• Maria Maruschka

Har någon fått barn UTAN föregående missfall?

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

• Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?
  • Let it Rain

Inga missfall här.

Fick mina barn vid 37, 39 och 41 år. Gravid på försök 1-3 samtliga ggr.

• Let it Rain

Min BM sa förresten att det som drar upp statistiken är att vissa kvinnor (tyvärr) är mer utsatta för missfall )medan andra aldrog får något enda). Varken min mamma eller syster har haft något känt missfall.

• fornminne

Jag känner många som har flera barn och aldrig har fått missfall. Sen känner jag en som fick fyra (!) missfall, dock tidiga, innan det äntligen blev ett fullgånget barn på femte försöket. Några år senare ett barn till. Jag känner en annan som förlorade första barnet i vecka 21. Nu har hon dock tre friska barn. Ingen av de drabbade var över 30 när de fick första missfallet, så det handlade inte om ålder. Verkar snarare som att vissa har lättare att få det än andra.

• Mint

Var 38 år när första barnet kom. Inga missfall innan.

Första gången gravid.

• Maria Maruschka

Alltså, ett jättetack till alla som skrivit svar <3

Ni är guld värda: jag känner äntligen ett uns hopp, något som inte funnits knappt alls på dessa 2 veckor med vetskap om myran. Det har varit så ledsamt att inte alls våga glädja sig åt något, egentligen, så underbart. Jag hoppas fler som sett statistik som jag hittar hit och känner hoppet växa - i takt med bebis :)

• Lisa says

37 år och inget missfall, är nu gravid för första gången med bf nu på lördag. Ingen i min familj har fått missfall. Man är så himla orolig i början och visst är det så att det kan hända, men det finns goda chanser att det går bra också! Så skönt när man väl vågar börja vara riktigt glad!

• EvilNala
    Maria Maruschka skrev 2020-09-21 17:53:56 följande:

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

Har två barn, har varit gravid tre ggr - har gjort en abort, har aldrig fått missfall.
  • dameke

Är gravid med barn nr 4, 0 missfall. Barn 2 tog 1 år att bli gravid med, barn 3 tog 6 månader och barn 4 tog sig på första försöket. Barn 1 var oplanerad men jag trodde jag inte kunde bli gravid så hade inte använt preventivmedel på 3,5 år.

• cosinus

Jag har 4 barn utan missfall (haft väldigt lätt att bli gravid också)

Syrran har 2 barn utan missfall.

Mamma har 3 barn och ett tidigt missfall vid 37 års ålder (mellan barn 2 och 3)

• Majson

Min mamma fick barn vid 39 och 41 års ålder och har aldrig fått ett missfall (va hon vet)

Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?