• Maria Maruschka

Har någon fått barn UTAN föregående missfall?

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

• Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?
  • MeAndBaby
    Maria Maruschka skrev 2020-09-21 17:53:56 följande:

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

Jag får känslan av att det är väldigt slumpartat i många fall. Min första graviditet slutade i missfall, därefter fick jag två underbara barn, graviditeten där efter blev missfall. Jag var i åldern 29-35 under alla graviditeter.

Det går antagligen galant för dig, de allra flesta graviditeter resulterar ju i ett barn :)
  • Anonym1891

Jag fick min dotter utan att ha fått något missfall. Fick ett missfall efter dottern och väntar nu en liten pojke.

• Andreaaaa

Jag har fått båda mina barn utan några missfall. Inga jag känner till iaf. Tog dock ett tag att bli gravid båda gångerna så kan ju hända att haft mf fast innan/vid mens så att jag öht inte märkt av dem.

• Vevoz

Jag har varit gravid en gång o har ett barn :) inga missfall

• Isse81

2 barn inga kända mf. Fick första vid 30 år andra på min 34-årsdag.

• LittleSunshine84

Första graviditeten blev en pojke :)

Andra = Tidigt missfall

Tredje = Underbar pojke :)

• M1987
    Let it Rain skrev 2020-09-23 10:32:18 följande:

Pratade med min BM om det och enligt henne är det mer troligt att man kommer få en lyckad graviditet även denna gång om man haft det tidigare. :)

Jasså det visste jag inte, trodde det var slumpen men verkar gå bra hittills iaf så håller tummarna??
  • aerial

Jag har ett barn (ska inte ha fler) och jag har aldrig haft missfall.

Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?