Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-05-01 13:59:41 följande:

Kan inte citera..

Dalarna91, jag tar tempen under tungan med munnen stängd, har för mig att man enligt NC helst ska ha sovit minst fyra timmar oavbrutet innan man tempar. Om jag vaknar tidigt, typ kl 3-4, brukar jag tempa då och sen en gång till när jag vaknar i normal tid. Skulle det skilja väldigt mycket brukar jag lägga in något mittemellan, jag freestylar lite :P jag brukar ändå ha så pass tydlig höjning efter ägglossning så lite variation hit eller dit påverkar nog inte hur min ägglossning sätts ut på kurvan.

evelinagra1, hur högt brukar din temp stiga efter ägglossningen? Det verkar lågt att den ligger på runt 36,2, men det beror ju på hur det är i vanliga fall :)

Lägger in en bild där man även ser förra cykeln, 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-05-01 14:41:07 följande:
    Tycker nog det ser ut som att du inte har ägglossat än jämfört med kurvan i förra cykeln, eller att det var väldigt nyligen så tempen inte har hunnit stiga. Håller tummarna för att höjningen kommer snart!

åå va jobbigt.. får bara vänta och se vad som händer 
    om man kollar på mina äl symtom jag hade så stämmer det bra med äl i tisdags men ja tempen säger ju något annat..

om äl inte sker får man ingen mens då heller? 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-05-01 19:03:24 följande:

Jag kommer nog ta ett test imorgon bitti. Känner lite hopp men det brukar pendla väldigt upp och ned hos mig. 

Lycka till! håller tummarna för dig <3
  • evelinagra1

LJM91 : jag för bara ha tålamod och vänta och se vad som händer helt enkelt .. :) tack för hjälpen! 

• evelinagra1

Lite högre temp idag och det står fortfarande att jag hade ägglossning i tisdags haha, blir inte klok på detta
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-05-02 13:48:32 följande:

evelinagra1, prova att maila natural cycles kundtjänst och be att de tittar på din data. De brukar vara snabba på att svara, jag har mailat med dem två gånger när jag var fundersam över min cykel :)

Tack! Jag mailade till dem
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-05-02 16:04:34 följande:

Så frustrerande, brukar alltid få mens under dagen. Ingenting har hänt idag. Har inga känningar och ett negativt test på morgonen.....

åå va jobbigt, hoppas att du antingen får mens snart eller att du får ett plus! (Hoppas mest på plus såklart) ;) 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-05-02 16:36:53 följande:

Hoppas det bara är plusset som dröjer Dalarna <3

evelinagra, jag har alltid fått svar inom en eller två dagar om jag minns rätt. Det har inte tagit så lång tid i alla fall :)

I morse hade min temp tagit ett skutt upp till 36,75 men jag har börjat få lite ömma bröst och känner lite lätt molvärk från och till, så tror inte det blev något den här gången heller :(

Ja okej!

håller tummarna att du får ett plus! När har du bim? 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?