Lövsångerska1991 skrev 2021-09-05 19:37:18 följande:
Så härligt med ett stort hus och en stor familj :) riktigt bra med aktiviteter också. Ska kanske försöka komma igång med att jogga igen. Ska väga mig om ett par dagar för väger mig inte precis innan eller under mensen, för vet att jag samlar på mig så mycket vätska. Försöker ju gå ner så mycket som möjligt innan graviditeten. Det är ju lite av ett projekt.
Jag kan prata med min bästa vän när det känns svårt och hon förstår ju min känsla. Samtidigt gick det snabbt och bra när hon blev gravid så jag blir förstås lite avundsjuk, fastän hon förtjänar allt fint man kan få!
Jag tycker du ska ta testet, hade varit så kul att få se ett positivt resultat :) jag kan ju inte testa nu, är i slutet av mensen. Mensen har förresten förändrats sen jag tog ut spiralen, den är inte som den var före spiralen heller. Numera är det en dag som är fruktansvärd, med smärta och normalkraftig blödning. Den kommer igång nästan med en gång. Sen efter en dag går det väldigt snabbt, då minskar blödningen jättemycket och smärtan försvinner. Förut var det mycket mer utdraget. Förstår inte varför det blir så, kopparspiral ska väl inte påverka?
Ja det är skönt men mycket jobb som sagt. Vi köpte det för 2 år sedan och har knappt gjort annat än renovera. Men det blir bra till slut.
Ja det tycker jag absolut om du tycker det är kul. Är ju skönt att röra lite på kroppen också. I alla fall jag blir väldigt pigg av det. Hade en väldigt lång arbetsdag som krävde mycket energi förra veckan men ändå orkade jag spela 2 timmar efter jobbet.
Ja jag försöker inte väga mig alls om jag ska vara ärlig. Jag har vart underviktig hela mitt liv och har liksom blivit van med det. Nu är jag normalviktig men det känns ju ändå som mer eftersom jag är van att väga mindre. Men det där med vikt är verkligen ett ämne för sig. Aldrig lätt liksom. Dick Aldrig tänkt på att man samlar på sig vid mens. Man lär sig något nytt varje dag.
Förstår att det är jobbigt när det gick så lätt för henne. Men du får verkligen tro på att din tid kommer. Det här med graviditet är ju också en sån sak som rör upp mycket känslor. Och man kan ju känna två helt olika saker också. Tänker som du unnar henne men ändå jobbigt liksom. Helt normalt även om det inte känns så kanske.
Jag ska smita ner och testa när sonen somnat. Haha.
Jag tror inte att den ska det egentligen men kopparspiralen verkar vara lite lurig. Jobbigt att ha så ont men skönt det bara är en dag i alla fall och sen blir bättre.