Vi som försökt en längre tid - första barnet
Jag byter till den här tråden jag med. Ska vi köra på samma tanke med BIM-datumen/listan som i förra tråden att när man har passerat sitt "gamla" BIM och lägger in nytt i listan, att vi raderar gamla BIM-datum så listan inte blir onödigt lång?
Hade ett snack med sambon förra veckan om att jag hade feta bebis-cravings och att jag tycker vi borde köra på ännu mer aktivt försök så sett till året som gått där "vi" haft mer approachen att händer det så händer det, men jag har haft koll på ÄL etc. Vi hade ett riktigt bra snack faktiskt, mkt om vart vi är i vår relation och vart vi vill, hur vi vill ha det etc. Jobbigt och lite obekvämt, men faktum är att det har känts så mycket bättre med oss sen dess, tycker vi har kommit varandra ännu närmare. Och som bonus har vi fått upp ännu mer sexlust igen med bättre sex än på länge hehe, och det kan ju knappast vara negativt i bebisfabriken att sexet samtidigt är bra tänker jag.
Hej tjejer!
Imorse började mensen och så började jag morgonen med att få en bild på en gammal klasskompis nyfödde dotter. Sammanträffande att bilden kom 2 minuter efter att jag gick på toa och såg att mensen börjat.
Hej tjejer <3
Jag har tagit en lång paus, och sett att den här nya härliga tråden skapats :)
Tänkte jag uppdaterar vår situation igen; jag hade spolning den 3 juni, allt såg bra ut och läkaren sa att det såg ut som jag haft ägglossning redan. Iom att vi inte fick ha samlag innan spolning räknar jag inte den här månaden som ett försök, då vi bara hade sex 5 juni, vilket ju då är några dagar efter både ägglossning och spolning. Det enda läkaren noterade var att det var lite trögt att få in katetern, men det påverkar inte chansen att bli gravid tydligen.
Nästa uppföljning blir 19 juli, jag trodde att vi då skulle får börja IVF till nästa cykel, men på henne verkade det som att det är runt 3 månaders väntetid från då! Kan säga att jag gick hem och grät rejält. Herregud vilken bergochdalbana det är hela tiden! Känslostorm efter känslostorm :(
Igår fick vi meddelande om att våra vänner fått sitt första barn, som de fick på första försöket efter ett samlag! Jag har hela tiden tänkt "aja, men innan de får sitt barn så lär vi ju vara gravida iaf". Känns så jobbigt att man försökt och försökt hela någons graviditet :( min bästis väntar sitt andra barn i mitten på juli, lär ju inte vara gravid innan de får heller.