• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins skrev 2022-07-31 22:13:30 följande:
    Åh vad kul att du också ska börja testa nu! Det ska jag också göra. Hoppas att du får en kortare cykel denna gång!! :) 
    Heja heja! Jag hoppas också på kortare cykel, eller i alla fall inte ännu ett längdrekord :P
  • LJM91

Pinkflower, jag tycker också det ser positivt ut och om du fick glad gubbe så kan du säkert lita på det :) härligt att ägglossningen är på gång!

Cocachins, jag hade rådfrågat en läkare eller gynekolog. Vissa smärtstillande läkemedel kan också påverka chansen att bli gravid, så det kanske finns andra läkemedel du kan ta istället. Lycka till :)

Dalarna, är det progesteronkrämen som kan ta 3 månader innan den ger effekt? Har läst om att inositolens effekt kan dröja men inte progesteronkrämen, men det är ju inte orimligt att krämens effekt också kan dröja :P

• LJM91

Känner igen glädjen över positivt ägglossningstest, härlig känsla :) tack för peppen om tidigare ägglossning, jag håller alla tummar!

• LJM91

Chilins, jag har haft blinkande gubbe i typ 20 dagar när jag hade som längst, så det ska inte vara något problem att börja testa för tidigt :)

Dalarna, håller tummarna för plus :)

• LJM91

Vi har haft sex varannan eller var tredje dag i princip varje cykel mellan mens och ägglossning, mest för att jag har så oregelbunden cykel och inte har vågat lita på ägglossningstesten fullt ut. Men sen efter ägglossningen blir det typ inget sex alls förrän efter mensen :P

• LJM91

Vad trist med tempen och de sena testerna Dalarna :( har du märkt någon skillnad annars med krämen? Jag har fått väldigt mycket mer flytningar, men vet såklart inte om det beror på krämen eller något annat. Sista dagen med krämen igår så nu är det bara att vänta på ägglossning för min del.

• LJM91

Gött att ägglossningen kom Rewner, håller tummarna för dig nu :) det stämmer att det är första månaden med progesteronkräm för mig, återstår att se vad den har för effekt! Jag har fått väldigt mycket mer flytningar än innan i alla fall, blir en liten chock varje gång jag torkar mig på toa xD

• LJM91

Vad tråkigt att mensen kom Dalarna :( men skönt att det ändå känns okej! Jag tar inositol hela tiden, gör inget avbrott efter ägglossningen. Vet inte om det är meningen att man ska göra det?

Sophiee92 håller tummarna stenhårt för nidblödning! Ägget fäster väl 5-10 dagar efter ägglossning ungefär, så det stämmer ju absolut tidsmässigt :) 

• LJM91

Sophiee92, jag väntar fortfarande på ägglossningen så har inga direkta nyheter :P tar ägglossningstest när jag får feeling och håller lite koll på livmodertappen och sekret, har sex typ varannan eller var tredje dag. Så får vi se när ägglossningen behagar dyka upp xD

• LJM91

Det är inte över förrän mensen kommer Pinkflower! Håller tummarna stenhårt <3

Jag vågar knappt tänka det, egentligen ännu mindre skriva det, men måste ändå få ur mig att jag TROR att jag började få äggviteflytningar idag. Är på CD19, så det känns nästan lite för bra för att vara sant med tanke på längden på mina senaste cykler. Tappen känns dock fortfarande hård och stängd så får väl se om något händer. Hade varit en enorm lättnad om jag någon gång kunde få en mer normal cykel xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?