• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-07-30 10:22:37 följande:

Ägget ska ju överleva i upp till 24 timmar efter att det har släppt så du borde absolut ha en chans Dalarna, håller tummarna :)

Antar vi får se 3/8. Men det är mycket kräm med bara en pump. Är det så för eran styrka också?
  • Dalarna91
    Sofieodq skrev 2022-07-30 10:51:02 följande:

Försöker också bli gravid nu i höst. Jag antar att jag har ägglossning idag? Igår visade Ägglossningstest svagt LH. Idag starkt? (Bild), ska man tyda testet som positivt? 
    Vi hade samlag igår, är det bra att ha det idag igen? När lossnat egentligen ägget?Oskyldig Okunnig? Drömmer 

Enklaste sättet att bekräfta ägglossning är om man tempar sig. Vi är flera här som har ägglossning 3-4 dagar efter första positiva test. Men i bruksanvisningen som står på förpackning är det inom 48 timmar efter första positiva testet. 
    Trots du har positiv ägglossning test så är det inte alltid man får ägglossning. Lh visar bara att kroppen försöker ägglossa, enda sättet att få det bekräftat är som sagt om man tar temp. 
    Om du känner sig okunnig rekomenderar jag att du läser på. Tex Jenny koos är duktig på att för hon är duktig på att förklara och har vetenskaplig fakta bakom sig. 
  • Dalarna91

Ljm; hur går det? Vilken dag är du på nu? Känner du någon skillnad när du använder progrestron?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-30 19:11:05 följande:
    Jag är på CD11 idag, smörjer med krämen en pump om dagen så får vi se om det hjälper mig. Jag tycker att jag har lite mer flytningar nu, men vet inte om det är inbillning för att jag letar skillnader :P det är inga fertila flytningar än så länge i alla fall. Har så svårt att föreställa mig att de flesta andra börjar närma sig ägglossningen runt denna CDn..
    Hoppas verkligen du får tidigare ägglossning!! 
    Har du börjat tagit tester? Jag märkte stor skillnad att jag fick mer sekret och fertilt sekret också. Jag som aldrig har det. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-30 19:31:36 följande:
    Nej jag har inte börjat, men funderat på om jag ska ladda upp med de billigare stickorna istället för clear blue advanced som jag har använt innan. Så kan jag börja tidigare och testare oftare utan att spränga budgeten :P
    Clear blue alla tester är väldigt dyrt. Jag kör bara med stickor och tycker dom funkar bra.
  • Dalarna91

Fyrklövern; 
    Jag kommer nog testa mig på BIM dagen på morgonen. Bara pga jag använder progrestron krämen. Det gör ju så cyklusen blir lite längre. Så är det negativt ska jag sluta med den så jag får mens. Men funderar på att köpa testa tidig test så jag kan testa på bim. Annars kommer jag vara fortsatt osäker bara för att tänk om hcg inte har ökat så mycket. Slutar med krämen och det blir ett missfall bara för jag slutade med den. 
    Strecken har inte varit så starka på BIM dagen när jag testat tidigare. 

• Dalarna91

Fyrklövern; glömde skriva mer. Så skönt du fått mens. Och tycker det är smart du har tagit reda på hur andra länder har för restriktioner efter använt läkemedlet du använda. Då slipper du vänta 6 månader. 
    Skulle nog också börjat igen efter 3 månader. Speciellt när man vet man vet hur svårt det kan vara att skaffa barn. 
    Såg på en dokumentär om spermier osv. Blev lite skrämd hur få spermier som faktiskt hamnar i äggledaren! 

• Dalarna91

Temp idag 36.48. 
    Tyckte jag kände lite kramp igår kväll i äggstockarna. 
    Annars så känner jag inget speciellt. 

Tycker det är lite konstigt att Sverige har olika rekomendationer beror på vars du bor. Tycker det borde vara lika..

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-31 10:51:10 följande:

Dalarna: jag hoppas att tempen håller sig hög <3
    såg att du frågade hur jag berättade för min kille, när jag har tänkt på hur jag ska göra innan jag blev gravid så hade jag ju tänkt att jag skulle göra något gulligt men så blev det ju inte haha, han låg kvar i sängen och jag gick upp på toa tempen var ju fortfarande hög och mensen hade inte kommit så jag tänkte äsch jag tar ett test jag tog en vanlig sticka först och så såg jag ett svagt men ändå tydligt streck, så tänkte att jag tar ett digitalt för min kille kommer aldrig tro på det annars haha.. och det visade ju gravid så sprang in till sängen och visade testet och vi båda började storgråta haha :)

Haha, jag hade också någon bild av hur jag berättade och han skulle reagera på ett visst sätt. Men han reagerade inte som jag ville xD 
    Han blev mest tyst och fick smälta det lite. Jag hade ju hela veckan haft massa molvärk och sagt jag inte är gravid. 
    Vi hade sex när jag va gravid. Och eftersom det är mer blodkärl som vidgar sig så är det väldigt ofta man blöder lite efteråt. 
    Jag gjorde det och först blir man rädd och googlar ihjäl sig. Men så länge det slutar blöda så är det ingen fara. 
    Men förstår om man vill vänta lite :) 
    Men det är ingen fara och det kan inte framkalla missfall :) 
  • Dalarna91
    Cocachins skrev 2022-08-01 00:12:38 följande:

Hej, finns det någon mer här med någon kronisk sjukdom som gör att ni på daglig basis tar tex naproxen? Detta ska man ju inte äta om man är gravid? Men fram till des då under tiden ni försöker tänker jag? Kan ju ta lång tid att bli gravid. Och det påverkar verkligen min hälsa och får mycket smärta av att inte ta dem..

Känner detta är något du måste ta beslut om. 
    Då jag inte känner dig så är det svårt. Men gör en egen forum så kanske du får mer svar och från folk som kan hjälpa. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?