Ericky skrev 2021-07-07 18:11:30 följande:
Och här har vi fått veta att sambon måste iväg på jobb hela helgen med start imorgon. Och vår plan var att ligga imorgon och fredag (förväntad äl) sen söndag. Så ja, det var de planerna.
Ska tvångsligga ikväll och sen får vi hoppas på det bästa... from nästa månad är det fan heminsemination som gäller för att säkra upp sådana här tillfällen.
Men neeej, så himla dålig tajming! Känns som att det är så typiskt, att det ska krocka så där. Men som vi skrivit om tidigare i tråden, om du har ÄL fredag kan det räcka med att ni får till det tisdag eller onsdag eftersom spermierna vanligtvis lever 3 dagar och uppemot 5 dagar till och med. Sen vet jag ju själv att man tänker att det inte räcker med ett försök, men det kan ju vara så att en månad får man till det jättebra typ enligt SMEP men utan resultat, och sen nästa månad får man bara till det en gång några dagar innan ÄL och det är då man plussar! Så jag tror absolut att det finns en chans den här månaden, men man blir ju stressad när ens schema kastas omkull och man inte får till det så många gånger som man hade hoppats. Håller tummarna! <3
RH93 skrev 2021-07-07 22:16:16 följande:
BIM-1 enligt mina beräkningar och 2 negativa tester idag på min sambos födelsedag. En stor del av mig var helt inställd på det, men ändå kunde jag inte låta bli att planera i mitt huvud hur jag skulle slå in det positiva testet och ge honom på morgonen. Har inga som helst menskänningar, men har ibland inte det heller. På äl+5 hade jag lite rosa på pappret när jag torkade mig och tänkte såklart det kunde vara en nidblödning. Hade som en brännande/stickande känsla i magen också i samband med detta. Varje månad är det något nytt som ger en falska förhoppningar.
Det enda som ger mig lite hopp nu är att vi kommer närmre vår första tid i utredningen. Allt annat känns så oviktigt och jag känner mig bara tom.
Ååh jag förstår precis, så många gånger som man tänkt att det skulle vara extra fint att plussa kring födelsedag, årsdag etc Kroppen är verkligen lurig och följer sällan samma mönster varje månad känner jag, men det är ju inte kört innan mensen har kommit såklart. Hoppas att du får hitta på något somrigt, härligt här i dagarna som kan föra tankarna åt annat håll, och precis som du säger så kommer ju hjälpen allt närmare om det är så att ni behöver den till hösten. Jag hoppas att det kan kännas som en liten tröst, att snart kan ni starta utredningen som antingen visar något de kan hjälpa er med eller att allt ser bra ut och att det kanske gör att man kan slappna av lite i att lita på att det kommer att hända förr eller senare <3