• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vickan31 skrev 2023-02-01 11:55:09 följande:
    Sophie: Ååh vad glad jag blir att du känner så! Vet ju att det var lite mer blandade känslor innan, men nu när det närmar sig så känner jag verkligen peppen med dig! Skrattande Har ni pratat något om du ska ta sprutorna själv eller om din kille kan hjälpa dig? Den där pausen var säkert välbehövlig, men hur var det, tog de ett nytt spermaprov eller nöjde de sig med det första? Som läkaren sa kan det ju vara nedsatt rörlighet en period för att sedan vara bättre rörlighet beroende på när man tar provet. Oavsett så är ju IVF en superbra hjälp och tänk att du kanske snart får titta in här i gruppen för att berätta om ett plus! Hjärta Ingen fara, det är inte lätt att komma ihåg allt som skrivs här, haha, men ja vi har fått svar på alla prover via 1177 och enligt de referensintervaller som står där så var alla våra värden, inklusive AMH, inom det normala. Sen kanske läkaren tycker något annat, men det får vi ju veta nu på måndag, känns sjukt spännande med det samt gynundersökningen och förhoppningsvis spolning!
    Dalarna91 skrev 2023-01-31 20:23:54 följande:

Då har jag fått tid för uppföljning. Ultraljud på fredag. Hoppas på ett mirakel. 

Dalarna: Ååh, hoppas att ni får mer klarhet på fredag, och vi håller självklart tummarna för ett positivt besked! Känns ju ändå som att hopp finns kvar, i och med att en del symptom kvarstår och att det kan ha varit för tidigt med förra ultraljudet. Hoppas hoppas! Hjärta
    Känns så underbart att ha alla er med på den här resan! <3
    Min kille ska ha sprutorna på mig, han fick öva hos sjuksköterskan också som visade hur dom skulle tas och han är mer peppad än någonsin haha..! Jag känner mig lite orolig för det här med sprutorna dock, är ju paniskt rädd för nålar men då främst när man tar blodprov, i magen känns ändå rätt okej så hoppas det ska gå bra utan drama. Vi tog bara ett spermaprov, dom nöjde sig med det konstigt nog... Förstått att man vill ta två åtminstone.
    Vad skönt att alla dina prover var inom referensintervallet. Får man fråga vad ditt AMH värde var exakt? Mitt var 2,6 och dom kliniken säger återkommande att jag har väldigt bra äggreserv så var kul att höra vad ditt var. Så spännande imorgon! Vilken tid ska ni dit?
  • Sophiee92

Vilken lättnad att ni får remiss till IVF Chilins :) grattis! Då är ni nära att snart få hjälp. Min remiss kom 4 v. efter att den skickats så kan gå väldigt fort :)

Åh vilken lycka för dig Fyklövern, så glad för din skull <3

• Sophiee92
    Chilins skrev 2023-02-05 10:57:18 följande:
    Åh så roligt sophie!! Är du med i någon grupp här på familjeliv där människor påbörjat ivf där man dels kan dela med sig om hur processen går till, hur lång tid det tar från remiss osv?? Hittat flera trådar men dom flesta är inte aktiva nu? 

så glad för dig också fyrklövern Hjärta
    Nej inte gått med i någon ännu, funderat på det men har känts lite svårt att börja engagera sig i en ny grupp om du förstår hur jag menar :) Men tror att jag kanske ska gå med i: Vi som startar IVF 2023, den verkar aktiv! I fredagskväll kom min mens igång förresten så nu idag (!!!) startar vi med sprutorna! iiiih!
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-02-05 11:37:12 följande:
    Första gången på snart 2 år man är glad någon får din mens. Ganska skönt för en gångs skull!
    Haha jaaa galet är det! Och skönt att för en gång skull bli glad för att mensen kommit, annars är den så starkt kopplad till ångest. Gick hela dagen i fredags och kände efter minsta mensvärk och kollade flera gånger ifall jag inte börjat blöda minsta lilla lilla haha...

