• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

En liten strimma blod kom för en stund sen :( hade börjat hoppas, till och med känna att det kanske hade gått denna gången trots att jag verkligen försökte att hålla garden uppe. Kraschen blev ändå total så har legat i sängen och störtgråtit i sambons famn fram tills nu.. Har verkligen haft noll mensvärk idag, brösten var inte ett dugg ömma under dagen och dessa två saker är alltid mina säkra tecken på att mensen är på ingång. Är så himla less på att kroppen luras på det här sättet, känns som att något ändras för varje cykel numera? Fyfan vilket skit detta är rent ut sagt :(

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-07-21 00:19:06 följande:
    Stor kram till dig <3 det känns verkligen piss varje gång den där jävla mensen kommer :/ 
    Tack <3
  • LJM91

Tack för ert fina stöd, betyder oerhört mycket ska ni veta <3 mensen är i full gång nu men har fortfarande ingen värk alls vilket aldrig har hänt mig förr, kroppen slutar aldrig förvåna (eller luras?). Försöker tänka att detta är början på en ny chans hur svårt det än är.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-21 16:54:28 följande:

Ljm; så tråkigt du finns mens!  

Själv så fick jag positiv på ägglossning testet och en sambo som är riktigt dålig. Så blir nog inget liggande denna gång. 

Åh vad tråkigt, måste kännas tufft att gå miste om en chans :( men det är ju inte heller schysst att pressa någon att ligga liksom, hoppas att din sambo piggnar till så ni kanske får till ett ligg i alla fall! Visst verkade du ha ganska lång tid mellan positivt test och ägglossning?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-21 18:46:52 följande:
    Ja, som jag förstått har jag 4 dagar från positivt test. Men tycker jag har tidigare positiv nu än tidigare med någon dag. 
    Vet inte om det beror på inositol som jag tar nu. 
    Tänker inte ens nämna sex när han är så dålig. Fast hur svårt kan det vara om jag gör arbetet xD 
    Jag verkar vara den enda som får senare ägglossning med inositol :P börjar fundera över om vi har mögel i huset, läste att det kan vara hormonstörande. Har bara fått längre och längre cykel sedan vi flyttade hit för ett år sedan. Men kan såklart inte veta vad det beror på.
    Haha ja egentligen borde det ju inte vara jobbigt för honom, men han kanske inte är så sugen xD hur tror du han reagerar om du berättar att testet var positivt och det är nu i dagarna det gäller?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-07-21 19:04:20 följande:
    Kan inte så mycket om mögel. Men absolut, folk kan bli väldigt dåliga av det. Va tråkigt inositol förlängde din cyklus. Vet inte om man måste använda det länge för bäst effekt. 
    Jo jag nämnde det. Men för skoj "såklart är min ägglossning tidig då du är dålig". 
    Han gav världens suck :p 
    Haha han verkade inte så sugen alltså xD
  • LJM91

Välkommen till oss Josefinanna :) jag upplever ofta ömma bröstvårtor innan mens men inte spända bröst. Träningsvärk i magen vet jag tyvärr inget om, hoppas någon annan har erfarenhet :)

• LJM91
    Chilins skrev 2022-07-23 09:47:35 följande:

Känner mig så uppgiven. Idag är det äl+12, sist plussade jag med digitalt på dag 11 så eftersom det var negativt idag på äl+12 så har jag gett upp denna cykel. Jag vet att vi är flera här som varit här från trådens start för ungefär ett år sedan. Tänk om jag hade vetat vilket omöjligt projekt det hade varit att skaffa familj. Jag vill ge er alla, oavsett om ni varit med sen början eller är nytillkomna, en stor kram bara. Det här är inte lätt på något sätt. Jag önskar så mycket att det fanns ett annat sätt att stötta varandra i det här. Det betyder Mycket att kunna dela detta med några andra men just nu känner i alla fall jag att jag behöver mer. Hålet i marken som öppnar sig efter varje misslyckat försök blir så stort och så djupt. Känner mig så himla ärrad. Hur orkar man? Tror att jag måste söka samtalsstöd efter semestrarna. Fyfan Vad jobbigt det här är 

Åh nej, tyckte verkligen att jag såg ett streck på ditt test från igår <3 känner igen mig så väl i det du skriver, skickar en stor, stor kram till dig! Det är aldrig fel att prata med någon professionell när man känner sig nere och utan kontroll över livet liksom. Tänker också som du, tänk om jag hade vetat då för ett år sedan att det skulle vara såhär..

evelina, jag hade räknat den sena tempen som rätt :)
  • LJM91

Alltså detta måste vara familjelivs bästa och varmaste ?försöka skaffa barn-tråd? <3 så mycket stöd och omtanke! Känner också igen mig i rädslan för att vänner ska hinna bli gravida före, nu har jag ingen vän som försöker just nu vad jag vet, men vet att en nära vän ska börja försöka nästa år och såklart är jag rädd för att hon ska lyckas före mig. Precis som ni skriver är det inte för att jag inte hade varit glad för henne, utan för att jag hade varit ledsen för mig liksom.

evelina, håller tummarna stenhårt för dig idag!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?