• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Undrandee
    Labella9 skrev 2020-04-22 18:29:03 följande:

Försök ligg lite lågt ett tag och ta inte upp barnafrågan mer ikväll, att bli arg och att det blir en dålig stämning mellan er hjälper inte till att ?få till det? så att säga ;) Nu vet han att du har äl, bete dig som vanligt och se vad han gör imorgon. Mitt tips! Andas <3

Jo jag vet jagär föt ivrig. Vill inte missa en endaste ägglossning. Men vi pratade och han tycker jag är för på om att ha sex så pass mycket vid ägglossning. Dock ledde det till sex ändå ikväll helt oplanerat så jag får försöka lugna mig. Men lättare sagt än gjort alltså!
  • idorina
    Tyckfrihets skrev 2020-04-22 22:52:06 följande:

BIM 4/5

Mensvärk, flytningar och humörsvängningar. Är inte särskilt hoppfull denna månad, känns som det brukar göra inför mens. :/

Har också beräknad bim 4/5, men min menscykel är mellan 22-30 dagar, så det är svårt att säga. Känner inget annorlunda alla än, men tänker att det är alldeles för tidigt att känna nåt än.
  • Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-22 23:51:23 följande:
    Jo jag vet jagär föt ivrig. Vill inte missa en endaste ägglossning. Men vi pratade och han tycker jag är för på om att ha sex så pass mycket vid ägglossning. Dock ledde det till sex ändå ikväll helt oplanerat så jag får försöka lugna mig. Men lättare sagt än gjort alltså!
    Vad tufft för er båda. Småbarnstiden är, för många, tuff för ett förhållande, så om du blir gravid och ni vill fortsätta tillsammans så kanske det är en bra idé att försöka reda ut era problem. Hjärta  Jag tror ni skulle ha mycket nytta av att få hjälp av någon att prata. 
  • Meri95
    Fnattilur skrev 2020-04-22 16:16:13 följande:

Ja kul! Det är 4:e försöket för oss. Vi har två barn redan och försöker med en sladdis. Jag är nyss fyllda 41 så mycket möjligt att det är för sent, men går det så vore det underbart! Vilket försök är det för er? :)

Har inga tecken idag, inga rosa flyttningar ingeting , hir är det för dig?
  • Fnattilur
    Meri95 skrev 2020-04-23 09:20:34 följande:

Har inga tecken idag, inga rosa flyttningar ingeting , hir är det för dig?

Ingenting förutom eventuellt lätt molvärk. Men är jättesvårt att avgöra då jag har inflammation i urinblåsan (inte UVI, inga bakterier) och ofta har ont i den. Men är mer och av annan karaktär. Tror jag.. Men jag tror ju hur som att det är för tidigt, att man inte kan få symtom före ägget fäst. :) Vi var förresten 26/27 vi fick vår äldsta!
  • Meri95
    Fnattilur skrev 2020-04-23 10:15:50 följande:

Ingenting förutom eventuellt lätt molvärk. Men är jättesvårt att avgöra då jag har inflammation i urinblåsan (inte UVI, inga bakterier) och ofta har ont i den. Men är mer och av annan karaktär. Tror jag.. Men jag tror ju hur som att det är för tidigt, att man inte kan få symtom före ägget fäst. :) Vi var förresten 26/27 vi fick vår äldsta!

Jaa får väl se, äl +4 idag för mig. Har en kompis blev precis gravid hon hade inga alls symtomer hon är i v 5 nu.
  • SailorMoonshine
    Majja92 skrev 2020-04-22 17:59:40 följande:

Åh så spännande! :D Låter väldigt lovande! När ska du börja testa? jag har en markant ökning av flytningar, aldrig haft såhär innan! Hoppas det är ett bra tecken :)

Ja det är spännande och läskigt och pirrigt :D samtidigt som jag tänker att äsch allt är bara inbillning och ägget dog och det kommer bli "game over", vågar inte tro för mycket..

Shit va nervigt när tänkte du börja testa Majja92?!? XD

Och hur tänker ni andra ungefär?

Jag tror jag kommer att vänta så länge jag pallar för jag märker ju vilken jävla testgalning jag blir!! Helt sjukt ni skulle bara veta hur mkt pengar det gick till äl-testerna.. och förra månaden när jag ett tag trodde att jag var gravid så gick det ett antal tester å stickor men alla blanka förstås.

Jag har förövrigt nu nån väldigt lätt värk/mensvärk, lätt ryggvärk frusen till å från..nåt händer men det kan ju va inför mensen liksom. Jag har käkat p-piller i 15år så jag har noll koll på kroppens signaler. Kvinnokroppen är ett stort mysterium för mig hehe
  • barnlängtanochpcos

Hoppar in här, om jag får.

Jag och sambon har börjat försöka den här månaden. Slutade med p-piller i månadsskiftet mars/april och eftersom jag har PCOS (en hormonell störning som rubbar ägglossningen) har jag beslutat mig för att tempa med Natural Cycles och testa med ägglossningstest. Hittade en snabb LH-stegring i förrgår så jag har nog haft ÄL igår. Sambon och jag har myst så vi har nog lyckats träffa in en ev ägglossning. Men jag har ännu inte fått en temperaturhöjning, som man tydligen ska få efter ÄL. Så nu är jag svinigt nervös över att jag inte ens kan ägglossa. Men kroppen har haft så otroligt tydliga symtom (flytningar, ömma bröst, ökad sexlust, kramper) att jag inte vet längre. Någon här som tempar?

På grund av min pcos är jag inte säker på hur lång cykeln är, men skulle tippa att jag har BIM runt 5/5. Ingen vet att vi försöker, men jag mår så dåligt över att inte veta om jag ens ägglossar och min stackars sambo ska inte få behöva höra mer ångest över detta just nu. Hoppas så otroligt mycket på ett plus på stickan. Innan det blir en mens får jag hoppas och längta i tysthet.

• NurseMom

Hoppar in här från apriltråden eftersom mensen kom idag. 2 försök hittills (mf mars, ingen graviditet april).

Så detta blir 3:e försöket!

BIM 21/5

• NurseMom
    Fnattilur skrev 2020-04-22 16:16:13 följande:

Ja kul! Det är 4:e försöket för oss. Vi har två barn redan och försöker med en sladdis. Jag är nyss fyllda 41 så mycket möjligt att det är för sent, men går det så vore det underbart! Vilket försök är det för er? :)

Jag har också 2 större barn sen innan, är 36 och vi försöker med sladdis nu Detta blir tredje ?riktiga? försöket. Fått 2 mf på raken och sen ingen graviditet.
Svar på tråden Bim Maj 2020