Hur mår du nu Dalarna? Tänker på dig <3
  • Sophiee92

Vad skönt att du mår bättre Dalarna. Hoppas precis som alla andra här inne att det snart blir er tur att få behålla graviditeten.

Vickan, neeej men vad är det jag läser! Två hela år!? Det känns ju inte mänskligt att behöva vara ofrivilligt barnlös så länge utan att få hjälp! Tänk att det kan skilja så mycket från olika kommuner. Nu hoppas vi såklart att ni ska få bättre besked nästa månad och att ni ändå får remissen skickad pga att du försökte så länge med ditt ex innan. Bra att du stod på dig ang spolning också, för tänk om det är stopp i båda då måste ni ju få IVF direkt. Och håller med Chilins, blir så ledsen för din skull att ni fick ett nej men vi andra får ett ja, det är inte rättvist. Jag hade nog ringt runt och frågat för att få ett andra utlåtande, ibland kan dom ju göra undantag för en.

• Sophiee92

LJM, ja jag är rätt nervös men mest av allt är jag förväntansfull <3 kan inte tro att vi får den här chansen nu, känns överväldigande! Wow, fertilt sekret redan! Hoppas hoppas ÄL närmar sig med stormsteg!

• Sophiee92

Vickan, vill också bara inflika att din positiva energi verkligen skiner igenom dina inlägg. Trots det nedslående beskedet så kan du ändå känna hopp och se positiva saker med mötet ni hade. Fortsätt sprida din optimism, den smittar av sig till oss andra ☺️❤️

• Sophiee92

Började med sprutorna i söndags så idag är dag nr. 3. Dessvärre har jag fått lega över toaletten både igår och inatt pga kräkningar och magsmärta, usch...! Så mår pyton rent ut sagt. Hade planerat att preppa denna period med massa bra vitaminer och mat, går väldigt lätt ner i vikt och ligger redan på gränsen för undervikt, så detta känns inte kul alls... Vickan, vet du eller något annan ifall hormonsprutor kan ge sådana här symtom eller är det garanterat något annat så som kräksjukan som spökar? Ingen annan här hemma är sjuk förutom jag :(

• Sophiee92

Förstår precis hur du känner Dalarna, det är helt normalt att känna så för oss som får kämpa såhär. Det vore nästan konstigt annars. Håller tummarna för femte gången gillt!

LJM, hur är tempen idag? Kan ju mycket väl vara så att du bara missade peaken igår, eller så kommer den här när som helst

Fyrklövern, tack för att du hänger kvar här och hejar på oss :)

Har inte kräkts något mer men mår lite illa nästan konstant. Tror och hoppas inte kräkningarna var en biverkning på sprutorna, tror jag fick i mig något med maten, men så svårt att veta! Igår tog vi dos Nr 4 med den berömda Fyremadel sprutan och den gjorde lite ondare, idag har vi UL för för att se hur många och hur stora äggblåsorna har blivit

• Sophiee92

Skulle skrivit igår kväll men började må så illa igen så la mig direkt efter sista sprutan... Mått väldigt illa under natten också och legat diagonalt över sängen med halva överkroppen hängandes utanför, min man gick och hämtade en hink, så gullig! Men alltså GUD så jobbigt det är med detta illamående. Nu sitter jag och har precis tryckt ett helt rör med dextrosol coca cola smak, känns lite bättre med illamående då faktiskt. Tydligen kan ett symtom vara just illamående så fått åksjuketabletter utskrivet som jag ska ta varje dag.
    UL igår gick super bra, jag hade tio äggblåsor som var påväg att mogna. Man vill ha mellan 8-14 så 10 var toppen sa dom :) Sen hade dom också börjat mogna relativt jämt vilket var bra det med. Nu väntar nytt UL på måndag och preliminärt äggplock på onsdag eller fredag. Så spänd att jag hade mardrömmar om äggplocket inatt haha...

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?