• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins; Jag är på cd8. Sitter nu och funderar hur man ska lägga upp allt xD 
    Men lutar mot sex varannan dag. Mindre press varje dag. Tar inositol och nästa vecka ska jag börja med bisolvon tablett 3 ggr per dag, sen önskar jag vi får till dagen innan och på ägglossning dagen. Men då jag inte känner av den så får vi chansa.

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-12 18:57:39 följande:
    Det eviga planerandet!! Haha jag fattar :) vi körde varannan dag.. nu vet jag ju inte resultatet av det men.. tempar du för fullt också? :) ska du äl-testa? 
    Jag både tempar och tar äl test. Jag känner ju inte av ägglossningen och har ingen riktigt sekret. Fick det förra månaden när jag tog inositol. 
  • Dalarna91

Ljm; jag tycker det ser ut att vara på god väg att bli positiv :) tar du inositol? 
    Jag fick väldigt starkt stegring förra månaden.

Fyrklövern; är det bara 6 veckor kvar? Tiden går fort!! 
    Jag kände förra månaden ändå en lättnad med en paus då sambo va otroligt dålig. 
    Vi hade samlag och det va otroligt bra. Alla andra månader känns det som man har bara sex vid ägglossningen. Känner du någon skillnad där? 

• Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-13 08:28:55 följande:

Hörrni jag tror att det är spökstreck alltihopa för testa tidigt från kronans apotek ser ut såhär idag. Ännu svagare än igår knappt synligt. Supersvagt syntes också först 2 minuter efter testtiden denna gång....nä jag ger upp och väntar några dagar på mensen nu eller mina spottings också för den delen. Ställer in mig på utredning och nya försök.

Va tråkigt :'( hoppas så mycket att det skulle vara starkare idag. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-13 10:59:16 följande:

Vad härligt att det känns bättre Sophie <3 nya tag i den nya cykeln nu!

Pinkflower, det förra testet gjorde du inte med morgonurin eller? Vissa har tydligen högre hcg senare under dagen så du kanske tillhör den skaran. Hoppet finns kvar tills mensen kommer!

Fortfarande rund ring på advanced idag och stickan visade svagare än igår. Tappen känns hård men öppen? Och har mycket flytningar igen. Känns som att min kropp spelar mig en massa spratt just nu.

Stickan kan synas olika styrka beroende när du tar på dygnet. Jag försöker hålla samma tid varje dag. Kan vara svårt för vissa beroende på arbetstider. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-13 20:51:32 följande:

Gjorde nytt ägglossningstest ikväll, supersvagt :(

Va tråkigt :(   hur är det med tappen?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-14 08:32:11 följande:

Fortfarande tom rund ring idag, har aldrig haft mer än tre dagar med rund ring och idag var fjärde dagen.. Börjar noja att progesteronkrämen ställde till det ändå :(

Vad betyder rund ring? Tar du inositol? 
    Jag hoppas verkligen det inte har gjort det :( 
    Men om det har det så borde du få mens när du slutar med det. 
  • Dalarna91

Ljm91;  okej, hoppas verkligen att det går bra och det blir positivt snart. 
    Har du provat med inositol. Det är egentligen tänkt för dom som har pcos. 

Pinkflower; jag ser strecket! Men ta digitalt. Så spännande 

• Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-08-14 10:35:24 följande:

Tack alla!<3 känns helt sjukt, det syns dåligt på bild men strecket var svagt rosa. Vågar man testa ett digitalt i eftermiddag redan eller vänta till morgonurin igen? Sett såna ultratidiga digitala men tror ni jag kan ta det redan i eftermiddag? 

Jag skulle inte klara och hålla mig till imorgon. Så jag skulle dricka lite och försök hålla mig så länge som möjligt. Skulle det vara negativt skulle jag ha tagit morgon urin imorgon också 
  • Dalarna91

Pinkflower; grattis!!! Så roligt. Standard frågan; gjorde du/ni något speciellt? När hade ni sex? Ge oss detaljer och hopp xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?