• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Matildaa2020
    Nykär15 skrev 2020-05-08 08:31:45 följande:

Så var det för mig med, men beror på när ägget fäster, kan ju variera 6-10 dagar och ägget släppte kanske senare än man trott vid äl, så omöjligt är det ju absolut inte. Men, kan som sagt vara spotting med vilket jag kan ha närmare mens jag med, så tiden får utvisa för henne :) men tycker inte man ska ge upp hoppet innan BIM iaf eftersom det kan ha skett senare än vad man tror.

Nej att få en liten blödningen behöver absolut inte innebära att man inte är gravid. Jag tror bara inte att det är just nidblödning så sent:)
  • Nykär15
    Matildaa2020 skrev 2020-05-08 08:49:42 följande:

Nej att få en liten blödningen behöver absolut inte innebära att man inte är gravid. Jag tror bara inte att det är just nidblödning så sent:)

Man får tro vad man vill, men ägget kan ju fästa så sent beroende på när äl verkligen blev av. Alla har inte stenkoll på det och det är ju bara genom provtagning efter äl man verkligen kan veta vilket få gör om man inte är under utredning. Men snart vet hon ju vad det kan ha varit! Som jag skrev brukar positivt uppträda 3-4 dagar efter en nidblödning, så isf ser hon log inte så tidigt som söndag, men kanske måndag om mensen inte kommer.
  • Cykelstöld

Hej alla. Jag och min man har börjat försöka, har BIM 16/5 ungefär (har ej bra koll på varken menscykel eller lutealfas än så lite osäker). Det här är andra månaden som vi försökt, håller tummarna! Skönt att ha någon annanstans att prata av sig lite, tror karln börjar tröttna lite på mitt konstanta prat om cyklar och befruktning haha.

Jag är dock rätt så osäker på när exakt min ägglossning skedde. Enligt LH-test så steg LH rejält måndag och jag hade äggvite-flytningar. Tisdagen tog jag inte test då jag antog att det är ÄL-dag och flytningar var vattniga. Jag mätt temperatur varje morgon och inte förrän idag fredag såg jag en tydlig höjning. Så kan ha varit lite försenad.. Vi hade sex senast på tisdagen så det är ju oavsett en chans denna cykel, men vi kanske bör köra på fram till att det har skett en temperaturshöjning, utifall ÄL är försenad?

• Maramba
    Viktoria104 skrev 2020-05-08 07:12:49 följande:

Har någon av er andra haft en nidblödning? Ska ha min mens på söndag och har fått en ljusljusrosa blödning idag. 

Första gången jag var gravid (slutade tyvärr i MA) började jag blöda på Bim-1. Var helt övertygad om att det var tidig mens. Efter ett tampongbyte kom dock inget mer. Kvällen efter (alltså på Bim) så tog jag ett test som visade svagt (men ändå tydligt) positivt.

Sen om man ska kalla det nidblödning eller ej vet jag inte :)
  • mzl93

ÄL +6 (tror jag) men riktigt ont i bröstvårtorna. För tidigt för att känna något antagligen men ont har jag! Drömde dessutom om ett flertal positiva gravtest haha! Jävlar va psyket är inställt på en graviditet just nu. Skrattande

• Nykär15
    Kidrauhl skrev 2020-05-08 11:39:46 följande:

Tog sig på första försöket!

Wow! Grattis!!
  • Tigu

Åhh grattis!! <3
  • Tigu

Har du känt av några symptom? När har du bim?
  • Ajjj
    Tyckfrihets skrev 2020-05-07 23:59:32 följande:

BIM +3, ingen mens, inget plus.

Är väl typiskt om cykeln ska bli längre igen när den hållit sig regelbunden nästan ett halvår! :(

Så lurigt det där! Idag är jag själv på BIM +2, fortfarande ingen mens eller plus! Igår hade jag världens mensvärk och var 100% säker på att jag hade fort mens men icke! Blir ju galen, antingen så för faktiskt mens ta och komma nu eller så får de vara ett plus!

Har du några känningar? Ska du ta något mer test idag?
Svar på tråden Bim Maj 2020