• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-07 20:51:18 följande:
    Tack! Ja, det är bara trevligt. Där kan vara lite lurigt, men där finns också en del fint att se. Det skulle vara ett riktigt fint val av blomma! En vacker blomma ja, väl värd uppskattning och uppmärksamhet. Kanske har du då nu varit ute på en cykeltur, i så fall hoppas jag att den var trevlig. Med förvårens tidiga tecken, sol i sinnet och vind i ryggen. Cykel ja, jag tror inte ni använder ordet fillare som synonym. Kom bara att tänka på det.
    Tjena fultextad

Intressant läsning må jag säga  jag har aldrig hört talas om fillare...men ett par fillingar vet jag vad det är! 😄
  • burleskburkläsk
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-03-07 20:25:35 följande:

Nej han är inte alltid arg, men ganska ofta ändå. Han är ganska stressad och har ofta bråttom. Han böir Ofta besatt av att tänka på vissa saker. Förut var det lägenheten och att flytta till Södermalm. Nu är han besatt av att han tror att jag kommer bli som ett vuxet barn och vill göra mig självständig? samtidigt som jag mår sämre än jag någonsin har gjort tidigare. 

första bokstaven är S

Försök leta upp trådar här som kan vara intressanta, borde ligga under psykisk ohälsa, jag har som sagt skrivit lite tips där...även andra kan jag tro...men jag trodde jag skulle dö...varje dag.
    Jag trodde jag hade fel på hjärtat men nej..
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-03-06 22:18:37 följande:
    Hej på dig, kul att duvtrillar förbi, jag trodde nåt hänt dig och är glad att jag hade fel, du verkar må bra! 🤗

Wow vad du kan, fartyg och skepp är ju trevliga men tänk att vara på en ubåt, något smäller till och larmet går och man är 500m under ytan...hjälp!
    Havet är vackert och mäktigt men kan vara väldigt läskigt!

Jotack, denna Skåning mår väldigt bra, har haft den bästa dagen på många år (kanske nånsin...) 🤔🥳🥰
    Hej, och tack för din omtanke. Jag är förstås ingen expert på ubåtar, men den är väl indelad i olika sektioner tror jag, som går att stänga. Sedan finns det ju dykarklockor och dylikt för räddningsarbete, men jag vet inte hur djupt de kan gå ner. Det är ju ett stort tryck på sådana djup, det går väl att räkna ut i kPa, man får räkna med det atmosfäriska trycket med såklart. Ubåt är inget som lockar för egen del åtminstone. Havet ja, mäktigt, vackert och ombytligt.

Vad trevligt att läsa! Munter och vid god vigör, i vårens kommande, blå himmel och ännu kala fält månntro, eller kanske har du havet intill!
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 20:54:42 följande:
    Tjena fultextad

Intressant läsning må jag säga  jag har aldrig hört talas om fillare...men ett par fillingar vet jag vad det är! 😄
    Hej på dig, som kanske har det unikaste användarnamnet. Här kan jag erkänna rakt av att jag fick konsultera nätet, jag hade en aning om vad det var, men var inte helt säker. Kanske för att det inte riktigt ingår i vad som återfinns i mina lådor och val av ekipering, av förekommen anledning. Men jag lägger ordet bakom örat, man vet aldrig om det kanske dyker upp rätt som det är, i något korsord kanske.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-07 21:02:58 följande:
    Hej, och tack för din omtanke. Jag är förstås ingen expert på ubåtar, men den är väl indelad i olika sektioner tror jag, som går att stänga. Sedan finns det ju dykarklockor och dylikt för räddningsarbete, men jag vet inte hur djupt de kan gå ner. Det är ju ett stort tryck på sådana djup, det går väl att räkna ut i kPa, man får räkna med det atmosfäriska trycket med såklart. Ubåt är inget som lockar för egen del åtminstone. Havet ja, mäktigt, vackert och ombytligt.

Vad trevligt att läsa! Munter och vid god vigör, i vårens kommande, blå himmel och ännu kala fält månntro, eller kanske har du havet intill!
    Självklart! 😃

Jag har varit på Tekniska i Malmö för miljoner år sedan, den ubåten som står där kan man gå in i, hade den varit under vatten när jag var däri hade de fått ta hand om mig 🙈

Skeppen som tar sig fram med vind och våg, de är väldigt trevliga!

Jaa det vill jag lova, jag är som en lärka på Lyrica.
    Det är en tid jag är tacksam att ha äran att uppleva.
    Jag är född och uppvuxen någerlumda nära Öresund, så jag har inte dett till tyvärr men var vid en fin sjö för några veckor sedan...den var klädd i tunn is så det beträder man inte 😋
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-07 21:08:15 följande:
    Hej på dig, som kanske har det unikaste användarnamnet. Här kan jag erkänna rakt av att jag fick konsultera nätet, jag hade en aning om vad det var, men var inte helt säker. Kanske för att det inte riktigt ingår i vad som återfinns i mina lådor och val av ekipering, av förekommen anledning. Men jag lägger ordet bakom örat, man vet aldrig om det kanske dyker upp rätt som det är, i något korsord kanske.
    Åh tack det var roligt att höra och ändå slängde jag ihop det fort, det boev vad det blev och att jag fått beröm från Eurydike och nu du känns fantastiskt.

