• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Mikkans
    Lemoon skrev 2020-05-12 15:13:43 följande:

Jag försöker bli gravid, vad tror ni chanserna är, jag hade starkt ägglossningstest från torsdag och ännu starkare test på fredag, i förra veckan..

Min kille kom i mig i onsdags förra veckan sent på kvällen, och på fredagskväll...

Bim är tidigast på söndag som är dag 24 i menscykeln, har fått mens på dag 24 senaste månaderna... redo med gravtest snart snart... 

Ni låg rätt iaf, så håll tummarna!
  • Mikkans

Jag har lutealfas på 17 dagar..all denna väntan. Fick negativt test på äl+10 senast. Är idag på dag +15

• Tobice
    Fruberglund skrev 2020-05-12 14:47:26 följande:

Jag hoppas innerligt! Så jäkla svårt att hålla sig från att testa men samtidigt så deppigt att få ett negativt resultat rätt upp i ansiktet.

Jag håller alla tummar och tår för dig med!

Har också BIM på söndag. Håller helt med er om att det är svårt att inte testa. Hade velat testa 710 gånger per dag men försöker hålla mig till helgen. Eller iaf fredag, åtminstone torsdag :?)
  • Fruberglund
    Tobice skrev 2020-05-12 15:59:37 följande:

Har också BIM på söndag. Håller helt med er om att det är svårt att inte testa. Hade velat testa 710 gånger per dag men försöker hålla mig till helgen. Eller iaf fredag, åtminstone torsdag :?)

Ja, Jag med! Haha

Jag har ju såklart ALLA gravidsymptom också.

Jag tog som sagt CB early som jag misstänker gav ett spökstreck (har också hört att dessa test väldigt ofta kan ge falska positiva). Vilka tester använder ni?
  • Lemoon
    Mikkans skrev 2020-05-12 15:46:46 följande:
    Ni låg rätt iaf, så håll tummarna!
    Haha mm man kan ju hoppas! Ska testa nästa gång på fredag! Dag 22! 
    Testar med testlagret, plussade med sonen med de!
  • Lemoon
    Fruberglund skrev 2020-05-12 17:02:36 följande:
    Ja, Jag med! Haha

Jag har ju såklart ALLA gravidsymptom också.

Jag tog som sagt CB early som jag misstänker gav ett spökstreck (har också hört att dessa test väldigt ofta kan ge falska positiva). Vilka tester använder ni?
    Jag använder testlagret, jag plussade med de testen när jag väntade sonen, som idag är 6 år! Ska testa på fredag, då det blir dag 22! 
  • Mikkans
    Lemoon skrev 2020-05-12 17:24:20 följande:

Haha mm man kan ju hoppas! Ska testa nästa gång på fredag! Dag 22! 

Testar med testlagret, plussade med sonen med de!

Gillar också testlagret! Hur många dagar efter ÄL är dag 22?
  • Lemoon
    Mikkans skrev 2020-05-12 18:40:14 följande:
    Gillar också testlagret! Hur många dagar efter ÄL är dag 22?
    På fredag, dag 22 i cykeln, är det 1 vecka sedan jag fick starkt positivt på ägglossningstest... ska testa då, kan knappt hålla mig! Så jobbigt!
    Tycker det är bättre ta gravtest innan bim, så om mensen kommer och man fått negativt blir man inte lika besviken! 

Vilken dag är du på och när hade du äl? :)
  • Mikkans
    Lemoon skrev 2020-05-12 19:08:22 följande:

På fredag, dag 22 i cykeln, är det 1 vecka sedan jag fick starkt positivt på ägglossningstest... ska testa då, kan knappt hålla mig! Så jobbigt!

Tycker det är bättre ta gravtest innan bim, så om mensen kommer och man fått negativt blir man inte lika besviken! 

Vilken dag är du på och när hade du äl? :)

Fattar! Jag är på ÄL+ 15 idag. Mensvärk och svullna bröst sen 5 dagar cirka så jag är rätt säker på att mensen kommer när som helst! Verkar bara ha lååång lutealfas!
  • Lemoon
    Mikkans skrev 2020-05-12 19:42:49 följande:
    Fattar! Jag är på ÄL+ 15 idag. Mensvärk och svullna bröst sen 5 dagar cirka så jag är rätt säker på att mensen kommer när som helst! Verkar bara ha lååång lutealfas!
    När har du bim?  Jag har bim på söndag... Nej mensen får inte komma!!!