• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins skrev 2022-07-25 09:18:27 följande:
    Ja :) vilken dag i cykeln är du på? 
    Jag är på CD 17. Fick positiv ägglossning test CD 13. Men som jag har sett så här jag ägglossning 4 dagar efter positivt test. Jätte konstigt..
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-07-25 10:58:30 följande:
    oj! Jag tyckte att jag har ägglossning i det senare laget, denna gång 3 dagar efter positivt test.
    Tycker jag också. Men skönt att jag inte är den enda som får ägglossning längre efter än som står på förpackningen. 
  • Dalarna91

Annemarit; grattis!! 

Ljm; så skönt med en utredning. Kan förstå bara det är en lättelse. 

Chilin: nej jag har bara testat stickor. 

Sophie; det är sjukt att vi är tre stycken i bara denna tråd som får ägglossning efter mer än 48 timmar. Hur många fler har inte det och missar många försökt. Ser jag har missat då jag slutat haft sex dagen efter eller två dagar efter positivt test. 
    Får se om jag får ägglossning idag, då stämmer det verkligen 4 dagar för mig. 

Men jag känner mig mer trött. Förra veckan hade jag mycket energi. 

Vi får nog inte till det mer då sambon är igen på akuten. Det är inget allvarligt. Är ganska skönt, slipper stress sex och kan slappna av. 

• Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-25 17:49:52 följande:

Grattis Annemarit! Känns lite hoppfullt att det faktiskt är 2 som plussat här nu denna månad.

Själv börjar jag bli smått desperat istället så känner jag så vill ge inositol en chans. Ska även ringa och be om utrrdning på måndag. Vet ni är flera som testar inositol, har ni hunnit märka nån skillnad på ägglossning och ägglossningssymtom efter ni börjat? Eller menscykeln överlag.

Första gången jag testar det. Tycker jag fått mer sekret. Så jag tycker det är positivt. Jag som inte har det annars. 
  • Dalarna91

Pinkflower; ja de är den jag använder. Funderar bra :) 

Men de är ju endå en fördel att få ägglossning någon extra dag efter. Då har man mer chans att ligga. 
    Slipper kan stressa med sex innan positivt test. 
    Då kan man bara fokusera på positivt och sen ligga. 

• Dalarna91

Hade sex dagen efter ägglossning, om jag hade då. Tycker jag har för låg temp för att ha haft ägglossning 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-26 11:24:12 följande:
    Tempen verkar lite låg ja, smörjer du med progesteron? 
    Nej de gör jag inte. Osäker om jag ska använda det nu när vi ändå bara fick till det på kvällen dagen efter ägglossning. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-26 15:15:00 följande:

evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.

Enig med Evelina. Ta bara en pump morgon och kväll. För mycket progrestron tror kroppen vi redan haft ägglossning.
  • Dalarna91

Chilins; man använder det mot lågt progrestron i första taget. Du kan gå in på moodmama och läsa vad den hjälper till för. Man börjar använda den efter bekräftad ägglossning. Börjar man innan tror kroppen att man redan har ägglossat. Och man får ingen ägglossning den cyklusen.
    Det jag kan läsa till mig är att man kan få lite längre lutealfas. Men man kan ta ett grav test på BIM dag, är det negativt så slutar man med krämen så kommer mensen inom kort. 
    Men om du är gravid måste du fortsätta med krämen tom vecka 12 för att sen trappa ned sakta. 
    Anledning till att du måste fortsätta är; slutar man tvärt och innan v 12 så tror kroppen du inte är gravid och du kan framkalla ett missfall. 

Vi alla tar den olika anledningar. Jag, misstänker jag har lågt progrestron pga 2 tidiga missfall och spotting.
    Evelina; hon hade en kort lutealfas
    Ljm; för att få kortare follikulär fas, då det kan hjälpa med en låg dos under follikulär fasen kan göra så ägglossningen kommer tidigare. 

Rätta mig om jag har fel tjejer :p 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?