville att jag skulle ta antidepressiva. Jag kommer dö inom 1 månad känns det som, av alla hälsoproblem.

Jag har skrivit bra tips i olika trådar den senaste tiden, r jag blivit nertummad för att jag nämnde tips som hjälpte mig.

Jag hade svår panikångest 24/7 i ca fem år...inte en dag utan...det var tider det.

SSRI skall trappas ut jävligt långsamt.

Förstår att du är förbannad.

Serotonin syndrom, hur får man det?
  • Anonym (Förgiftad)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 19:43:59 följande:
    Jag har skrivit bra tips i olika trådar den senaste tiden, r jag blivit nertummad för att jag nämnde tips som hjälpte mig.

Jag hade svår panikångest 24/7 i ca fem år...inte en dag utan...det var tider det.

SSRI skall trappas ut jävligt långsamt.

Förstår att du är förbannad.

Serotonin syndrom, hur får man det?
    Åh galet vad hemskt. Jag fixar inte längre skolan pga Av detta. Ligger helt paralyserad varje dag på golvet. Pappa är svin arg och vägrar erkänna att det är serotoninet, utan menar att jag behöver skärpa mig. Serotonin syndrom kan vara dödligt och innebär att man få i sig för mycket serotonin. Jag var en långsam nedbrytare av sertralin, därför fick jag i mig för mycket av det i kroppen. med andra ord dog jag nästan pga av sertralinet
  • burleskburkläsk

Låter vidrigt och fruktansvert!

Är din Far alltid arg?
    Han borde stötta dig nu när du inte mår bra...han påminner om en person jag könde för några år sedan...en hemsk människa.

Vilkem bokstav börjar din Fars namn på, det säger ju inte mig nåt men jag undrar om det är han...av nån tokig anledning!

• Anonym (Förgiftad)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 20:04:33 följande:

Låter vidrigt och fruktansvert!

Är din Far alltid arg?
    Han borde stötta dig nu när du inte mår bra...han påminner om en person jag könde för några år sedan...en hemsk människa.

Vilkem bokstav börjar din Fars namn på, det säger ju inte mig nåt men jag undrar om det är han...av nån tokig anledning!

Nej han är inte alltid arg, men ganska ofta ändå. Han är ganska stressad och har ofta bråttom. Han böir Ofta besatt av att tänka på vissa saker. Förut var det lägenheten och att flytta till Södermalm. Nu är han besatt av att han tror att jag kommer bli som ett vuxet barn och vill göra mig självständig? samtidigt som jag mår sämre än jag någonsin har gjort tidigare. 

första bokstaven är S

• burleskburkläsk
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-03-07 20:25:35 följande:

Nej han är inte alltid arg, men ganska ofta ändå. Han är ganska stressad och har ofta bråttom. Han böir Ofta besatt av att tänka på vissa saker. Förut var det lägenheten och att flytta till Södermalm. Nu är han besatt av att han tror att jag kommer bli som ett vuxet barn och vill göra mig självständig? samtidigt som jag mår sämre än jag någonsin har gjort tidigare. 

första bokstaven är S

Du skriver otroligt vuxet, beklagar att det är så tufft hos dig  du harvmycket att stå i och sen skola och en Far som inte inser att hans barn behöver honom.
    Jag hoppas han ändrar sig och vaknar upp!

Nej då är det ingen jag känner, den personen är garanterat värre än din Far@
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2025-03-06 20:10:30 följande:

Vackert skrivet som alltid! ✏️

Ja, här tisslas och tasslas det i vrårna, men på ett snällt sätt såklart! Det låter verkligen som farvatten man bör passa sig för, så tack för varningen. Jag har aldrig haft turen (eller kanske oturen) att besöka dessa farvatten och kommer nog undvika att göra det efter vad du just skrev. Men, om jag mot all förmodan färdas förbi dessa olycksdrabbade själar och skeppsvrak, då hoppas jag att jag har med mig en blomma att lämna där vid graven. Kanske en förgätmigej? Denna vackra, blåa och ganska oansenliga lilla blomma, vars namn är en påminnelse. Glöm mig ej 🌸

Här är det fint! Imorgon ska jag kanske ge mig ut på årets första cykeltur, så vi får se var jag hamnar om turen blir av. Hoppas det är bra med dig med!

Tack! Ja, det är bara trevligt. Där kan vara lite lurigt, men där finns också en del fint att se. Det skulle vara ett riktigt fint val av blomma! En vacker blomma ja, väl värd uppskattning och uppmärksamhet. Kanske har du då nu varit ute på en cykeltur, i så fall hoppas jag att den var trevlig. Med förvårens tidiga tecken, sol i sinnet och vind i ryggen. Cykel ja, jag tror inte ni använder ordet fillare som synonym. Kom bara att tänka på det.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.