Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Samma för mig.. tempen ligger långt under linjen idag så är nog kört för mig också..

• evelinagra1

Jag har funderat lite på en sak. Jag har kort lutealfas på ca 10-11 dagar, kan ägget fästa på tillexempel äl+9 ändå? Kanske jättedum fråga haha. Men känns som att min korta lutealfas kan göra så att det blir svårare att bli gravid för ibland känns det som att mensen kommer innan ägget ens fått chans att fästa? Men så kanske det inte är? 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-05-06 15:44:56 följande:

Då fick jag mensen. Lite lättad att jag slapp gå runt länge och fundera vars den är. Nya tag. Har nog ägglossning när jag är hos mamma och pappa. Sambon följer med men misstänker han inte är så intresserad att ha sex i rummet bredvid mina föräldrar. 

skönt ändå som du säger att slippa gå runt och funderar, jag tror att jag får min mens ikväll eller imorgon på morgonen. Jobbar dygnspass idag till imorgon och springer på toaletten hela tiden för att kolla om den kommit.
    förstår att han kanske inte är så sugen på det! Men hoppas ni får till det ändå

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-05-06 17:57:03 följande:
    Hoppas inte mensen kommer. Jag brukar ha trosskydd, man vet aldrig när man får mens... Lite jobbigt :p
    Jaa jag har trosskydd :)
    hoppas den håller sig borta till imorgon åtminstonde
  • evelinagra1

Igår kom mensen och jag mår piss.. jag känner mig arg ledsen och besviken. Arg för att det aldrig går.. hur jävla svårt ska det vara liksom? vi gör allt vi kan men ändå går det inte? 

men det är bara att ta nya tag.. jag håller tummarna att nästa månad blir våran månad i denna gruppen, hade ju varit så mysigt att följa varandra i en graviditet också

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-05-08 19:33:19 följande:
    Åh nej, skickar en stor stor kram till dig <3 vi förstår känslan allihop! Tillåt dig att känna allt du känner just nu, snart kommer du hitta ny kraft. Håller med om att det hade varit supermysigt att plussa tillsammans, vi får hoppas på plus för oss alla nästa cykel :)

<3
    visst hade du tagit prover via wear labs? Vad tyckte du om det? Funderar på om jag ska göra det också 

• evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-08 21:39:56 följande:
    Vad tråkigt att höra :( Jag önskar innerligt att det blir din tur snart <3 
    Jag hoppas detsamma för dig, såg att ni också hade försökt länge <3
  • evelinagra1

LJM91: jag har ju gjort en fertilitetsutredning men där tog de bara prover på sköldkörteln vilket jag tyckte vad konstigt?
    jag skulle vilja kolla AMH värdet också.. det är ju lite dyrt och funderar på om det är värt att göra det när jag redan gjort en utredning där allt såg normalt ut. 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-05-09 14:14:22 följande:

evelinagra1, förstår att du vill kolla fler värden än bara sköldkörteln. Jag tror att werlabs hade fler paket än det jag tog, kanske finns något mindre paket som känns lagom?

ja jag får gå in och kolla! Tänker att jag gör det i nästa cykel isåfall :)

• evelinagra1
    Sophiee92 skrev 2022-05-10 14:58:40 följande:
    Hoppas du mår bättre idag. Vi är många i samma sits som förstår hur du känner dig. Men snart blir det även din tur!<3
    Det är så skönt att ha er! <3 jag hoppas att det blir vår allas tur snart
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?