Emmalucy skrev 2021-07-06 16:04:24 följande:
Hej och välkommen (tillbaka)! Hur känns det att ha ett par månader själv efter att ha gjort ivf? Har vården någon annan plan för tredje besöket? Är 3st "allt man får" via vården? (vet inte själv hehe)
Tack! Månaderna känns så dubbla, man vågar inte riktigt släppa taget om den egna verkstan, samtidigt som det känns helt lönlöst, jag räknar ju bara ner dagarna till IVF egentligen. Önskar att jag hade styrkan att bara släppa taget om att försöka själva under sommaren och försöka återhämta sig mentalt, men där det finns en chans, vågar jag inte riskera.
Vi gjorde två försök på privat klinik medan vi stod i kö till landstinget, pga covid och allmänt lång kö så ville jag inte vänta det nästan året det eventuellt skulle ta. Vi kommer nu i september göra vårt första hos landstinget och dom tyckte att vi ska försöka samma som vi gjorde senast som ändå genererade hyfsat bra med ägg trots att det inte blev nån graviditet =) Jag har låg äggreserv så finns risk att jag inte får ut mkt ägg alls pga svårstimulerad.
Tror det är olika i olika landsting, men allt som oftast erbjuder landstingen 3 gratisförsök då det enligt nån statistik sägs att 70% av de som gör IVF får en fullgången graviditet med snitt runt 3 försök.