• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 16:30:07 följande:

Du tänker på 'Det sovande folket'. Boken har definitivt många poänger. Att du inte förstår boken säger mer om dig än författren. Den gör absolut inte anspråk på att värdera människorna som lever i sossesamhället.

Förstå och hålla med är ju två olika saker. Det är en juvenil och egenupphöjande och för andra nedvärderande människosyn som FR presenterar, den smickrar honom inte.

Sossehatet från brevikhögern är inte heller smickrande.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 19:12:13 följande:
    Förstå och hålla med är ju två olika saker. Det är en juvenil och egenupphöjande och för andra nedvärderande människosyn som FR presenterar, den smickrar honom inte.

Sossehatet från brevikhögern är inte heller smickrande.
    Eftersom du inte förstod första gången så tar jag det igen. "Det sovande folket" beskriver hur den lilla människan blir ett offer för sosseriets bidragssamhälle. För en riktig gråsosse kan detta vara svårt att ta in och därmed drar man felaktig slutsats, som du gjorde.

Inte var dag man blir kallad massmördare (Breivikhöger). Ska du inte kalla mig nazist och pedofil när du ändå är i gång :)

Ta och sansa dig.

Ha en trevlig kväll!
  • Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 21:57:22 följande:

Eftersom du inte förstod första gången så tar jag det igen. "Det sovande folket" beskriver hur den lilla människan blir ett offer för sosseriets bidragssamhälle. För en riktig gråsosse kan detta vara svårt att ta in och därmed drar man felaktig slutsats, som du gjorde.

Inte var dag man blir kallad massmördare (Breivikhöger). Ska du inte kalla mig nazist och pedofil när du ändå är i gång :)

Ta och sansa dig.

Ha en trevlig kväll!

Om jag inte missminner mig så sa Breivik att han var bekännande nazist.

Att han också spred (samma) stories (som SD) om multikultur, etnisk renhet och hatet mot både demokrati och sossar är någonting som beskriver Breivikhögern och hur normaliserat rasism och anti-demokratiska tankar blivit..
  • Padirac
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 21:57:22 följande:

Ta och sansa dig.

Ha en trevlig kväll!

Det är väl också en del av fördomarna som odlas om 'de andra' - oavsett det är sossar eller ett samhälle med tillgång till välfärdstjänster eller människor från andra delar av världen. Det berättar väl mest om den egna navelskådningen FR fick på pränt.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 22:21:33 följande:
    Det är väl också en del av fördomarna som odlas om 'de andra' - oavsett det är sossar eller ett samhälle med tillgång till välfärdstjänster eller människor från andra delar av världen. Det berättar väl mest om den egna navelskådningen FR fick på pränt.
    Återigen, det är inget som helst fel på människorna som FR återger. De är bara offer för ett extremt sosseri. Att beskyller offret säger egentligen mer om sig.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-07-22 15:41:57 följande:
    'Det sovande folket' är ju Ökänd!!

Svårt att tro att FR var 27 när han skrev den - det är en tonårings förenklade och nedvärderade syn på människor odlad av Ms ungdomsförbund.. appropå krav på mognad för att rösta så uppfyller bokens syn på männiksor inte någon högre mognad

Själv vill väl FR inte veta av den.. - tror har lyckades med något lika uselt strax efter 30... kommer inte ihåg vad den boken har för titel tyvärr
    Men Reinfeldt har åtminstone tagit avstånd från en del av de nyliberala resonemang han levererade i boken. Dessutom är han långt från ensam bland högerdebattörer att mogna sent och bli vuxna i rummet - somliga blir det aldrig.

Åtminstone - åtminstone skrev jag just för att jag inte kan se att Kristersson tagit avstånd från sitt ungdomssvärmeri för nyliberalismen. Men jag kanske missade att han tagit avstånd - när jag sökte på Kristersson fick jag förslagsträffen Kristerssons vader och blev nyfiken.

Tydligen är de extremt vältränade. Ett effektivt sätt att träna vaderna är ju att stå på tå.

Googles förslag:

Kristerssons fru
    kristerssons vader
    kristerssons barn
    Kristerssons löfte till Heidi Fried
    Kristerssons tal
    kristerssons uttalande
    Ständige förloraren Kristerssons revansch
    Ulf Kristerssons familjeproblem med frun Birgitta

Skulle ju nästan kunna vara en uppsatsuppgift i skolan med Strindbergs novell "Ett halvt ark papper" som modell för inspiration. Alltså skriv en uppsats om Kristersson utifrån Googles förslagGlad
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 22:08:19 följande:
    Om jag inte missminner mig så sa Breivik att han var bekännande nazist.

Att han också spred (samma) stories (som SD) om multikultur, etnisk renhet och hatet mot både demokrati och sossar är någonting som beskriver Breivikhögern och hur normaliserat rasism och anti-demokratiska tankar blivit..
    Du lyssnar uppenbart mer på Breivik än vad som kan anses normalt. Varför i hela friden skulle någon lyssna på en sådan dåre.

Det är svårt att bemöta dina dumheter utan att sjunka till din nivå. Du kanske ska fundera över om ditt hat mot sd är friskt. Det du skriver om dem är till ganska stora delar ren lögn.

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 18:45:44 följande:
    Det finnes ju grader även i helvetet s.a.s. MP har en invandringspolitik som skapar ett inferno av grovt våld. Alla har ett ansvar att hålla MP borta från makten.
    Nja, MP:s roll i sammanhanget varför integrationen har fungerat så pass illa i Sverige är nästan försumbar vid en jämförelse med de nyliberala idéerna om invandring som en metod att rasera välfärdssystemen.

Jag föredrar naiva amatörer alla dagar i veckan framför bokstavstroende dogmatiker.

Ayn Rand och Ayn Rand-epigoner lämoar sig bäst som läsning på torrdasset på landet - under förutsättning att deras tankar stannar där och inte omsätts i praktiken.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 22:34:20 följande:
    Du lyssnar uppenbart mer på Breivik än vad som kan anses normalt. Varför i hela friden skulle någon lyssna på en sådan dåre.

Det är svårt att bemöta dina dumheter utan att sjunka till din nivå. Du kanske ska fundera över om ditt hat mot sd är friskt. Det du skriver om dem är till ganska stora delar ren lögn.
    Tydligen gör norska säpo bedömningen att högerextremistisk terrorism är ett lika stort hot som islamistisk terrorism.

Jag läste förresten tidigare i dag att 80 procent av norrmännen klassar Breivik som en högerextremistisk terrorist medan 20 procent anser honom bara vara en dåre.

Urskuldandet av högerextremistisk terrorism med att det handlar om mentalt förvirrade personer är ett i sig intressant fenomen.

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 22:40:40 följande:
    Nja, MP:s roll i sammanhanget varför integrationen har fungerat så pass illa i Sverige är nästan försumbar vid en jämförelse med de nyliberala idéerna om invandring som en metod att rasera välfärdssystemen.

Jag föredrar naiva amatörer alla dagar i veckan framför bokstavstroende dogmatiker.

Ayn Rand och Ayn Rand-epigoner lämoar sig bäst som läsning på torrdasset på landet - under förutsättning att deras tankar stannar där och inte omsätts i praktiken.
    Försumbar säger du...

Senaste 11 åren är det i MP som styrt invandringspolitiken. Men det är övriga partier som låtit det ske. Ansvarslöst in absurdum skulle jag säga.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?