Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Svårt och veta vad som är bäst. Men får bara köra på. Dom andra gånger jag blev gravid har vi haft sex varje dag i flera dagar. Vi får se i september :)
Tack för ditt svar om tempen, min temp är precis som du säger lite lägre i lutealfasen än vad den brukar men den är otroligt jämn. Dock är det ju BIM först imorgon alternativt måndag eller tisdag.
åh!!! jag vill säga grattis till positivt ägglossningstest :) så himla härligt! Äntlgien en kortare cykel för dig :) nu håller jag alla tummar jag har!
Jag tvivlar ofta på om jag ens är gravid, det är först nu egentligen i vecka 8 som jag har börjat må lite illa, dock tror jag att jag bara inbillar mig och är skengravid typ.. ja man är ju så dum med alla dessa tankar, man får försöka njuta och tänka att man inte kan påverka det, det blir som det blir liksom. Jag håller verkligen tummarna chilins att det går vägen för dig men jag förstår dig oro <3
Ljm91; men äntligen!! Skönt med positivt test!! Då har vi BIM nästan samtidigt :)
Chilin; va bra du lägger ut din kurva :)
Förstår verkligen din oro, hoppas den släpper senare och du får njuta. Men det är okej att vara orolig också. Speciellt allt du gått igenom så är det bara naturligt.
jaa det är väl det som gör att man nästan inte litar på graviditetstestet.. men jag försöker verkligen tänka att ett positivt är ett positivt test.. :)
Vill nog mest beskriva detta för de som tänkt använda babyplan så att ni vet :) jag har alltid trott att man haft högst HCG på morgonen och så kanske det är även för mig men jag har tagit två babyplan tidiga test idag. Ett imorse och ett ikväll. oroa er inte, jag ska inte testa mer förutom att ta ett digitalt efter bim men jag ville ändå visa er att det kan skilja väldigt mycket på samma dag. Jag tror inte att alla test funkar såhär för mig för jag har aldrig varit med om att kvällstest visar mer än morgonen. Hoppas verkligen att det syns för det är himla tydligt på mina bilder på telefonen men kvalitén blir ju sämre när man laddar upp här.. Summa sumarum: om ni testar med babyplans tidiga, testa på kvällen någon gång :)
Så kul att ni är flera som har bim samtidigt!! När blir eran bim ungefär Dalarna, ljm och Sophie? :)
För mig blir det 6/9 :)
Intressant att se att testen kan vara starkare på kvällen, man hör ju alltid att det ska vara morgonurin.
Chilins; jag/vi vill gärna ha dig kvar. Du vet ju ändå hur det känns och kan komma med stötte och bra förslag när vi kommer med frågor och funderingar.
Sophie; så roligt du också fick fast gubbe :D
Jag har inte fått temperatur stegring än. Men den borde bli imorgon eller tisdag.
Men visst va vi eniga om att har man ägglossning sekret 24 timmar efter samlag så är det inte spermier xD