• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • vegaveravegavera

hej hörni! varning för äcklig fråga! jag är i full gång att försöka hitta mitt äl-sekret. Igår efter sex när jag satt och kissade bort sperman i vanlig ordning, så kände jag efter i mig och fångade upp någonting intressant, det var exakt en sån där klump som var superelastisk och genomskinlig! Har sperma samma konsistens så var det väl bara det men tänkte det var värt att kolla med er... hur är det med spermans konsistens, är den sådär elastisk och glidig?

• Grodan90
    Steeph skrev 2020-05-14 14:54:17 följande:

Ägget fäster mellan 6-12 efter ÄL så det kan absolut vara en nidis

Ja okej:) har inte kommit något mer så får se!
  • emmsenj
    Anni89 skrev 2020-05-14 13:56:18 följande:

Min temp gick upp efter ägglossningen och höll sig sedan kvar på den högre nivån tills jag plussade (slutade då att tempa så vet inte hur den legat efter plusset). Hur mycket går din temp ner? Är det litegrann eller går den tillbaka helt till nivån innan ägglossning?

Inte helt tillbaka, förutom en dip på ÄL +6 (om ÄL nu stämmer). Jämfört med kurvan jag hade när jag var gravid sist tycker jag ändå det är stor skillnad.. BIM nu på söndag så får väl se vad som händer med temperaturen och mensen.

• Enwo

Lägger till mig bim 16/5

Hoppas att ingen har fallit bort. Fick backa långt i tråden för att hitta listan.

1/5 Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera, Jessyhs

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 idorina, Tryckfrihets, Meri95

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra, Mikkans

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB, Viktoria104, jgren

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb

15/5 Vemvetintejag, mzl93, Nykär15

16/5 enwo

17/5 MsPinnipeds, Lillahjärtat2020

19/5 Emi1993, Grodan90

20/5 fruitloop, NiMi12, emmsenj

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril, lillagullefjun

28/5 marmow, Arneliis

29/5 JARB, Fnattilur

30/5 Ann3h, Evi82, Silverpilen

• Anni89
    emmsenj skrev 2020-05-14 18:31:12 följande:

Inte helt tillbaka, förutom en dip på ÄL +6 (om ÄL nu stämmer). Jämfört med kurvan jag hade när jag var gravid sist tycker jag ändå det är stor skillnad.. BIM nu på söndag så får väl se vad som händer med temperaturen och mensen.

Hm, ja det är inte det lättaste att tyda kurvorna. Jag började tempa samma cykel jag plussade så har inte alls mycket erfarenhet.. Men som jag förstått det går tempen ner nära inpå mens (för många samma dag) så en dipp på äl+6 känns inte som att det är pga att du inte är gravid. Kanske är det topparna som är lite höga istället så att det blir missvisande? Tempen är ju väldigt känslig, vet att min kunde gå upp 0,3 om jag råkade snooza lite. Men jag vet inte. Vi håller tummarna och hoppas på det bästa helt enkelt!
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-05-14 16:57:56 följande:

Jag skrev till moodmama och frågade hur och vad jag skulle använda i och med att min ÄL krånglat. De sa att jag skulle använda den milda, en pump om dagen, från och med dag 7 i cykeln och i ca 10 dagar framåt och sen låta cykeln sköta sitt.

Ah okej! Vad bra då blev det förhoppningsvid rätt för mig med :)
  • NurseMom

Jag ändrade min BIM då jag plötsligt fick ÄL typ 4 dagar tidigare denna mån. Märkte att jag fick äl-känningar i magen och äl-flytning, och morgonen efter fick jag glad gubbe på äl-test.

Lägger till mig bim 16/5

Hoppas att ingen har fallit bort. Fick backa långt i tråden för att hitta listan.

1/5 Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera, Jessyhs

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 idorina, Tryckfrihets, Meri95

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra, Mikkans

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB, Viktoria104, jgren

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb

15/5 Vemvetintejag, mzl93, Nykär15

16/5 enwo

17/5 MsPinnipeds, Lillahjärtat2020

19/5 Emi1993, Grodan90, NurseMom

20/5 fruitloop, NiMi12, emmsenj

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril, lillagullefjun

28/5 marmow, Arneliis

29/5 JARB, Fnattilur

30/5 Ann3h, Evi82, Silverpilen

• Elica89

Godkväll, helt ny här.

Har försökt bli gravid sen augusti 2019.

Skulle fått min mens den 10/5, tog ett test nu under kvällen, det visade "ej gravid"

Googlat sönder Google

Haft ont i brösten, ont i huvudet, aningen förhöjd temp, 37.4, är lågtempad i vanliga fall.

Inte ett spår eller känsla av att mensen är på gång.

Ska ta ett test till imorgonbitti. Någon annan som varit med om liknande?

• mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 17:00:31 följande:

Haha, jag med!!

Vad gör rosenrot? Har dålig koll. Är lite rädd för att mixtra med min cykel också då den har gått som en klocka sen jag fick mens typ... enda är äggviteflytningar som jag inte kan hitta.

Precis samma här! Har läst ETT inlägg av en tjej som fick sin cykel rubbad. Andra pratar om att äggvitesekretet kommit på en gång när de börjat med rosenrot! Däremot ska man sluta äta dem vid ägglossning fram till efterföljande mens! Hur känner du nu då? Mensen på g? Jag känner inga tecken på mens än men däremot är alla test negativa :(
  • mzl93
    Elica89 skrev 2020-05-14 23:52:21 följande:

Godkväll, helt ny här.

Har försökt bli gravid sen augusti 2019.

Skulle fått min mens den 10/5, tog ett test nu under kvällen, det visade "ej gravid"

Googlat sönder Google

Haft ont i brösten, ont i huvudet, aningen förhöjd temp, 37.4, är lågtempad i vanliga fall.

Inte ett spår eller känsla av att mensen är på gång.

Ska ta ett test till imorgonbitti. Någon annan som varit med om liknande?

Håller tummarna för sega hcgnivåer!