• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-09-06 10:06:18 följande:

När jag blev gravid i somras så fick jag förmodligen en nidblödning, för jag hade som en superljus rosa flytning några dagar efter äl. Jag skrev dagbok under tiden och hade skrivit ?jaha blev inget denna månad, hade en superlight mellanblödning nu?. Sen kom tröttheten jättesnabbt för mig - innan bim. Jag somnade sittandes haha. Tyvärr gick det ju inte vägen för mig - men tänkte ändå att jag kunde dela mina symptom. Ett tips är att skriva dagbok med datum, så kan man dela med sig till kompisar eller i såna här forum! :D

Är det någon annan som erfarenheter av missfall? Jag har inte fått mens sedan mitt missfall (startade 7 aug), men min kropp är verkligen konstig. Sen jag hade ägglossning har jag haft bruna flytningar, rätt så rikliga. Det är inte en nidblödning då det nu hållit på sedan typ 28 augusti. Men det är inte som mens heller. Någon som haft liknande? Har läst att kroppen kan bete sig underligt såhär efter ett missfall. Den kanske kommer ?i fas? efter en riktig mens. Jag trodde först att det var en mens som började, men den drar liksom aldrig igång på riktigt - haha om ni fattar.

Ja det är ju svårt att veta hur kroppen reagerar efter ett missfall. Jag genomgick ett ma 13 augusti och jag tror jag fick äl 29 augusti men inte helt säker. Men man vet ju inte om kroppen ställer in sig direkt eller om man får avvakta. Om min kropp kör som vanligt skulle jag få mens fredag eller söndag så jag får nog vänta och se. Har ni försökt igen sedan ditt mf?
  • hurtänktedunu
    Summertime skrev 2021-09-06 13:22:11 följande:

Är det någon som inte fått båda Corona vaccinen än? Jag får nu boka dos nr 2 och har ägglossning idag och hoppas ju verkligen att jag blir gravid. Visst kan jag ta vaccinet ändå? Så rädd att det ska påverka på något sätt..

Jag fick dos 2 i februari så det var länge sedan. Men jag tror inte man behöver undvika pga ägglossning. Måste man välja känns det ju klart bättre innan man är gravid istället för tidigt gravid.
  • Lövsångerska1991
    hurtänktedunu skrev 2021-09-06 08:45:29 följande:

Ja man får göra sitt bästa helt enkelt. Mer kan man inte görs.

Jag testade men visade inget. Men var ju dessutom 7 dagar innan så man ska nog inte ha för höga förhoppningar än. Men jag tänkte testa igen kanske på onsdag eller något. Om jag kan hålla mig. Hahaha. Det var ju det där också. Så svårt. Men har ordentligt med molvärk i ryggen idag så vi får se. Kände lite i brösten i morse också. Så hoppet lever

Om det känns bara roligt att testa så testa på tycker jag :) jag trodde jag skulle tycka det var roligt men för mig blev det mer jobbigt. Får se hur jag gör nästa månad. Om jag skulle få se ett streck så hade jag ju blivit så glad.

Hoppas du har en liten inom dig nu! :)
  • Elli123

Jag är med i tråden! Jag plussade i juli och fick tidigt missfall i vecka 6. Nu har jag fått en äl efter det men blev inte gravid då, min mens försvann idag så snart kan vi börja försöka igen! Hoppas det går bra för er alla <3

• Lövsångerska1991
    Wave Mother skrev 2021-09-06 08:29:30 följande:

Nej, jag håller med om detta. Man blir lite varse nu när man är i situationen, hur man blir lite desperat och hur det finns många som vill sälja saker till en. Tror att det i så fall är bättre (och definitivt billigare) att ligga kvar i sängen ett litet tag längre om man oroar sig.

Ja jag känner mig redan desperat och beredd på det värsta och vad bara gjort ett enda försök! När man söker på olika saker så loggas ju det i ens sökhistorik och reklam som dyker upp är kopplad till den. Lite läskigt. Jag vill så gärna få planera för barn på riktigt, köpa graviditetsböcker och sånt. :) Känns inte rätt att göra det förrän det verkligen är något.
  • AllieP
    Hej!
    Har följt tråden ett tag och väntat på att veta vart jag är i min cykel innan jag skrev in mig här :) Spännande att läsa era historier och tycker det är kul att vara med här och följas åt. Har inga nära vänner som har barn och inte heller försöker för den delen, så är skönt att läsa om och dela tankar som känns igen. Vi bestämde oss nu i slutet av sommaren att testa så jag plockade ut min hormonspiral i slutet av augusti (haft den i 11 år). Varit tillsammans med min man i 12 år, gifta 2 år. Studerar till läkare där vi just nu läser om graviditeter vilket gör det extra kul men får mig också att längta tills jag själv får plussa :) 

Skriver in mig på listan nedan. 

BIM

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

9/9 ChilliChoklad (29 år, fjärde försöket, första barnet)

10/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

11/9 Avokado92 (28 år, första försöket efter mf, första barnet)

11/9 toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

12/9 Sophiee92 (29 år, första försöket, första barnet)

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

18/9 AllieP (27 år, första försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet) 

7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-06 19:54:32 följande:

Om det känns bara roligt att testa så testa på tycker jag :) jag trodde jag skulle tycka det var roligt men för mig blev det mer jobbigt. Får se hur jag gör nästa månad. Om jag skulle få se ett streck så hade jag ju blivit så glad.

Hoppas du har en liten inom dig nu! :)

Ja vi får se hur man gör. Men kommer säkerligen inte kunna låta bli i morgon heller då molvärken tog det till en ny nivå idag. Men vi får se
  • hurtänktedunu
    Elli123 skrev 2021-09-06 19:56:37 följande:

Jag är med i tråden! Jag plussade i juli och fick tidigt missfall i vecka 6. Nu har jag fått en äl efter det men blev inte gravid då, min mens försvann idag så snart kan vi börja försöka igen! Hoppas det går bra för er alla <3

Välkommen. Fick också missfall I somras i Augusti. Var i v11 nästan 12 då. Fick cytotec 13 Augusti och haft en äl tror jag i slutet på augusti så nu väntar vi till nästa helg och hoppas på att mensen inte kommer
  • Wave Mother
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-06 19:57:06 följande:
    Ja jag känner mig redan desperat och beredd på det värsta och vad bara gjort ett enda försök! När man söker på olika saker så loggas ju det i ens sökhistorik och reklam som dyker upp är kopplad till den. Lite läskigt. Jag vill så gärna få planera för barn på riktigt, köpa graviditetsböcker och sånt. :) Känns inte rätt att göra det förrän det verkligen är något.
    Ja, och det är ju nånting med det här som är så frustrerande, att tidsintervallen är så långa. Då går man och väntar och väntar och hinner läsa och tänka mycket på vad man kan göra för att förbättra chanserna osv. Lätt att vilja prova allt.
  • Lövsångerska1991
    Elli123 skrev 2021-09-06 19:56:37 följande:

Välkommen! Så tråkigt med missfallet. :( Skickar en kram <3 Håller tummarna för att det ska gå bra hela vägen den här gången <3 hört att det kan gå snabbare efter tidigt missfall än annars
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?