• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Pinkfloweer skrev 2022-08-14 18:57:30 följande:

Tack snälla för alla grattis!!<3 Jag är fortfarande i chock haha, kan inte smälta, såå nu är det nästa oro som börjar om det ska bli mf eller fortsätta som det ska , med tanke på ni är flera med den erfarenheten här så känns det minst sagt lite läskigt! 
    Det enda vi gjorde annorlunda denna gång är att jag köpte clearblues digitala ägglossningstest som visade positivt dag 16 istället för dag 21 som alla andra cykler med stickor. Men av nån oklar anledning fick jag tidigare ägglossning iallafall. Sen det andra var att vi hade sex varje kväll under tiden testet var positivt plus 2 kvällar efter positivt, så det vill säga 4 kvällar fick vi till det totalt haha, tror innan det mest blivit när test varit positivt bara! :)

Tack! Jag funderar också på ha sex varannan dag. Men varje kväll från positivt test kanske är bättre. 
    Lägger till bim listan :) 

BIM-LISTA:
    9/8 Sophiee92, 11e försöket, första barnet
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet
    24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet 
    3/8 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    ?, LJM91, åttonde försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
  • Dalarna91
    MommyA skrev 2022-08-15 07:52:54 följande:

Skriver inte så ofta men stort grattis till er som fått ert efterlängtade plus Skrattande har en fråga känner ni av att ni har ägglossning varje månad? 

Jag känner aldrig av ägglossningen 
  • Dalarna91

Ljm91; blir riktigt ledsen. Får lite skuldkänslor över du testade progrestron. Menar jag var det som startade hela progrestron grejen :'( 
    Hoppas du får positivt snart! 

• Dalarna91

Jag har en fråga ni som känner av ägglossningen. 
    Det startade i lördags jag kände typ små hugg i höger äggstock. 
    Idag har jag känt det ännu tydligare. Typ det små svider. Är det ägglossning? 
    Ska ha ägglossning till helgen. Men misstänker den kommer tidigare. 
    Tog nyss ägglossning test som visar stegring. Och förra månaden så stegrade det väldigt fort. 

• Dalarna91

Fyrklövern; är på cd11 idag. Skulle varit en dröm att få ägglossning innan fredag. Får besök fredag kväll. Och får jag ägglossning under helgen så är det tredje månaden i rad som vi inte får till det. 

Ljm91; synd att det inte krämen fungerar :(
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-15 21:08:18 följande:
    Kanske bara är för tidigt för den att visa sin effekt, vem vet :P ägglossar jag innan typ CD 40 så är jag ändå hyfsat nöjd haha..
    Visst hade du bokat en utredning? 
    Vilken CD är du på nu? :) 
  • Dalarna91

Fyrklövern; blir varannan dag, vi får till det fredag efter jobb så besöket kommer på kvällen. 

Ljm; äntligen blinkande gubbe. Hoppas ägglossningen kommer snart. 

Amanda; jag skulle inte klara av och vänta tills imorgon. Så jag skulle tagit test ikväll xD

• Dalarna91

Nästa inlägg kommer det en mindre trevlig bild. Så förlåt om någon är känslig. 
    Va precis på toaletten och när jag torkade mig va denna på papperet. De är som en gelé klump. Är det typ ägglossning? Eller vad? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?