Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Tips! Koffeinfritt kaffe, hjälper mig mycket. Men väl gravid smakar kaffet urk för mig så då vill jag ändå inte ha...
Socker äter jag knappt, gillar bättre salt :)
Jag måste rådfråga lite här och höra vad ni tror. Jag fick missfall den 13 april i vecka 6+0 och blödde kraftigt i 2 dagar, sedan övergick det till medelflöde i en till två dagar för att sedan bli lindrig och nästan obefintlig, var i princip enbart blodblandad flytning på pappret någon gång då och då. Den 20 april, en vecka efter missfallet, så var jag till gynekologen för att se så att allt kommit ut. Graviditetstestet som togs då visade knappt ett sträck och när hon gjorde ultraljudet så sade hon att allt var ute och att jag var helt sluten och vi kunde börja ha sex torsdag-fredag denna veckan, ca 10 dagar efter MF. Har knappt blödigt alls sedan besöket, utan mest haft flytningar som ibland varit lite färgade, fram till just torsdag då jag på kvällen fick mer som en blödning igen. Vi avvaktade med sex och igår så tilltog blodflödet till som en vanlig mens igen. Detta har gjort mig helt förvirrad efter det gynekologen sade om att jag var sluten. Fick igår också som vanlig mensvärk, lite mer stickningar kanske. Kan det vara så att jag har fått mens nu i stället, knappt två veckor efter MF? Vad tror ni? Kan tillägga att själva blödningen från missfallet luktade förjävligt tyckte jag, inget konstigt enligt BM och gyn då MF kan lukta som avslag, men jag har inga barn sedan tidigare så vet ej om det var just avslag det luktade. Den "nya" blödningen luktar inte så. Helt lost känner jag.
Hej!
Jag slutade med kombinerade p-piller i början av april efter att ha tagit dem i ett halvår ca. Innan dess ?vanliga? p-piller i ca ett år.
Jag har inte haft någon blödning än och tänker att det kan ta ett tag innan det kommer igång?
Vill mest höra mer er hur lång tid det kan ta innan man får någon blödning eller mens?
Hej!
Jag slutade med kombinerade p-piller i början av april efter att ha tagit dem i ett halvår ca. Innan dess ?vanliga? p-piller i ca ett år.
Jag har inte haft någon blödning än och tänker att det kan ta ett tag innan det kommer igång?
Vill mest höra mer er hur lång tid det kan ta innan man får någon blödning eller mens?
Men hjälper det verkligen mot huvudvärken? Koffeinfritt kaffe alltså.
Alltså jag känner mig VÄLDIGT gravid, har jätte mycket molvärk idag, brösten ömmar mer och mer för varje dag och ett diffust illamående. Jag har liksom svårt att acceptera att testen är negativa för jag känner mig verkligen gravid :( Säkert skengravid. Det finns en svag skugga på testet idag men det kan lika gärna va inbillning.. ÄL 9 så ännu tidigt.
Alltså jag känner mig VÄLDIGT gravid, har jätte mycket molvärk idag, brösten ömmar mer och mer för varje dag och ett diffust illamående. Jag har liksom svårt att acceptera att testen är negativa för jag känner mig verkligen gravid :( Säkert skengravid. Det finns en svag skugga på testet idag men det kan lika gärna va inbillning.. ÄL 9 så ännu tidigt.
Vad svårt det ska vara att tänka positivt.. har varje månad såna problem att vara positiv inför varje BIM.
Hur svårt ska det vara att bara typ "glömma" man försöker bli gravid och sen bara komma på som i alla filmer att "oj min mens är sen, jag måste nog testa mig...)
Har slutat leta symtom nu. Tar det sig inte denna månad kommer jag lägga av. Känner mig låst nu och tänker bara på att bli gravid varje dag. Nästan besatt, och så orkar jag inte leva. Har näst intill förstört vårat sexliv pgr min besatthet kom jag på igår och min partner har börjat kolla mer på porr och runkar istället...:/
Vad svårt det ska vara att tänka positivt.. har varje månad såna problem att vara positiv inför varje BIM.
Hur svårt ska det vara att bara typ "glömma" man försöker bli gravid och sen bara komma på som i alla filmer att "oj min mens är sen, jag måste nog testa mig...)
Har slutat leta symtom nu. Tar det sig inte denna månad kommer jag lägga av. Känner mig låst nu och tänker bara på att bli gravid varje dag. Nästan besatt, och så orkar jag inte leva. Har näst intill förstört vårat sexliv pgr min besatthet kom jag på igår och min partner har börjat kolla mer på porr och runkar istället...:/