• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins; göra sån inseminering är nog inte en dum idé. Men vet inte om min sambo skulle bli överlycklig om jag nämnde de. Men å andra sidan kanske ändå. Han föredrar oralt från mig. Så tror han skulle säga ja. Vem vet. Ska googla på det blev lite nyfiken nu xD

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-02 21:37:05 följande:
    Ja gör det! Var en gammal tråd på familjeliv där man diskuterade saken. Min sambo skulle nog tycka att jag helt fått fnatt men det har jag :) så det är väl på tiden att han märker det haha :) 

en annan fråga till er. diskussionen hemma ikväll handlade om kvalité på spermier och även om antalet förminskas om man har sex varje dag under en längre tid, tex typ 10 dagar. Är det någon som vet om sex alldeles för ofta minimerar antalet spermier eller försämrar kvalitén på något sätt så att det är svårare att bli gravid? Hittar egentlgien bara information på nätet om att om man som man har problem är det snarare bättre att ha sex varje dag men ni är ju min källa till bra svar nuförtiden så därför vill jag fråga er :) 
    I helgen såg jag på en dokumentär "The great sperm race" från 2009 (finns på Youtube). Där rekommenderar dom att man har sex varannan dag. Just för kvalitén. Mitt minne är inte min styrka. Så måste nog se om den för att minnas. 
    Men jag vet inte hur mycket det stämmer. Sen ska man inte spara på sex innan för då är det sämre kvalité som kommer. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-03 09:56:29 följande:
    Tack!! :) den dokumentären Ska jag kolla upp! Såg att din temp är precis på coverline, visst Har du bim idag Och kommer du ta ett test hur som helst för att kunna sluta med krämen om det behövs? :)
    Jag hoppas verkligen jag har fått testerna idag. Så då blir det nog ett test imorgon. Sen nästa månad kanske jag inte behöver ta ett test om tempen sjunker som denna gång. 
    Men har inte testerna kommit och tempen sjunkit mer då slutar jag med krämen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-03 14:16:19 följande:

Vad trist med tempen och de sena testerna Dalarna :( har du märkt någon skillnad annars med krämen? Jag har fått väldigt mycket mer flytningar, men vet såklart inte om det beror på krämen eller något annat. Sista dagen med krämen igår så nu är det bara att vänta på ägglossning för min del.

De enda jag märker är väl högre temperatur. 
    Inga tester idag heller.... Dom skulle komma idag. Får ta ett vanligt test imorgon bitti, borde ge något utslag om de är positivt. 
    Hoppas verkligen du får ägglossning snart! Håller tummarna
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-08-03 17:53:37 följande:

Dalarna,
    Åh vad trist att läsa att tempen är nere på coverline och att testerna inte kommit ännu :( håller alla tummarna jag kan iaf!

Tack, ska sova med täcke inatt för att se om jag får låg temperatur pga kallt i rummet. Är nog lite lång sökt men vi får se. 
  • Dalarna91

Tog grav test med morgon urin, negativt. Så jag hoppade över krämen imorse och hoppas jag inte gör något dumt. 
    Men jag tror krämen kan öka temperaturen. 
    Hoppas jag får test idag. Ska knipa så jag kan ta test när jag kommer hem från jobbet, om det kommit. 

• Dalarna91

En fråga till er alla. Hur tar ni upp det med att ni önskar spermie test på era män? 
    Jag har testat mig för ca 1.5 år sedan då såg allt fint ut. 
    Sen när jag haft missfall har dom sett det ser bra ut i äggledaren osv. 
    Vill ju inte verka dömande att jag tro det är hans fel. 

• Dalarna91

Sophie; jag hoppas verkligen det är en nid blödning!! Men jag har haft liknande blödning efter samlag :(

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?