Msofie skrev 2021-06-14 19:17:03 följande:
Du är så välkommen! Har du fått någon information om kötid eller så?
Stort tack!
I mars var vi på ett första samtal med barnmorskan för hälsoanamnes, i samband med det fick både jag och sambon lämna prover. Vi fick då information om att återkoppling av mina prover kommer att ske vid uppföljande besök hos gynekolog då även UL + HSS, men att de inte kunde ge några mer konkreta svar gällande väntetid än att "det troligen blir efter sommaren" vilket förstås kändes för j*vligt. Sambon har fått provsvar via brev som är utan anmärkning.
I desperation har jag efter att provresultat dykt upp i journalen gjort min egen research, såvitt jag kan tolka dessa ligger de inom referensvärde. Jag har även själv köpt blodprov med fler markörer via MyTilly som indikerat på något högt AMH, i övrigt inom referens.
Väntetiden är jobbig att hantera, jag har kontaktat kliniken där vi är aktuella och försökt ligga på, tex. sagt att vi är beredda att komma på besök med kort varsel vid avbokningar ( #besvärligpatient ) men utan framgång. Emellanåt överväger jag privata alternativ, eller att vi söker vård via annan region (i och med det fria vårdvalet) eftersom jag har förstått att det skiljer sig mycket åt vilken hjälp man kan få och hur snabbt, men jag vet inte.
Btw, har läst dina inlägg och jag håller tummarna att det ska gå vägen för er nu! :)