Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Jaa får väl se, äl +4 idag för mig. Har en kompis blev precis gravid hon hade inga alls symtomer hon är i v 5 nu.
Jag har också 2 större barn sen innan, är 36 och vi försöker med sladdis nu Detta blir tredje ?riktiga? försöket. Fått 2 mf på raken och sen ingen graviditet.
Efter ett spökplus(tydligen) kom mensen idag :(
Hoppar "tyvärr" in här då med försök nr. 4 men känner mig lite mer hoppfull när man läser här <3
Bim 24/5.
ÄNTLIGEN positivt äl test! Nu blir de ovitrelle :) sen är det bara vänta och hoppas på ett positivttest om ca 14 dagar ;D 2års kämpande kanske kan vara över nu?
Jag är så förvirrad. Är på dag 7 efter ägglossning och fick igår lite rosa/brun fläck i trosorna. Det kom även väldigt lite imorse, men nu är det ingenting. Vi fick inte till det runt ägglossningen utan 14e april och hade äl 17e. Någon som vet vad det kan va?
Jag är så förvirrad. Är på dag 7 efter ägglossning och fick igår lite rosa/brun fläck i trosorna. Det kom även väldigt lite imorse, men nu är det ingenting. Vi fick inte till det runt ägglossningen utan 14e april och hade äl 17e. Någon som vet vad det kan va?
När kommer ni börja testa er för ev graviditet? Jag är på äl+3 idag så är ju ett tag kvar här.
En nidationablödning! :D Man kan få en liten blödning när ägget fäster, så spännande!
Hoppar in här, om jag får.
Jag och sambon har börjat försöka den här månaden. Slutade med p-piller i månadsskiftet mars/april och eftersom jag har PCOS (en hormonell störning som rubbar ägglossningen) har jag beslutat mig för att tempa med Natural Cycles och testa med ägglossningstest. Hittade en snabb LH-stegring i förrgår så jag har nog haft ÄL igår. Sambon och jag har myst så vi har nog lyckats träffa in en ev ägglossning. Men jag har ännu inte fått en temperaturhöjning, som man tydligen ska få efter ÄL. Så nu är jag svinigt nervös över att jag inte ens kan ägglossa. Men kroppen har haft så otroligt tydliga symtom (flytningar, ömma bröst, ökad sexlust, kramper) att jag inte vet längre. Någon här som tempar?
På grund av min pcos är jag inte säker på hur lång cykeln är, men skulle tippa att jag har BIM runt 5/5. Ingen vet att vi försöker, men jag mår så dåligt över att inte veta om jag ens ägglossar och min stackars sambo ska inte få behöva höra mer ångest över detta just nu. Hoppas så otroligt mycket på ett plus på stickan. Innan det blir en mens får jag hoppas och längta i tysthet.
Fortsätt ha sex tills du ser att tempen stiger! Jag fick nästan positivt äl-test förra månaden och tänkte att ägget släppte efter det, men tempen kom inte förrän 5 dagar senare vilket gjorde att jag trodde att jag var gravid när jag var flera dagar "sen". NC kunde sen konstatera att äl skett 5 dagar senare när mensen kom. Otroligt störande att vi missade det!