• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Bästa tråden med det finaste stödet <3 jag känner så med dig Dalarna, de här första dagarna av mensen är värst och nu kan det bara gå uppåt. Säger precis som Fyrklöverns att det är himla frustrerande att det går så lätt för många andra att bli gravida och få barn, särskilt människor som sen inte är kapabla att ta hand om sina barn. Det riktigt värker i mig av ilska ibland över det. Jag har en känsla av att jag snart kommer vara med dig på den ledsna sidan av väntan, känns som att mensen kommer dyka upp på tisdag.. Stor kram till dig och hoppas att du snart känner dig bättre <3

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-09-04 21:31:52 följande:

Ja jag håller verkligen med om att varje misslyckat försök tar hårdare och hårdare. skönt ändå att du kan se fram emot ägglossningsstimulerand! Det är ju ändå ett rejält kliv i rätt riktning.
    Är mest rädd för att jag vet att mensen ju kan komma inatt :(

Ja det känns som en livlina just nu, att det kan bli en väg framåt. Hoppas bara det har effekt, har läst om flera som inte fått ägglossning ändå och behövt dubbel eller till och med trippel dos innan de har fått resultat. Så då är vi helt plötsligt framme vid jul typ om min vanliga cykellängd fortsätter..

Hoppas inte mensen kommer i natt, eller någon annan dag för den delen! Kommer du testa imorgon bitti?

• LJM91

Då har tempen börjat gå nedåt :(

Håller tummarna så hårt för dig nu Sophie!
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-05 06:47:57 följande:

LJM än är det inte ute, tempen är fortfarande över CL och ligger på 36,5 om jag inte ser fel vilket är rätt högt. Hoppet lever så länge mensen håller sig borta. Hejar fortfarande på dig! <3

Tack snälla du <3
  • LJM91

Åh nej chilins, beklagar verkligen <3 hoppas att du mår okej trots allt och att kroppen sköter det hela snabbt och smidigt. Hur tar din partner det hela, har du bra stöd av honom?

Vad tråkigt att ditt test var negativt Sophie och att du känner dig deppig Dalarna, vad tusan vi skulle ju plussa samtidigt nu.. Det var ju nu det skulle hända liksom. Vi får alla försöka samla ny kraft inför nästa cykel <3

TrueResolution, vad tråkigt att strecken inte blev starkare :( jobbigt att börja få upp hoppet bara för att krascha igen..

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-09-05 17:53:40 följande:

Chilins vad otroligt ledsen jag blir! :( När ska det bli våran tur liksom! Riktigt deppig dag blev det i den här gruppen men man känner också hur fina ni alla är mot varandra som stöttar och peppar när motvinden känns som hårdast.
    Himla tråkigt att höra att även du börjat blöda trueresolution :( Hur går det för dig LJM och hur mår du nu Dalarna?
    Min mens har kommit nu också... Fan då!

Inga uppdateringar från mig egentligen, går bara och väntar på mensen men känner egentligen inga av mina vanliga tecken på att den är på väg. Brukar ha jätteömma bröst och rejäl mensvärk i alla fall en dag innan mensen kommer, men känner absolut ingenting. Har dock en magkänsla att den är på gång, kan inte riktigt förklara varför. Känns som att det rinner till typ, haha..
  • LJM91

Vad skönt att du känner att hoppet är på gång att återvända Dalarna <3 jag vågar inte titta på pappret när jag torkar mig nu, får ångest vid tanken på att se blod.. 

• LJM91

Tempen fortfarande relativt låg jämfört med de andra, men inte under linjen än. Återstår att se om mensen kommer idag, vågade inte titta på pappret nu på morgonen utan stoppade in menskoppen så får jag ta mod till mig och titta efter jobb xD helt galet hur jobbigt det är att invänta mensen..
  • LJM91

Idag ömmar brösten och känner av lite mer molvärk från och till, så mensen har alldeles säkert satt igång :( bävar redan för att komma hem och ta ut menskoppen.. Är ovanpå allt på sjukt dåligt humör och det påverkar mitt jobb tyvärr. Är så ptroligt less på mitt jobb just nu och hade hoppats på att en kommande föräldraledighet skulle ge mig lite styrka att stå ut ett tag till. Det känns allt mer som en avlägsen dröm och inte som något som faktiskt kan bli verklighet.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?