• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophie; jag brukar ta 30 000 IE d vitamin samma dag det blir positivt på ägglossning testen. 

• Dalarna91

Då har jag fått min första bekräftelse på ägglossning. Fick till det fredag och söndag. 
  • Dalarna91

Ljm91; tack, så roligt detta va. Lite jobbigt att måste sova antal timmar innan. Trodde jag skulle bli super stressad av det men har inte direkt märkt av något. Får se om man hoppar över tempen när man har semester. Jag vet inte om jag har sån dipp dagen innan ägglossningen då jag hade fönstret öppen den natten. Synd jag hade den öppen. 
    Men brukar man få en dipp annars? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-26 20:33:25 följande:
    Det är många som får en dipp precis innan ägglossning, men det kan såklart också bero på det öppna fönstret :)
    De hade jag ingen aning om. Intressant! 
    Idag när jag va på toaletten hade jag, förlåt men sånt jävla slem!! Kunde dra ut det, va ljus vit färg. Aldrig varit med om det tidigare!! 
    Vet något vad det kan bero på?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-27 20:59:54 följande:
    Jag fick hyfsat starkt på ägglossningssticka ikväll, fortfarande blinkande gubbe på clear blue men hoppas ägglossningen är på gång nu! CD22 idag så det hade varit en enorm lättnad med så pass tidig ägglossning..
    Så roligt att höra! Kan förstå lättnaden! Men då borde du få positivt under helgen.
  • Dalarna91

Va tråkigt att höra att bägge inte fick ägglossning nu Gråter
    Om man dricker alkohol, hur kan det påverka temperaturen? Jag drack 2 cider igår och temperatur imorse 36.65. 

• Dalarna91
    Annemarit123 skrev 2022-05-28 09:13:13 följande:

Hej! 

jag har skrivit här då och då, men inte på länge nu. Vi har försökt i åtta månader nu och inte heller denna gång lyckades vi. Det börjar verkligen ta på krafterna och psyket. Har tidigare skrivit om mitt myom som nu är bortopererad i mars. Jag hade verkligen hoppas det skulle lösa alla svårigheter och problem. Men hittills har det inte gjort det. Vad kan man själv göra för att öka chanserna? vi har barn sedan innan och vi hade inga svårigheter då. Det betyder att vi inte får hjälp av regionen med utredningar osv.

Va jobbigt att man inte får hjälp bara för man har barn sen tidigare :(
    Vet tyvärr inte vad man kan göra för att öka chanserna. 
    Jag tar iaf Omega 3 och multivitamin för gravida varje dag. Från mens till efter ägglossningen tar jag bisolvon. Den dagen jag får positiv på ägglossning testet så tar jag 30 000 IE d vitamin. Första gånger jag tog bisolvon blev jag gravid, slutade i mf i mars. får se i juni om man får pluss. Tog inte bisolvon i april. Men tog de nu i maj. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-05-30 07:05:37 följande:
    Det tror jag inte att man kan tyvärr :( men du kan ju alltid ta ett test och kolla för säkerhets skull.

I natt drömde jag att jag plussade, sjukt tydlig dröm som kändes så himla verklig. Grät när jag vaknade och insåg att det inte var sant.. 
    Har också haft såna drömmar, under tiden är det en dröm men när kan vaknar känns det mer som mardröm när det inte är sant
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?