• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ljm91; jaha, mentala block? 
    Kanske ska börja se på de Phil xD 

• Dalarna91

Fyrklövern; va ledsen jag blev av att läsa vad som har hänt. Vet känslan. När jag fick bekräftat ma så ville jag bara få det överstökat. 

Sophie; va tråkigt att du fick mensen. Ja, varför ska det vara så svårt att bli gravid?! 

• Dalarna91

Jag har fått en mjuk tapp, fick det för ca 2 dagar sen. Tar bisolvon och har vara 2 ägglossning tester kvar. 
    Skulle egentligen till min familj till helgen men dom har sagt vi ska komma senare. Så kan få till det många gånger nu. Förväntar ägglossning senast tisdag.

• Dalarna91

Ja de är en liten lättnad att jag inte ska bort till helgen. 

Ljm91; fortsatt lika impad att ni får till det så mycket. Själv så försöker jag dra ut på det. Men imorgon ska jag försöka förföra mer xD 

• Dalarna91

Då har man äntligen semester i 4 veckorna. Men nu kommer också lite beslutsångest. Jag ska ha BIM om två veckorna och då ska vi fara ett gäng runt. Tälta och dricka alkohol. 
    Ska man hoppa över denna ägglossning eller inte. Vill ju så gärna ha barn. Men känner mig lite självisk att jag vill också dricka alkohol då alla andra ska det. 
    Hur skulle ni göra?:/ 

• Dalarna91

Jag vill gärna satsa på denna ägglossningen, kommer nog annars ångra mig. 
    Men sen är jag så frustrerad över sambon. Frågade om han ville mysa men han va inte kåt. Så känner också uppgiven och ger snart upp. Försöker hålla mig lugn och inte bli sur och arg. Men blir nog ett prat sen.. 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-17 21:18:14 följande:
    Jag förstår precis hur du känner angående att ligga.. jag blir också lätt sur om han säger att han är trött eller inte sugen. Det känns som att man själv gör så mycket med tester och temp och allt och i stunden känner man att det enda han ska göra är att ligga med mig men inte ens det gör han.. nu händer inte detta så ofta längre men i början var det ofta så och kommer ihåg att jag kände mig så dum för att jag blev sur :/ har du testat att prata med honom om det?
    Jag tänker prata med han efter ägglossningen. Vill inte det blir bråk eller surhet. Han va duktig i starten och "ställde upp". Men inte längre. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-18 08:03:12 följande:

CD44 idag och fortfarande blinkande gubbe, så jäkla tröttsamt! Hade typ som svag molvärk igår så tänkte att det var något på gång, men det var nog falskt alarm. 

Tråkigt:( hoppas verkligen du får glad gubbe snart. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-06-18 11:58:26 följande:

Hej tjejer,
    Jag ville bara uppdatera er lite. Det visade sig att jag har ett utomkveds som sitter i vänster äggledare och är under tillväxt. Fick välja igår mellan operation och Methotrexate, ett sorts cellgift som stoppar tillväxten. Jag valde det senare då en operation med största sannolikhet inneburit att de får ta bort äggledaren. Jag fick sprutan igår och nu ska jag följas med prover en gång i veckan för att se så att värdet på hcg sjunker. Nackdelen med denna metod är att jag måste vänta 3-6 månader innan jag kan bli gravid igen. För min del känns det rätt skönt att ta paus nu efter allt jag gått igenom sista månaderna. 

Även om jag inte kommer vara i verkstan på flera månader nu så kommer jag följa och heja på er tills ni får era fina plus :) <3

Va tråkigt att höra. Kan tänka mig det är en lättnad att få ta uppehåll från all barn verkstad ett par månader. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-18 17:02:47 följande:

Så himla tråkigt att höra Fyrklöverns, men det måste samtidigt vara skönt att få svart på vitt hur läget är. Skönt också att det känns bra med en paus från verkstaden, förhoppningsvis ger det ny kraft inför att ni får börja försöka igen. Passa på att njuta av allt livet utan barn erbjuder, sovmorgon lediga dagar och att all ledig tid faktiskt är ens egen. Så försöker jag tänka när väntan och längtan känns överväldigande <3

Helt enig med sovmorgon osv. Va barnvakt förut, 1 åring. De va jobbigt och vi får passa på att njuta också. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?