SoHo84 skrev 2021-06-16 21:12:28 följande:
Hej! Första gången jag skriver, men följt första barnet trådarna sedan förra sommaren. Känner igen flera av er från tidigare trådar, tyvärr. Vi är inne på 18e försöket nu, bim den 27e. Har inga större förhoppningar. I april tog vi kontakt med sjukvården. Lämnade blodprov och allt såg fint ut. Min sambos alla prover såg också bra ut. För två veckor sedan var vi på första läkarbesöket. Han kollade med ultraljud och såg flera ägg. Sa att det såg jättebra ut med tanke på min ålder. Fick inte göra någon spolning av äggledarna. Han sa att man inte gör så numer. Läkaren sa att han ska sätta upp oss på väntelista för IVF. Dom hör av sig till hösten..
Jag förstår inte varför han inte kollade/spolade äggledarna? Varför vill man inte testa allt innan man drar på med det tunga artilleriet? Dom hittar ju liksom inget annat som är fel.. Har någon av er varit med om liknande?
Någon kunnig får gärna lägga till mig I bim-listan, får det inte att fungera från mobilen..
SoHo84 BIM 27/6, 37 år, 18:e försöket
Välkommen hit <3 men också tråkigt att du behövt ansluta dig till oss som försökt längre, för inte är det kul inte...... Har inte heller några förhoppningar kvar direkt (15:e försöket nu), så överlämnar mitt hopp till IVF till hösten. Också våra tester ser bra ut, så är oförklarligt...
Konstigt med det han sa om spolningen tycker jag.. då jag förstått det som en självklar del i utredningen innan eventuell IVF. Jag gjorde det själv för några månader sen. Tycker det är självklart att man gör det man kan innan man, som du säger, går in med det tunga artilleriet. För det är ju såklart skönt att slippa IVF om det är möjligt att få hjälp med enklare medel.