• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

11/7 Sophiee92, 10e försöket, första barnet

19/8 Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet
    23/7 evelinagra1 : 15e försöket första barnet PLUSSAT 
    3/8 dalarna91, 9e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma. 
    16/8 Rewner, 13e försöket, första barnet, 1 tidigt mf och 1 utomkveds
    24/8 Chilins, 8e försöket, första barnet, haft 1 utomkveds och 1 MA 
    Uppdaterar listan då jag fått bekräftat ägglossning. 
  • Dalarna91

Igår kväll började jag med progrestron kräm. 
    Kan verkligen tempen stiga så högt på 12 timmar? 
    Hur va det för dig Evelina? 
    Sen under sommaren sover jag bara med överkast men inatt blev det täcke. Vet inte om det har något med saken att göra. 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-27 09:52:31 följande:
    Min temp såg ut såhär, jag kände mig dock febrig där när tempen är så hög, nc uteslöt den tempen 
    Okej, får googla lite grann om detta kan hända pga progrestron.  Blir lite nyfiken. 
    Hur mår du? :)
  • Dalarna91

Evelina; minns jag också hade lite molande värk. Men det är ju bra. Det växer något där :) 

Pinkflower; jag har testat inositol första gången nu. Kände inte av någon biverkning och min cyklus har inte förändrats. Tyckte bara jag fick en snabb lh stegring. Från väldigt svagt streck till stark streck på ett dygn. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-27 23:46:00 följande:
    Vad roligt och hoppfullt att se detta! Tempen tog verkligen ett skutt där! Hoppas det är en graviditet :)
    Ja de hade varit trevligt med en graviditet. Men lite skeptisk. Är på äl + 5. Tänker de är lite tidigt för ägget att fästa sig. 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-28 16:34:28 följande:

En fråga, när under cykeln börjar ni få ömma bröst? Är det före, under eller efter ÄL?

Jag får inte ömma bröst. Men vet många får det efter ägglossning. Det har med ögat progrestron halten i kroppen. Nu får vi se om jag får det, när jag använder progrestron krämen. 
  • Dalarna91

Fyrklövern; förlåt men vem fan säger sånt till ett barn? 
    Jag skulle blivit så arg. Man vet att barn inte tänker sig för när och hur man säger saker. Tror faktiskt jag skulle ha nämnt det till personen och frågar varför man säger sånt till ett barn. 
    Sen skulle den personen vara sist att få veta när man blev gravid igen. 

Rewner; känner också mindre stress. Men som du säger allt kan ändra sig. Känner mer hoppfull när man testar nu inositol och progrestron 

• Dalarna91

Evelina; såklart du kan skriva :) 
    Men vet inte hur mycket jag kan hjälpa. 
    Men när jag va gravid så räknade jag från ägglossningen men barnmorskan räknar från mensen. 

• Dalarna91

Vet inte om det är progrestron som ökar värmen. Det borde vara orsaken rent teoretiskt. 
    Igår så frös jag innan jag skulle ta temp så det kanske beror på dippen. Men hoppas såklart pga graviditet. Men hur stor chans är det att blir gravid när man bara haft sex dagen efter ägglossning? 
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-30 10:01:50 följande:
    Jag hade också högre temp, håller tummarna att du är gravid! När har du BIM? 
    3/8. Hoppas på det. Hur går det för dig? 
    Hur berättade du för din kille? 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?