Soff skrev 2021-07-16 12:30:28 följande:
Näe usch, och nu när det börjar närma sig förlossning också... så länge hon är gravid så har jag undvikit att träffa dom, för jag orkar helt enkelt inte. Men blir svårare när bebisen kommer till världen. Min bror blir nog enormt ledsen om jag inte träffar hans barn... Näe precis, det är verkligen dubbelt det där.. :/
Aa samma här, endast det som ingår i en vanlig utredning. Tack
Åh, jo jag förstår hur du menar..då vill man ju hellre isåfall att det skulle vara något annat konkret "fel" man kan peka på som gjort att det inte blivit något, som går att göra något åt, känner jag iallafall. Å andra sidan hade det varit extremt störande efter en lång tid av försök att få reda på det NU.. hursom.. jag håller tummarna för att du, jag och alla andra härinne slipper vänta så länge till...
Beklagar verkligen att det inte gått vägen med IVF för dig hittils, jag håller verkligen tummarna för att nästa gång är din gång och jag hoppas inte att du, eller någon annan härinne, tog illa vid att jag sa det jag sa kring ivf. Jag uttryckte bara min egen känsla av misslyckande, att kroppen inte gör det den ska göra, och jag är dessa dagar nära bim som mest bitter..
Jo, det blir svårare att undvika när barnet väl kommit. När man själv inte haft erfarenhet av barnlöshet så kan det vara svårt för de att förstå varför man inte skulle vilja träffa barnet, man kan ju alltid skylla på förkylningssymtom, men håller inte hur länge som helst, men kanske är vettigt att man kan välja att göra det på en dag där man känner sig mer stabil än en dag där det bara gör att det brister med sista droppen. Jag hoppas att det kan bli på ett bra sätt även i detta, sen är det ju inget tvång att ses, men kan förstå att du inte vill göra din bror ledsen.
Tack, jag håller tummarna för dig också och jag förstår att det inte är något illa ment alls, jag kan absolut förstå frustrationen i att man vill att det ska fungera av sig självt och inte behöva genomgå massa ingrepp och få hjälp på det sättet. Men jag kunde uppleva en känsla av "äntligen", när vi väl satte igång med IVF, oerhört tufft psykiskt, för man får upp hoppet så mycket mer, men samtidigt så känns det som att det faktiskt finns en chans, vilket tog bort känslan av ovisshet och stress över att min kropp inte lyckats på egen hand. Knasigt att man tänker att man längtar efter det, ingrepp, sprutor osv, men det var en annan känsla av att det fanns kontroll? något att ta på, konkret, som var oerhört avslappnande efter man försökt lång tid själv och inget fungerat. Ville mest inge lite känsla av att det kan vara positivt