FDFMGA skrev 2021-07-23 16:48:16 följande:
Jag tar sällan till mig av kritik här på FL i och med att den som ges så ofta är så illa underbyggd. Som den du skrev igår 23.12 där du riktade dig till mig, men förmodligen trodde att du besvarade Padirac och tilltalade honom med ett "ni"
Nu råkar det vara som att den som har begått ett brott och får genomgå en rättspsykiatrisk undersökning och bedöms lita av en allvarlig psykisk störning inte kan dömas till fängelse utan bara till rättspsykiatrisk vård.
Du får väl lobba för en lagändring.
Anonym (Freedom) skrev 2021-07-23 14:30:30 följande:
S-MP har regerat i 7 år. Det har tagit oss till en situation värre än någonsin.
Man kan inte skylla S-MP-regeringens misslyckande på oppositionen.
Ett vanligt argumentationsfel är att utifrån de egna åsikterna bedöma det någon annan tycker som vore den personen av samma åsikt som man själv har. Jag delar alltså inte din uppfattning - men hade jag gjort det så hade vi säkert varit överens - åtminstone avseende verkan, men knappast orsaken.
Jag har nog uppfattningen att ganska många ser med avsmak på Kristerssons flirt med högerpopulister - men ganska få skiter på sig. Det räcker gott och väl som det är med brunt.
Att vi kan tolka samma skeende så olika beror säkert på att vi befinner oss i olika filterbubblor och verklighetsbubblor - eller att vi skils åt av en avgrund där du inte förstår att det finns en massa människor på min sida av avgrunden. Av de jag möter här på min sida så anser de allra flesta att man bör minska på invandringen, såväl flyktinginvandring som viss arbetskraftsinvandring.
Du borde kanske ta fram kikaren och försöka kolla in hur det ser ut på min sida av avgrunden. Här finns det många som bryr sig om det du kallar löjliga argument.

Jag tilltalade både dig och Padirac med "ni" och tänkte att var och en själv fattar vad man ska ta åt sig av. Det funkade nog någorlunda på Padirac.
Som du nu lärt dig kan man mycket väl döma en dåre till fängelsestraff. En person kan vara dåre och terrorist på samma gång. Och terrorister kan jag tycka är lämpligt att låsa in hur vrickade de än må vara.
Att invandringpolitiken havererat råder det inget tvivel om. Grova våldsbrottslingar får stanna medan indiska programmerare utvisas. Smart där miljöpartiet. När man regerat i 7 år finns inga ursäkter kvar. S-MP har lett oss till denna situation och någon annan måste ta över, ty detta är ej hållbart.
Det råder inget tvivel om att Kristersson flirtar med 65% av svenska folket som dessutom finner denna fråga viktig. Vänster är så svaga att de börjar yla om de c:a 300 nazisterna som finns i landet. Ingen bryr sig om att ni brunmålar. Folk har fått nog av att bli attackerade.
Det är talande att många på din sida avgrunden också börjar fatta att S-MP-regeringen bedriver en ohållbar invandringspolitik. Jag ser det som att Kristersson har goda möjligheter att locka över dessa till sin sida avgrunden. Frågan är viktig. C-MP saknar verkligen trovärdighet.