Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Någon som har erfarenhet av ?Graviditetskollen.nu testa tidigt stav?? Tycker den beter sig konstigt... som det funkat för någon, hur tidigt har ni kunnat se positivt?
Någon som har erfarenhet av ?Graviditetskollen.nu testa tidigt stav?? Tycker den beter sig konstigt... som det funkat för någon, hur tidigt har ni kunnat se positivt?
Spännande! När hade du ÄL? Jag har haft molvärk/drag/stickningar sen ÄL förra söndagen men gravtest idag va super negativt :( hoppas på graviditet för dig!
Spännande! När hade du ÄL? Jag har haft molvärk/drag/stickningar sen ÄL förra söndagen men gravtest idag va super negativt :( hoppas på graviditet för dig!
Hej!
Smyger in här... egentligen hade vi inte tänkt försöka förens i höst men nu, vips, så tycker sambon att vi sku försöka redan nu, haha.
Vi har ett barn, född juni-19. Då körde vi allt, tempade, ÄLtester, sperm meets egg-metoden, sambon åt tomat osv osv....
Denna gång vill jag ta det mera lugnt. Fast de kanske ändrar om de inte händer något på några månader.....
Har ingen egentlig koll på BIM men min Fitbit säger 22/5 och att ÄL skulle vara nu på lördag (9/5). Hade sex idag, får se om man hinner något mera....
Lycka till alla! Och grattis till er som plussat reda :)
Smyger också in här!
Vi är inne på att skaffa en tredje liten kiddo nu till vår familj och hade tänkt vänta till hösten men oj vad otålig jag är. Ni vet när man väl bestämt sig, så vill man helst ha det igår? Men jag är lite nojig över allt det här med Corona.. Jag vill inte sprida något kaotiskt här eller så, jag vill bara se vad ni känner och hur ni resonerar? Många i min närhet tycker det är extremt onödigt och riskabelt att ens tänka tanken på att bli gravid nu, vilket får mig att bli lite ledsen.. någon som har positiva tankar i och med detta? Behöver lite pepp känner jag..
Smyger också in här!
Vi är inne på att skaffa en tredje liten kiddo nu till vår familj och hade tänkt vänta till hösten men oj vad otålig jag är. Ni vet när man väl bestämt sig, så vill man helst ha det igår? Men jag är lite nojig över allt det här med Corona.. Jag vill inte sprida något kaotiskt här eller så, jag vill bara se vad ni känner och hur ni resonerar? Många i min närhet tycker det är extremt onödigt och riskabelt att ens tänka tanken på att bli gravid nu, vilket får mig att bli lite ledsen.. någon som har positiva tankar i och med detta? Behöver lite pepp känner jag..
Jag är för gammal för att vänta ut Corona :/ kan ta låååång tid, både med Corona och att bli gravid...så vågar inte chansa. Måste dock ta två månader paus i sommar från bebisverkstad så jag inte råkar pricka förlossningen mitt i min examen :(
Eg skulle vi börja först i höst, men vi kunde inte hålla sig. Sen tog det lång tid sist, så gör säkert det nu med OM vi ens lyckas. Blev olyckligt av med en äggledare i november, inte precis vad vi behövde med våra redan låga odds...
BIM 15/5
Hade beräknad ÄL igår enligt NC, men ingen temphöjning idag. Positivt ÄL-test i måndags. Det har varierat historiskt vilken dag jag haft ÄL (dag 15-18 och idag är dag 18) så bör man köra på med liggandet eller är det kört för denna månad? Så typiskt för har haft så tydliga höjningar alla månader i år när vi inte försökt :( Har haft ömma bröst sen igår men annars inga vidare symtom på ÄL.
Hej,
Ser någon av er det jag ser?