• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Rewner skrev 2022-08-23 16:45:14 följande:

Sophie: Tack! Det blir väl att vi försöker köra minst varannan dag from fredag när sambon kommer hem. Jag tar inga specialtillskott eller så mer än vanlig multivitamin och järntabletter som jag ännu inte fått i mig helt efter blödningen. Hoppas att det ska gå lite extra bra när vi varit ifrån varandra och fått längta lite. Det brukar bli finnas lite extra lust då. 

Chilin: Jag har funderat på det där med hur tidigt man kan se. Tack för att du berättade! Min blödning startade i vecka 6+1 så innan dess vill jag nog gärna ha kollat upp det om jag blir gravid igen för den smärtan vill jag inte uppleva igen. Men samtidigt jobbigt att inte kunna få så klara besked så tidigt. Håller tummarna för en bättre upplevelse denna gång för dig.

Dalarna och LJM: Vilka fina bekräftelser på ägglossning! Nästan så att man blir sugen på att börja tempa själv.

Varsågod!! :) skönt att kunna hjälpa. Som sagt kunde man se en liten hinnsäck i vecka 4+5 och man bör ha sett något foster eller liknande innehåll i hinnsäcken v 6+ eller 7+. :) nä jag förstår att du inte vill uppleva det igen, det vill inte jag heller? 
  • Chilins

jag blir så glad av att läsa att ni är flera nu som känner att ni verkligen fått till det bra denna gång!! Nu håller jag ALLA TUMMAR :) själv känner man ingenting. Oro. oro är det enda jag känner. Ingen mens än dock men heller inget svar från Kk.. de två-tre kommande veckorna kommer gå så otroligt långsamt 

• Chilins

Jag läste en annan tråd där en person beskrev det så himla bra med just den här ?avundsjukan?. Det handlar inte om avundsjuka i många fall, det är en sorg som förstärks hos oss när någon annan berättar om var de är i livet just nu. Lite som att pilla på ett sår. det gör ont. Men vi missunnar inte andra det hela, men vår sorg och känslorna som kommer med den förstärks Varje gång vi får höra från andra. 

• Chilins
    LJM91 skrev 2022-08-23 21:45:51 följande:

Det låter som en rimlig jämförelse chilins, att pilla på ett sår. Jag har ju varken större eller mindre chans att bli gravid för att min kollega är det, så det är väl mer som du skriver en förstärkning av den egna sorgen.

Håller med dig Dalarna om att det bara är att ta på poker facet. Tror jag lyckades övertyga kollegan i alla fall :P

Något som också har dykt upp hos mig ganska nyligen när det pratas om graviditeter och barn är en rädsla för att folk ska fråga om inte jag ska skaffa barn snart. Har haft sambo i några år och bor i hus och har ett stadigt liv liksom, och vi är väldigt barnkära båda två. Vet inte riktigt hur jag hade reagerat på att få frågan rakt ut? Är verkligen inte bekväm med att berätta om våra försök för vem som helst.. Hoppas slippa få frågan.

Jag har fått frågan och jag har varit så nära på att säga att ?jo tack, vi har försökt i ett år och har två misslyckade graviditeter i bagaget, frågor på det?? Men sen säger man det inte utan man skämtar bort det på något sätt..
  • Chilins

LJM och fyrklöverns: nä man vågar ju inte men som ni säger så totalt välförkänt för den idioten som sa något. 

dalarna: jag skulle nog lagt in 36.45 :)

• Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-24 10:31:48 följande:

så kul med alla ägglossningar de senaste dagarna, och att ni är så synkade :D ska bli kul att följa!! 

och chillins, stort grattis igen!! <3

har varit bortrest i en stuga några dagar med superdålig täckning så hade mycket att läsa ikapp imorse, så mysigt ni har så himla fin sammanhållning :) 

Jag svarar dig här istället för i temp-tråden :) jag vet inte riktigt när BF blir? alla appar säger olika men mellan 29 april - 3 maj, kanske troligast 1 maj. dudå? 

jag tror att man får boka privat ultraljud från och med vecka 7, jag tror inte att dom gör ultraljud tidigare än så om man inte har en medicinsk anledning 

• Chilins

Jag har fåt tid på KK om ganska precis 2 veckor, bör vara i vecka 6+0 den dagen? kommer bli en lång och jobbig väntan nu. 

• Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-24 15:40:10 följande:

Va kul att ni har haft ägglossning så nära varandra! nu håller jag tummarna för er!! 

imorgon har jag ultraljud och jag är så fruktansvärt nervös.. jag kan inte tänka på något annat än det för jag är så rädd att det inte ska se bra ut :( 

Åh håller tummarna Evelina!! Visst uppdaterar du oss? Hjärta Vilken vecka är du i nu? 
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-24 15:52:54 följande:
    Självklart uppdaterar jag!! enligt mina beräkningar är jag i vecka 9 nu (8+1) Hjärta
    jag hoppas att du får se ett pickande hjärta Hjärta jag får ju komma väldigt tidigt på ultraljud, redan i 6+0, men det känns som en evighet tills dess.. jag har inga symptom heller så jag oroar mig extremt mycket 
  • Chilins
    Rewner skrev 2022-08-24 17:01:31 följande:

Håller tummarna för er imorgon, Evelina:

Och så skönt att du fått en tid, Chilin. Även om det är lång väntan så är det ju oftast lättare när man iaf vet en deadline på väntandet.

Det här med att få frågor om att skaffa barn har jag varit ganska förskonad från. Då har sambon och jag ändå bott i vårt hus i 7+ år. Folk har kanske gett upp. Sen har jag ganska många vänner och andra i bekantskapen som valt bort barn så det gör kanske också sitt.

Ett bra comeback skulle man ju dock gärna ha för oavsett om man inte vill, inte kan eller har verkstad för fullt så är det ju alla privata saker som man vill välja vem man delar med sig till om.

Det blev ju lite dramatiskt när jag fick min blödning så nu vet min närmsta familj och vänner om det. Vi fick väldigt fint stöd då så det var skönt, men det känns lite jobbigt att de vet att vi försöker nu. Det blir ju en annan press på något vis.

Ja det är klart, vill bara veta.. känner att jag hamnar så lätt i tvivel på att allt ska vara okej. Varför skulle det vara okej denna gång när mina två andra graviditeter gått så dåligt? :( 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?