Längtartillvår skrev 2021-07-19 20:45:25 följande:
Idag hade jag ett samtal med fertilitetskliniken. De sa att de har ingen kö för ivf alls, så jag kommer förmodligen få börja behandling i augusti och insättning i september om allt går vägen!! Blandade känslor, sista egna försöket pågår för fullt just nu, och hoppas ju såklart att jag ska slippa alla tabletter och sprutor.
Blev fundersam när hon sa att jag skulle börja med tabletter dag 14, trodde allt började med mensen.. Kanske annorlunda utomlands?? (Bor ej i sverige)
Känner mig rätt orolig gällande ivf och mina förhoppningar. I mitt huvud så är ivf=barn, kommer bli heeeeelt förstörd om det inte går.
Ni som ska gå igenom IVF, hur kommer ni göra angående jobb? Kommer ni berätta iom att man måste till kliniken rätt så ofta ändå? Majoriteten + cheferna på mitt jobb är män, känns så konstigt att jag skulle berätta detta för dem.
Håller tummarna att sista försöket på egen hand blir lyckoförsöket! Såvitt jag vet så utomlands så kan de ofta börja med tabletter för att "tajma in" med klinikens schema, de kan ha att de bara gör äggplock vissa veckor osv. Men är inte 100 på om det är just så i ditt fall :)
Jag berättade för min chef eftersom jag tog ledigt på äggplocksdagarna men också behövde gå ifrån titt som tätt, såhär i efterhand så hade jag nog kunnat komma undan med andra ursäkter, men känns skönt att min chef (som är super) vet. Tyvärr är ju inte IVF likställt med barn, vi har gjort 2 och hoppas på det 3e nu, 70% får inom 3 försök tror jag statistiken säger, så vissa får ju på första :) men långt ifrån alla. Beroende på vad man är för person så kanske det är bra att tänka att en IVF inte är en garant på första försöket, samma som "den vanliga" vägen inte är det. Men många har tur, beroende på vad ens ursprungliga problematik är. Men hoppas verkligen att det går så snart som möjligt