• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Meri95
    Fnattilur skrev 2020-04-22 13:50:33 följande:

Jag har samma BIM som dig, 4/5. :D

Haha va roligt! Då kan vi följas åt,vilket försök för er?hur gammal är du?
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-22 12:58:43 följande:

Jag berättade ändå för honom. Reaktionen var inte det bästa jag hoppades på. Känslokallt, fåordigt... jag tror inte han vill. Det är så jag känner, annars hade han velat ha mer sex med mig. Känns mer som han undviker sex. Jag vart så ledsen av hans reaktion så jag bara la på telefonen till och med.

Jag vet inte vad jag ska göra. Känns som om ag får lägga mig i barnafrågan nu

Men :( blir helt stum! Jag kan ju inte yttra mig något då jag inte vet eran situation/ hur erat förhållande är... men jag förstår att du blir ledsen! Det hade jag med blivit.
  • Undrandee
    Zamaso1 skrev 2020-04-22 15:02:31 följande:

Men :( blir helt stum! Jag kan ju inte yttra mig något då jag inte vet eran situation/ hur erat förhållande är... men jag förstår att du blir ledsen! Det hade jag med blivit.

Ja jag saknar ord jag med. Förra månaden ville han ge denna månad en ärlig chans och ville veta när jag fick ägglossning. Nu när dagen ätligen är här igen, då reagerar han såhär!

Jsg är beredd att inseminera mig nu, men hsn vill inte att jsg blir mamma till ett barn han inte är pappa till?! Jag fattar ingenting. Sa att det är väl ändå mitt beslut om han nu inte vill ha barn med mig.
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-22 15:25:46 följande:

Ja jag saknar ord jag med. Förra månaden ville han ge denna månad en ärlig chans och ville veta när jag fick ägglossning. Nu när dagen ätligen är här igen, då reagerar han såhär!

Jsg är beredd att inseminera mig nu, men hsn vill inte att jsg blir mamma till ett barn han inte är pappa till?! Jag fattar ingenting. Sa att det är väl ändå mitt beslut om han nu inte vill ha barn med mig.

Ta ett ordentligt prat med han vad han vill och inte vill, annars är det självklart ditt beslut! Du bestämmer över din kropp och vad du vill göra! :)
  • Fnattilur
    Meri95 skrev 2020-04-22 14:22:31 följande:

Haha va roligt! Då kan vi följas åt,vilket försök för er?hur gammal är du?

Ja kul! Det är 4:e försöket för oss. Vi har två barn redan och försöker med en sladdis. Jag är nyss fyllda 41 så mycket möjligt att det är för sent, men går det så vore det underbart! Vilket försök är det för er? :)
  • Majja92
    SailorMoonshine skrev 2020-04-22 12:52:59 följande:

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag. Ja Majja92 jag har också Bim 1/5 och jag har försökt att inte känna efter så mycket. Men nu är det liksom oundvikligt ändå. Jag har inte känt så mycket alls hittills, men nu börjar det kännas lite skumt med typ fladder/vibrationer vid ena äggledaren och typ som att "man känner äggledarna", och när man ställer sig upp snabbt som att man "sträcker nåt"/sticker till lite lätt vid livmodern/äggledaren. Svårt att beskriva. Sen lite ryggvärk som smyger sig på samt trötthet och mer flytningar. Allt är säkert bara symptom på pms eller nåt. Har du känt nåt med Majja92? Nån annan? :D

Fnattilur smart att dela upp väntan sådär! Bra tips :)

Undrandee, svårt läge det där :/ jobbigt för dig och er! Jag har svårt att ge dig råd, men angående äl-test så tror jag man ska köra den dagen man får positivt så kanske simmarna väntar i äggledaren och tar emot ägget? Men jag är ingen expert allt detta är så nytt för mig. Lycka till!

Åh så spännande! :D Låter väldigt lovande! När ska du börja testa? jag har en markant ökning av flytningar, aldrig haft såhär innan! Hoppas det är ett bra tecken :)
  • Mortiscia80
    SailorMoonshine skrev 2020-04-22 12:52:59 följande:

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag.

Det är värre än så, mina cykler har sedan förra sommaren varit allt från 23-40 dagar långa :s Kortast när jag började mäta och sedan bara längre och längre... Senaste var en perfekt 28:a iaf :)

Man blir liksom lite ledsen och less till slut på alla de där tecknen som "kan vara gravid, eller bara att man ska ha mens" och så händer inget. Nu är det bim om ca två veckor iaf och jag fick världens märkligaste smärta i livmodern idag så ÄL lär jag iaf ha haft x)

Lycka till så länge :D
  • Labella9
    Undrandee skrev 2020-04-22 15:25:46 följande:

Försök ligg lite lågt ett tag och ta inte upp barnafrågan mer ikväll, att bli arg och att det blir en dålig stämning mellan er hjälper inte till att ?få till det? så att säga ;) Nu vet han att du har äl, bete dig som vanligt och se vad han gör imorgon. Mitt tips! Andas <3
  • Meri95
    Fnattilur skrev 2020-04-22 16:16:13 följande:

Ja kul! Det är 4:e försöket för oss. Vi har två barn redan och försöker med en sladdis. Jag är nyss fyllda 41 så mycket möjligt att det är för sent, men går det så vore det underbart! Vilket försök är det för er? :)

Andra försöket för oss, vi är 26,inga barn tidigare)
  • Tyckfrihets

BIM 4/5

Mensvärk, flytningar och humörsvängningar. Är inte särskilt hoppfull denna månad, känns som det brukar göra inför mens. :/

Svar på tråden Bim Maj 2020