• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • slo92
    Willow89 skrev 2021-09-21 14:44:29 följande:

Jag vågar knappt skriva det, men jag tror jag är gravid. Igår hade jag ju värk i äggstockarna som höll i hela dahen, på kvällen sen hade jag "ryckningar" i nedre delen av magen i några timmar.

Idag har min mage varit svullen som en ballong, kan knappt knäppa byxorna! Har även en molvärk, liknande mensvärk. Mensen är dock 8 dagar bort. Har kissat som en tok i två dagar och drömde dessutom konstiga drömmar i natt.

Under det halvåret vi försökt har jag inte känt någonting över huvud taget den här perioden av cykeln. Så antingen är jag gravid eller skendräktig. Nu är det otåligt!!

Ååh så spännande, håller tummarna för er!!
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 14:12:31 följande:

Hej igen allihopa!

Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?

Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P

Fick ett tidigt mf i v 5+ 1 gång. Det blödde som en vanligt mens ungefär. tog ett gravtest efter 5 dagar som visade negativt och sen tittade jag efter äl igen som kom som den brukar och då blev vi gravida igen.
  • AllieP

Hej igen allihopa!

Åh vad tråkigt att höra! :( Får jag fråga hur du vet helt säkert? Läst att man kan ha blödningar utan att det är pågående missfall. 

Du borde nog kunna bli gravid direkt igen när du får tillbaka ÄL, tempade du innan eller körde du test? 

• Värphönan

Hej igen allihopa!

Och är såklart ledsen för att du behöver uppleva det också :( mf är aldrig kul när det är en önskad graviditet. 
  • Dalarna91
    Värphönan skrev 2021-09-21 15:31:22 följande:

Fick ett tidigt mf i v 5+ 1 gång. Det blödde som en vanligt mens ungefär. tog ett gravtest efter 5 dagar som visade negativt och sen tittade jag efter äl igen som kom som den brukar och då blev vi gravida igen.

Har läst att kan bli fort gravid efter mf. Sen får jag den hellre nu än senare in i graviditeten. Va såklart super ledsen igår. Men känns mycket bättre idag.
  • Dalarna91
    AllieP skrev 2021-09-21 15:33:30 följande:

Åh vad tråkigt att höra! :( Får jag fråga hur du vet helt säkert? Läst att man kan ha blödningar utan att det är pågående missfall. 

Du borde nog kunna bli gravid direkt igen när du får tillbaka ÄL, tempade du innan eller körde du test? 

Jag gjorde ingen temp eller test inför ÄL. Ska börja ÄL tester nu tänkte jag.

Jag hade en magkänsla ganska tidigt att det skulle bli ett mf. Sen söndag kväll började jag blöda, men syntes bara när jag torkade. Sen hade jag en del smärta i magen och i ryggen. Sen igår eftermiddag när jag torkade så kom allt ut. Satt inte direkt och inspekterade när man är på jobb. Men misstänker de va placenta och allt som kom. Sen har allt roat sig ned.
  • Elli123

Fick positivt äl test igår och idag, fick till det i torsdags & söndags men inte igår.. tänkte försöka hinna idag. Kan det vara försent? Har molvärk nu kan det vara äl att det släppt eller kan man ha ont innan äl med?

• Elli123

Hej igen allihopa!

Tråkigt <3 jag hade sex ca 1,5-2 veckor efter missfallet för jag blödde bara 4 dagar. Fick äl som vanligt men blev inget då, får se om det tar sig denna månad!
  • Juli1990
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 15:42:51 följande:
    Jag gjorde ingen temp eller test inför ÄL. Ska börja ÄL tester nu tänkte jag.

Jag hade en magkänsla ganska tidigt att det skulle bli ett mf. Sen söndag kväll började jag blöda, men syntes bara när jag torkade. Sen hade jag en del smärta i magen och i ryggen. Sen igår eftermiddag när jag torkade så kom allt ut. Satt inte direkt och inspekterade när man är på jobb. Men misstänker de va placenta och allt som kom. Sen har allt roat sig ned.

Åh jag beklagar verkligen. Vi var ungefär lika långt gångna och jag är så orolig för missfall! :( Kan du beskriva själva magkänslan? Förstår att det är svårt!

Lycka till och jag är så imponerad över ditt tankesätt! 

• Dalarna91
    Juli1990 skrev 2021-09-21 15:52:23 följande:

Åh jag beklagar verkligen. Vi var ungefär lika långt gångna och jag är så orolig för missfall! :( Kan du beskriva själva magkänslan? Förstår att det är svårt!

Lycka till och jag är så imponerad över ditt tankesätt! 

Jo de är svårt att förklara :p men stickan hade inte sånt stark streck som den borde vara tyckte jag. Tog ett gravtest söndag eftermiddag, men den va inte någon starkare streck. Sen visste jag bara att de kommer bli ett mf, är glad det hände så tidigt.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?