• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-08-30 16:07:11 följande:

hur mår ni nu chilins, pinkflower och Amanda?jag hoppas att det var ni som hade plussat så jag inte har skrivit fel nu..

Jag mår bra fortfarande.. känns som att jag går och önskar massa graviditetssymptom bara för att jag ska få känna något för jag är så himla orolig att det är något fel denna gång också. Jag är i vecka 5+0 och känner nada. upplever Att jag är tröttare än vanligt men kan också nonchalera det med ?äh jag har mycket på jobbet? och att jag är lite känslig för dofter (min sambo fick höra i helgen hur han tagit för mycket parfym) Men det är också lätt att bara ignorera och säga att det inte beror på graviditeten. Det är nästan så att jag inte tror att jag är gravid. Det var lite om mig :) dudå Evelina? 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-30 16:07:36 följande:

Själv så tog jag ett vanligt grav test på en eftermiddag, så klart negativt. Fattar inte varför jag tog det heller. Så är mer osäker om de är förtidigt att ta tidigt imorgon bitti.
    Vet inte om jag har ett nytt symtom. Hård mage, läst många kan få det pga högt progrestron. Jag tog progrestron kräm förra månaden men ingen hård mage då. 
    Jag brukar ha otroligt sällan just hård mage... 

vet inte om du minns men jag skrev här att jag fick ett infall att ta ett test en eftermiddag, det gick inte att stoppa :) tror du stöttade mig då att det är lätt hänt och att man bara gör det. Så jag säger samma till dig nu, ibland blir det bara så. Jag är också en testoman så jag har förståelse om du testar imorgonbitti igen men såklart är det ju bättre att vänta tills det har större chans att visa positivt men? jag hade ändå testat?. I alla fall om jag hade fler test att ?slösa?
  • Chilins
    Rewner skrev 2022-08-30 16:16:51 följande:
    Tack Chilin! Ja, det vore ju sjukt häftigt om det en efter en skulle läggas till "plussat" på den listan. 

När var det du hade ditt ultraljud?
    Ja verkligen häftigt :) jag hoppas så mycket!! Jag har ultraljud i början av nästa vecka? 
  • Chilins

Evelinagra: så härligt att höra att man inte är ensam som inte känner så mycket. Du har ju också fått se ett tickande hjärta och det är ju min dröm :) om Jag kommer lika långt som dig så kommer jag definitivt boka in privat ultraljud också. kommer inte klara att gå till rul för att få veta något. har ni berättat för några än? :) 

• Chilins

Evelina: åh men vad Härligt med en utlandsresa! jag tänker att få jobbiga Besked är ju aldrig lätt så OM det vore så så kanske en utlandsresa är precis det ni behöver just då. Tror inte att ni ska tänka så mycket på just det utan det kommer gå bra :) det är väl rätt mycket mindre risk för missfall om man fått se ett hjärta som slår? Håller tummarna att det går bra :) tror inte att vi får flera ultraljud i vår region. Här är det rul som gäller. Jag får ju dock mitt tidiga ultraljud nu men tänker att jag ska försöka propsa på fler om det skulle se bra ut. Jag är så nervös. så rädd. mysigt att få berätta för någon!! Vi har inte berättat för någon än. Bestämt oss för att åtminstone vänta tills vi ser om det verkligen finns något där. Familjerna känner dock till problemen vi haft så om det visar något så kommer vi nog berätta för den närmaste familjen men vänta med övriga till v12 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-30 17:36:27 följande:

Chilin; ja ibland får man infall utan att ens veta vad man gjort och varför. Jag har två tidiga tester. Tänkte använda en imorgon. Är de fortfarande negativt så väntar till efter bim 

Håller alla tummar Hjärta glöm inte att det fortfarande är väldigt tidigt. såg att man på clearblue hemsida kan fylla i när man hade ägglossning elelr sista mensen för att se när man tidigast kan ta olika test. Jag brukar tänka på den ibland för den brukar visa att trots att det är 10 miU så brukar första tidiga testdagen vara senare än jag brukar tänka. 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-30 18:01:59 följande:
    Ja jag gjorde testet igår. Men de va konstigt, kunde ta tidigt test efter bim.. men jag har bim på fredag, tänkte onsdag morgon med tidigt test borde kunna visa något. 
    Annars får vi se kring bim 
    Hoppas Hjärta
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-08-30 18:49:48 följande:

Tack Fyrklöverns för din input kring vätskan :) jag är på ÄL+9 idag, jag tror att jag kommer testa under helgen bara för att vara lite mer beredd om mensen dyker upp på tisdag nästa vecka. Är testet i helgen negativt så hinner jag förhoppningsvis bearbeta det under helgen och slipper få en käftsmäll av mensen innan jag ska ge mig iväg till jobbet en vardag. Har haft BIM på helgen de senaste cyklerna vilket har varit väldigt skönt ändå.

Dalarna, vad tråkigt att testet var negativt :( förhoppningsvis var det bara för tidigt för att det skulle ge utslag, håller tummarna för dig!

Så spännande LJM!! Håller alla tummar nu Hjärta lova att hålla oss uppdaterade
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-31 06:25:43 följande:
    Jag har 11 dagar lutealfas :p men jag tänker ta ett test nu på morgonen. Sen är det negativt så tar jag nytt test till helgen. Om jag inte får mens..
    Spännande!!!  Håller tummarna! 
  • Chilins

Jag är så peppad LJM och Dalarna!! kollar tråden hela tiden om uppdatering :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?