Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Det berättar en hel del faktiskt, och komiskt inget av detta vill du veta av.
Och hur känner du när vindkraften om det nu var senaste kvartalet, att vindkraften producerat mer el än kärnkraftverken?
För det som fascinerar mig är att den regering vi har nu, den vill inte ha billigare el för medborgaren.
Och deras lösning på detta är en FYRTIOÅRIG skatt, som nästan överträffar dagens el-rpiser, och sen GIGANTISKA subventioner på detta.
För det låter ju inte alls som att regeringen bryr sig ett jävla skit om konsumenten, och inte heller billig el(Och det har vi lärt oss av stoppade vindkraftansökningar, eller inte stå för samhällsviktig infrastruktur, som helst säkert inte kommer vara ett problem med kärnkraften och om så, blir det till stort hyckleri.)
Med det sagt är jag inte det minsta emot kärnkraft, dock bygga 6 reaktorer är direkt krokat och med tanke på ny teknik som är mycket bättre är på G.
Så kan man utbilda personalen som regeringen inte heller adresserar och som behövs.(Vilket är udda, då de borde vid detta laget fattat att det finns inte ens personal att hitta utomlands för detta.)
HJ säger inte detta, då är det inte information som kan nå ned i kaninhålet.
För där är det alltid såssarnas fel och fast de inte varit närheten av makten på par år nu.
Globalt ökar användningen av fossila bränslen för att producera värme och el.
Men många länder går in för att minska deras användning av fossila bränslen genom att bygga kärnkraft.
Rekord för fossil energi trots att förnybart ökar - Supermiljöbloggen
Det här är länderna som nyligen har byggt eller som planerar att bygga kärnkraft inom snar framtid:
Sydkorea, Japan, Kina Indien, Saudiarabien, Iran, Turkiet, Belarus, Ryssland, USA, Kanada, Finland, Nederländerna, Storbritannien, Frankrike, Polen, Rumänien, Bulgarien, Slovakien, Tjeckien, Argentina, Brasilien, Bangladesh, Egypten och Estland (finns säkert fler som jag har missat).
Globalt ökar användningen av fossila bränslen för att producera värme och el.
Men många länder går in för att minska deras användning av fossila bränslen genom att bygga kärnkraft.
Rekord för fossil energi trots att förnybart ökar - Supermiljöbloggen
Det här är länderna som nyligen har byggt eller som planerar att bygga kärnkraft inom snar framtid:
Sydkorea, Japan, Kina Indien, Saudiarabien, Iran, Turkiet, Belarus, Ryssland, USA, Kanada, Finland, Nederländerna, Storbritannien, Frankrike, Polen, Rumänien, Bulgarien, Slovakien, Tjeckien, Argentina, Brasilien, Bangladesh, Egypten och Estland (finns säkert fler som jag har missat).
Eftersom SVT endast har granskat ett avsnitt (avsnittet om media där SVT fann bevis på att Jönsson vilseleder genom manipulativa klipp) och eftersom du inte verkar förstå detta trots att det har påpekats flera gånger i tråden, är det mest troligt att det är du som är inkompetent.
Inte alls, det var ett gediget jobb, och om du vill att SVT/SR ska granska alla inslag.
Ja, då har vi säkert 30timmar TV istället.
Men givetvis granskar dom det inslaget som var i hästvägen fel.
Det är inget argument att de inte har granskat alla inslag i ett 30min program, eller försöker du inbilla dig det är ett argument?
Helt klart hade det blivit så, för de har utgångspunkten att HJ aldrig kan göra fel och fast det sker så ofta.