Hahaha 😆

Sant, det gör det nog och då har du svaret där bakom örat! 😉
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 21:13:30 följande:
    Självklart! 😃

Jag har varit på Tekniska i Malmö för miljoner år sedan, den ubåten som står där kan man gå in i, hade den varit under vatten när jag var däri hade de fått ta hand om mig 🙈

Skeppen som tar sig fram med vind och våg, de är väldigt trevliga!

Jaa det vill jag lova, jag är som en lärka på Lyrica.
    Det är en tid jag är tacksam att ha äran att uppleva.
    Jag är född och uppvuxen någerlumda nära Öresund, så jag har inte dett till tyvärr men var vid en fin sjö för några veckor sedan...den var klädd i tunn is så det beträder man inte 😋
    Ja just, och ni har väl ubåtar som en del av flottan med, tror jag. Har du desto mer erfarenhet av att ta dig fram med vindens hjälp? Har du några båtar du föredrar mer än andra, allmogebåtar, ketcher, slupar, jollar eller rentav tolvor?

Åh, Öresund är ju inte helt obekant. Is är inte heller obekant, har ägnat mig en del åt skridskoåkning tidigare, och vad gäller isar finns det mycket att ta hänsyn till. Säkerhet är viktigt.
    burleskburkläsk skrev 2025-03-07 21:19:11 följande:
    Åh tack det var roligt att höra och ändå slängde jag ihop det fort, det boev vad det blev och att jag fått beröm från Eurydike och nu du känns fantastiskt.

Hahaha 😆

Är man påhittig och delar med sig av det ska man såklart få veta att man är det med! Jag ber om ursäkt här, jag vill inte på något vis kapa er kedja med massa problem hit och dit. Jag läste annars just här i kedjan att du tidigare haft problem med ångest. Hur kom du ifrån det? Om det är känsligt eller annars olämpligt, så stryk bara ett streck över min fråga, är du snäll. I så fall har du min ursäkt.

Nåmen nu är det lite läsdags, på återtextande!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-07 21:37:31 följande:
    Ja just, och ni har väl ubåtar som en del av flottan med, tror jag. Har du desto mer erfarenhet av att ta dig fram med vindens hjälp? Har du några båtar du föredrar mer än andra, allmogebåtar, ketcher, slupar, jollar eller rentav tolvor?

Åh, Öresund är ju inte helt obekant. Is är inte heller obekant, har ägnat mig en del åt skridskoåkning tidigare, och vad gäller isar finns det mycket att ta hänsyn till. Säkerhet är viktigt.

Hahaha 😆

Är man påhittig och delar med sig av det ska man såklart få veta att man är det med! Jag ber om ursäkt här, jag vill inte på något vis kapa er kedja med massa problem hit och dit. Jag läste annars just här i kedjan att du tidigare haft problem med ångest. Hur kom du ifrån det? Om det är känsligt eller annars olämpligt, så stryk bara ett streck över min fråga, är du snäll. I så fall har du min ursäkt.

Jag tog med hela texten men delar det i två poster.

Njut av läseriet så länge så skrivs vi!
    Jag är inte så insatt i flottan och annat militärt men om ubåten inye finns med så har den funnits med men skulle tippa på att vi inte har ett stort antal.
    Jag har jobbat på ett företag som tillverkar batterier till ubåtar, docl så hade jag annan syssla men dessa batterierna var riktigt stora, skulle uppskatta dem att vara tre meter höga x0.7 x0.5 (inte exakta måttet utan blundar och använder ett historiskt ögonmått 😋

Gällande båtar kan jag för lite men imponerande är de!

Kul det med skridskoåkning, när var det och hur började det?

Påhittig, det tarcjag, tack!

Skriver om ångesten i nästa post.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-07 21:37:31 följande:

Hahaha 😆

Post 2:

Jag kan prata ångest 😊

Jag hade inga samtal alls under hela resan, skulle haft psykolog men hade inte ett enda samtal.
    Medicin jag hade var Citalopram på 10mg och jag hade Sobril 5mg (vid behov, på den tiden skrev dem ut de som "godis" och jag tog vissa dagar inga och vissa dagar 5-6 stycken.

Tips för hur jag blev av med mina besvär var att när jag sov så sov jag alltid på höger sida...inga om och men där, alltid höger sida, ett annat tips att fokusera på andningen för obehagliga tankar eller känslor kan göra att man andas korta snabba andetag högt upp i bröstkorgen som om man är rädd, oftast andas man så när man har ångest och så när man andas in så ofta håller man andan...då kommer ångesten som ett brev på posten, så andas normalt ända ner och håll inga andetag, sistactipset (tips 3) är att ta fram korsord, helst från en damtidning (detvgjorde jag) de har rätt många och flera olika med olika svårighet. Man börjar på det första korsordet och man skall vara fokuserad och lösa det så snabbt som möjligt, kommer man på en ruta man inte kan så går man fort över till en annan ruta...det skall vara ett jämt flyt hela tiden och det skall lösas snabbt utan att stressa sönder sig, när korsord ett är löst, gå över till två osv osv till att ångesten släppt...andas normalt under tiden,
    Kommit på detta och kallar det för att man "override the brain", tankarna skall vara på iorsordet och på att ha en normal andning.

Mycket hoppig text säkert, det blev min räddning dock!

Vi skrivs 😊
  • Freddie K

I've got a million things in my head and you ain't one of them.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.