• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Har fått mens under natten. Så jävla fan. 

• Dalarna91

Ljm91; Tack <3 ser att jag kanske får ägglossning samma helg jag planerar att hälsa på familjen. Så första tanke var "kanske ska skita i att fara då". Men sen hur mycket ska ägglossningen styra ens liv. Så nästa ägglossning är jag nog borta. Funderar på att ta blodprover man kan ta privat.

• Dalarna91

Sophie; ja absolut, ägglossningen kan komma tidigare eller senare. 

Ljm; ja jag tänkte ta werlabs. Men helst önskar jag att sambon gör ett spermie test. Misstänker de kan vara orsaken. Vi får se efter sommaren. Njuter först av den sen får vi se :)

• Dalarna91

Fyrklövern; förlåt men är kanske lite trög pga en del alkohol under dagen. Men är det ditt andra missfall? 
    I samma fall, jag är så ledsen du är med i den "klubben". 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-06-04 21:09:47 följande:

Det stämmer bra, två på raken, kan man ens sjunka lägre just nu. 

Hade du också direkt efter varandra utan mens mellan?

Jag hade ca 3 mens mellan varje missfall. Nja, vet inte om man kan sjunka lägre. Man hamnar i ett litet svart hål. Nu undrar man vad är vitsen med att ens försöka då det ändå bara blir missfall. När fick du missfallen?
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-06-05 10:43:23 följande:
    Aha okej, så då kan det nog inte bero på att vi inte väntade med att försöka igen. Precis, jag känner verkligen att det är meningslöst att fortsätta. Jättebra att jag kan bli gravid men vad är det för mening när det inte blir barn av det utan ett ton lidande.

Första började jag blöda 25/4 då var jag i 4+2, nu fick jag spottings i 5+1 och blödningen kom igår i 5+5. Du då?
    Känner precis som du. Vad är meningen?
    Första fick jag missfall vecka 5, ca 4 dagar efter plusset.
    Andra missfallet så tog jag tidig ultraljud vecka 8+6. Hade slutat växt i v 6+2. Fick genomgå cytotec behandling. 
    Bägge missfallet så hade jag på känsla att det va något fel. 
    Jag ska ta progrestron kräm när jag får pluss nästa gång. Misstänker brist på det då ett symtom är tidiga missfall. Du får gärna läsa på om det. Står mycket info om det på internet. 
    Sen funderar jag på att köpa det Jenny koos har gjort. Men det är ganska dyrt. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-06-05 11:16:37 följande:
    Fy vad hemskt att se det först på ultraljud och sedan behöva medicin för att få ut det :(. Det är märkligt men jag hade också en dålig känsla särskilt den här vändan, men jag tänkte att det var pga förra missfallet. 

Jag läste på Vulverines hemsida men vet inte om jag vågar självmedicinera, hon skriver också att man måste fortsätta behandla om man väl börjat annars kan det i sig framkalla missfall. Jag tycker inte jag känner igen mig i alla andra symtom med brist, det är väl i sådana fall svårt att få barn och missfall det enda som stämmer. Min cykel är som en klocka annars, inga spottings, jag väger ganska lite och har inga symtom på håravfall eller trötthet. Har inte så mycket PMS heller.

Jag har ett VUL bokat 16/6 som del i NIPT undersökning som jag inte ska avboka. Tänkte be gynekologen kolla dels så allt kommit ut men också hur det ser ut i äggstockar, äggledare och livmoder. Kanske får nåt svar där. Annars så är det väl bara till att ladda försök nr 13 och ev söka för utredning efter sommaren.
    Jag tänkte mer lyssna och läsa hennes inlägg. Kanske man kan lära sig lite. 
    Mina symtom är; tidig missfall, haft spottings de senaste två gånger har aldrig haft det förut, osäker på håravfall men jag har jävligt tunt hår men tycker det har blivit värre. Jag kommer ta upp det med sambon efter sommaren, då har vi försökt ett år. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-06-05 14:17:19 följande:

Vad vettigt, man kan lära sig en hel del om kroppen av henne. 

Aha okej, skulle kunna tyda på det då, förstår att du vill prova progesteron i sådana fall. 

Usch så jobbigt att vara i den här sitsen, jag vet varken ut eller in. Känns som man inte kan lita på sin kropp. Jag vill bara bort från mig själv just nu men det går ju inte. Känns som man går ett steg bakåt varje månad med misslyckande. Tiden bara går och man slösar pengar på vitaminer och graviditetstest, man kan aldrig njuta av fester och middagar längre. Snart har jag levt ett år som gravid men man får bara en spark i huvudet varje månad.

Jag har slutat leva dom gravid. Jag dricker och snusar. 
    Efter 3 missfall så har man rätt med en utredning varför det händer. Sen är det 1% att man får 3 missfall i rad. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?