• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Då fick jag mens under dagen. Känns okej då jag vet chansen va otroligt liten. Nya tag. Börjar om med inositol imorgon till ägglossningen. 

Vet någon om vad som händer om man tar inositol tills man fått bekräftad ägglossning? Tänker då har man tagit inositol tre dagar extra 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-08-05 20:30:42 följande:

Okej :) tack

Ni som tar/tagit Inositol, börjar man på CD1 och sen hur länge fortsätter man?

Jag börjar från cd1 till ägglossningen har varit. Men såg ljm91 tar det hela tiden. 
  • Dalarna91

Sophie; jag tar 4 gram varje dag. Har köpt från gravidkollen i pulver form. Blandar ut det i saft eller juice. Testade mjölk men det blev så sött tyckte jag. 

• Dalarna91

Sophie; ja den heter också myo. Slipper svälja tabletter.

Chilins; så skönt med fast gubbe :)  
    Jag funderar också på att testa varannan dag sex. 
    Vet inte vad som är bäst för spermier. 
    Sämre kvalité, varannan dag? 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-06 11:38:34 följande:
    ja verkligen :) jag har också funderat mycket på vad som är bäst för spermier och har läst både och.. för oss funkar det inte med varje dag så då får det bli varannan dag och förhoppningsvis då också en gång när man passerar äl ifall ägget fortfarande lever. Vi kör stenhårt på den taktiken denna gång.. 
    Jag har inte läst så mycket. Men när jag tittar tillbaka när jag blivit gravid 1a gången haft sex på ägglossning dagen. Och nr 2 före ägglossning dagen och på. 
    Jag tror vi måste pricka in dagen innan och på själv ägglossning dagen. Men det är svårt då jag inte får tecken innan. 
    Men funderar på att ha det varannan dag nu. Har inte lika mycket energi att ha det varje dag efter ett års försök.
    Fick veta en kollega är gravid i vecka 11. 
  • Dalarna91

Pinkflower; va tråkigt att höra hur deppig och ledsen du har varit. 
    Men jag hade samma symtom sist jag va gravid. Så det är inte över än. 

Ljm; hoppas verkligen de är ägglossningen som är på väg. Skulle ha varit en dröm för dig!

• Dalarna91

Jag trodde jag skulle blöda mer nu när jag tog progrestron krämen. Men tycker inte det är någon skillnad.
    Jag hade ingen mensvärk. Så de är skönt :)

• Dalarna91

BIM-LISTA:

9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 
    3/8 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    ?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
    Jag har sparat BIM listan på mobilen. Så när någon uppdaterar så sparar jag den automatiskt. Så försvinner den igen bara säg till, så lägger jag in den senaste:)

Jag är lite osäker på antal försök men de är väl ca 10 nu. 
  • Dalarna91

Sophie; hoppas verkligen på ett pluss. Förstår du är nog både nervös och förväntasfull inför BIM :)

Själv så har jag börjat med inositol pulver igen och hoppas jag får sekret igen. 
    Jag misstänker starkt jag hade ägglossning sekret dagen och 2 dagar innan ägglossning. Är de bra? 
    Vet inte när man ska ha det. 

• Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-08 14:56:40 följande:

Förresten är det någon här som vet ungefär hur lång tid det tar att göra klart en utredning när man väl börjat en ? 

Jag har gjort en privat undersökning tidigare. Då tog man första blodprov på cyklus dag 2-4. Sen ultraljud. 
    Men jag tänker du kanske måste ta blodprov en vecka efter ägglossning för progrestron och killen lämna spermie test. Men sånt får man svar inom en vecka tror jag det var. 
    Så kan får svar inom en månad med allt tänker jag. Sen vet jag inte hur det är i Sverige. Jag gjorde allt i Norge när jag bodde där. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?