• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-09-03 13:51:36 följande:
    man får bara längre lutealfas. Men jag har alltid plussat svagt vid bim. Så tänker det borde vara säkert att ta ett tidigt test imorgon, då är jag på äl+13 ä.

Inte lätt att hålla koll på alla datum, haha
    Det borde ju vara säkert då, håller tummarna för att det blir ett plus imorgon!

Idag ömmar brösten inte alls. Minns att det var precis såhär förra cykeln, och att det var det som fick upp mina förhoppningar om att vara gravid. Hade varit spännande att veta vad det är som gör att symtomen innan mens kan ändras så mycket varenda cykel.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 14:08:51 följande:
    Ja det hade varit intressant och veta. Och varför vi inte blir gravida... Funderar på att göra ett fertilitets test/utredning. 
    Ja verkligen. Mycket är nog slumpen, när man tänker efter är det ju enormt mycket som måste klaffa för att det ska bli någon graviditet. Såg en film på youtube som visade hur det går till när ägg blir befruktade och kände verkligen att det är ett mirakel att det ens kan gå till så. Det är väl därför det räknas som normalt även när det tar lite tid. Men såklart finns det problem man kan ha som skapar svårigheter. Jag tyckte det var skönt att göra fertilitetskollen jag gjorde via werlabs, den visar såklart inte alla parametrar men i alla fall det man kan avläsa ur ett blodprov.

Hur mår ni allihop idag? <3
  • LJM91

Fick upp hoppet rejält idag, ingen värk i brösten men en molande, tung känsla ner mot tjejmagen i princip hela dagen, mådde också svagt illa till och från. Kände hopp, så halva eftermiddagen har jag googlat på gravidveckor, kollat upp telefonnummer till barnmorskemottagningen, läst om föräldraledighet och plötsligt inser jag att så fort jag inte tänker på illamåendet så försvinner det. Klassisk inbillning. Går på toa och passar på att klämma lite på brösten och jomenvisst, de ömmar ju definitivt. Efter toalettbesöket försvann också den tunga känslan i magen, så det var uppenbarligen ingenting annat än normala tarmgrejer. Förstår inte varför jag låter mig själv sväva iväg, det är härligt under tiden men fallet blir hårt när man kommer tillbaka till verkligheten :(

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 20:31:06 följande:
    Jag har också svävat iväg hela dagen. Vill bara morgon dagen ska komma så jag kan tempa mig och ta ett test. Hatar detta!! 
    Skönt att jag i alla fall inte är ensam om att sväva iväg <3 hur var tempen idag? Tog du test?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-04 08:02:54 följande:
    Ett tips till alla. Innan ni tar ett grav test på morgonen, torka er först. Min mens kom såklart. Slöseri med det testet. 
    Vet inte hur jag ska känna, jag känner just nu ingenting. Så idag ska jag prata med sambon vad vi ska göra nu. 
    Åh neeej :( så ledsen för din skull! Det såg ju så himla lovande ut med tempkurvan. Usch jag börjar nästan gråta för dig <3 hoppas att du kan få fint stöd av din sambo och att ni får styrkan att ta nya tag inför nästa ägglossning.
  • LJM91

Sophie, jag kommer inte ta något test i helgen, vågar inte :( det är så ångesttriggande för mig.. Får istället bita i det sura äpplet på tisdag om mensen dyker upp på jobbet, försöker ställa in mig på att det kommer bli så så kanske inte fallet blir så hårt. Tempen låg på 36,75 idag så den är i princip oförändrad. Hur går det för dig?

• LJM91

Låter som att ni har en bra plan framöver Dalarna <3

Åh nej chilins, vad oroligt och jobbigt med en blödning :( det finns ju många solskenshistorier med blödningar trots helt normala graviditeter, håller alla tummarna för att det inte är ett missfall <3 uppdatera oss om du vill och orkar!

• LJM91

Sohpie, avsaknad av symtom kan vara en bra grej! När jag var gravid för flera år sedan var mitt enda symtom att jag inte hade några symtom, ömma bröst och molvärk kom inte förrän mensen var flera dagar försenad. Håller alla tummarna för dig imorgon!

Åh nej vilken dålig tajming Dalarna, förstår att det känns tufft.. Försök sysselsätta dig med annat så du tänker på annat <3

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-09-04 12:42:27 följande:
    Låter hoppfullt att du säger så. Har alltid symtom annars så detta försök har varit annorlunda för mig. Hur känns dina bröst/molvärk nu? Planerar du för att ta test?
    Håller tummarna för dig <3 jag känner ingenting i brösten just nu, har inte gjort på hela dagen än så länge. Ingen molvärk heller förutom lite svagt svagt emellanåt, men vill knappt ens kalla det molvärk. Känner mig diffust illamående från och till men tror mest det är önsketänkande tyvärr.
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-09-04 15:15:49 följande:
    Ja det är både svårt att veta om ens symtom eller icke-symtom är bra eller dåliga. Eller bara önsketänkande. Jag såg förresten att jag har BIM beräknad imorgon, fast kan lika gärna vara på tisdag, men nu börjar jag bli orolig för att få mens redan inatt!
    Javisst är det så! En olidlig väntan är det i alla fall, jag är rädd för att jag börjar ta varje nederlag hårdare och hårdare nu. Men försöker tänka att jag i alla fall kommer få ägglossningsstimulerande nu så cyklerna blir förmodligen inte lika långa i alla fall.
    Känns det som att mensen är på gång eller varför tror du den kommer redan i natt?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?