• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Pinkfloweer skrev 2022-07-14 15:17:43 följande:

Har tagit säkert 5 test alla negativa. Spotting ibland å molvärk ibland men ingen mens...vill bara ha mens å få börja om nu, blir stressad av att den inte kommer, spotting till och från 5 dagar totalt nu börjar bli orolig och frustrerad

Förstår din frustration. När man ändå ska få mens. Varför kan den inte bara komma så man kan försöka på nästa..
  • Dalarna91
    Annemarit123 skrev 2022-07-14 17:55:43 följande:

Hej. Har varit tyst från min sida senaste tiden. Har haft ägglossning och nu är det den långa väntan på mens. Vårt åttonde eller nionde försök, men bara tredje om man räknar sedan operationen där dom tog bort ett myom i livmoder.
    Jag har regelbunden ägglossning men har börjat fundera om det är ändå kan vara något ?fel? med ägglossning. Jag känner av den men jag får inte genomskinliga sekretflytningar utan mer som vitaktiga flytningar som till viss del är klibbiga. Är det möjligt att ägglossa men inte nog ?starkt?? en dum fråga kanske men det är en tanke som slog mig i dagarna. Av den anledningen har jag funderat om rosenrot kan vara något att prova.? 

Jag har läst att det är östrogen som gör såna sekretflytningar. Jag har inte heller riktigt det. Så jag misstänker jag har lite lågt östrogen. Men vem vet. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-14 19:38:24 följande:

En fråga till alla här, jag hade positivt ägglossningstest dag 21 och 22 som alltid varje gång numera, men kan ägglossning verkligen ske 2 dagar efter att det blev negativt? Så att man då har ägglossning dag 24? Eller hur funkar det där egentligen..kan lutealfasen även variera ? 

Lutealfas varieras inte. Vet inte om det kan ändras ex efter ett missfall, graviditet osv. 
    Som jag har lagt märke till så har jag ägglossning 4 dagar efter första positiva ägglossning testet. Det står 48 timmar på bruksanvisning men just nu verkar det vara 4 dagar. 
    Men har man positivt på 21a så borde du ha ägglossning inom 48 timmar, alltså senast 23e. 
    Bästa sättet är att ta temperatur för att kunna bekräfta ägglossningen. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-14 19:59:36 följande:
    Tack för din förklaring! Då känns det konstigt bara för om jag får mens imorgon så blir det 15 dagars lutealfas istället för 13...hur ska man tolka allt? Så komplicerat allt känns det som :p 
    När fick du första dagen positiva ägglossningen? 
    Nej de är svårt med allt.. 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-14 21:37:28 följande:
    Första dagen jag fick positivt ägglossningstest var den 29e juni samt den 30e juni och skulle fått mens igår som inte kommit än
    Okej. Många som skriver, men har du tagit test än? :)
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-15 14:16:17 följande:
    Vet du hur man får upp östrogennivån?
    Nej jag inte riktigt. Jag testar inositol denna månad för att testa om det kan öka. 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-16 10:47:36 följande:

Undrar också kring Inositol. Googlade igår och fick upp samma, att det var för kvinnor med PCO främst. Jag har inga symtom alls på PCO så skulle inte tro att jag har det, men ev. kan jag ha östrogenbrist... 

Pinkflower fortf ingen mens?

Jag har inte heller pco men börjar snart bli lite desperat. Och det är många som har testat det utan pco. Men du kan avvakta med att testa till vi andra kan berätta hur det va för oss :) 
  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-16 11:30:47 följande:

Sophie: fortfarande ingen mens det är helt sjukt! Jag har börjat bli riktigt orolig för vad som händer med mig....jag går me mensvärk, sån där som känns nu kommer mensen men inget händer , kommer minimalt me brun flytning ibland , alla tester negativa å jag känner mig som ett hormonellt vrak just nu. Jag frågade dessutom 1177 om jag kunde börja med primolut nor som jag har kvar hemma nu för att åtminstone få en blödning sen men det ville de inte alls svara på. Känner mig maktlös i det här. 

Känner igen mig hur du känner. Man känner sig lurad och blåst av sin egen kropp. Minns när vi började skaffa barn och jag precis lärt mig vad ägglossning är. Jag tog ägglossning test CD 13 och framåt. Negativt. Jag va på jobb fest men jag va så utanför i mitt huvud då jag skulle haft ägglossning för flera dagar sen och mådde piss. Det finns inget man kan göra eller få hjälp heller. Denna cyklus va min ägglossning ca 2 veckor sen. Man kan inte sluta tänka på vad som händer. 
    Men till slut kom ägglossningen och mensen senare. 
    Få bara vänta in och det finns inget man kan göra, tyvärr <3 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-16 11:55:43 följande:
    Jag kanske hade lite mer symtom på ägglossning men den kom inte tidigare av inositolen denna månaden iallafall

Ägglossningen sattes ut på onsdagen, lite ledsen att vi inte fick till det då men vi fick ändå till det båda dagarna med högst fertilitet så får väl vara nöjd med det ändå
    Skönt den inte kommer tidigare. Känner är lite stressad att man gör något mot kroppen som inte är snällt. Jag tycker jag har lite mer flytningar. Har använt inositol ca 5 dagar nu. 
    Jag tycker ni verkar ha gått till det jätte bra :) hoppas på att progrestron krämen hjälper och det blir ett stort pluss nu :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?