Carina82 skrev 2022-02-26 20:37:05 följande:
Ja men exakt! Det är en sån overklighetskänsla att ha väntat så länge och sen helt plötsligt vara där, det kändes (och var) så stort. Idag blev en helt annan upplevelse, supercool och odramatisk. Kände inget alls, så sjukr stor skillnad från igår :)
Hur mår du? Snart dags för äggplock, så spännande!
RH93 skrev 2022-02-26 13:50:48 följande:
Carina82: tänker att det är så mycket känslor och tankar i detta och det verkligen kan bli känslosamt alltihop så fullt förståeligt att sprutorna för dig blev så. För mig var det väldigt emotionellt vid alla ultraljuden samt vid äggplocket (började gråta lite inne på rummet precis när jag behövt lämna min sambo). Man kastas så mycket mellan att våga hoppas och tro på att detta ska vara lyckosamt, vetskapen om att det kanske inte är det samt även såklart alla känslor kring att man ens behöver hålla på med ivf överhuvudtaget. Jag hoppas att det kommer kännas lättare för dig med tiden men om det inte gör det är det helt normalt också <3 om det känns väldigt jobbigt så kan du ju ta upp det med kliniken och se om de kan hjälpa till med samtalsstöd. Kram!
Jag tänker att det ju är en emotionell resa så helt naturligt att man påverkas av det hela <3 Hade en helt annan upplevelse idag och det gick superbra verkligen, hoppas det håller i sig. Men räknar med att bli en blöt pöl när det dags för UL haha! Hur går ruvardagarna förresten? Hoppas du mår bra <3
Ja men verkligen! Blir otroligt surrealistiskt! Åh va skönt att det kändes lättare nu <3 Det är en väldigt skön känsla faktiskt att komma över den där tröskeln..jag kände nästan att "nu klarar jag vad som helst!" haha. Men det kanske man får äta upp. Näe men varje steg man klarar av är en "win"! <3
Vad som gjort mig väldigt känslosam, framförallt när jag var på senaste ultraljudet, var att det blev så tydligt för mig när jag gick därifrån att allt jag går igenom och kämpar för, gör jag för mitt barn, som jag en dag kommer att känna och älska. Och för det gör jag vad som helst.
Jag mår bra tack <3 Tog precis Ovitrelle så nu har jag gjort allt jag ska göra inför äggplocket, och känner att jag är redo! Jag är nervös, men känner mig samtidigt glad, hoppfull, och spänd på detta!