• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

amandakollb skrev 2022-08-09 12:54:13 följande:

Hejhej, har följt tråden ett tag, men tänker att jag hoppar in nu, hoppas det är okej! 

lite kort om mig, är 32 år och bor i sthlm med min sambo och 17-månaders dotter som vi fick hjälp med av letrozol dubbeldos och ovitrelle (då jag har pco med väldigt oregelbundna och långa cykler). nu är vi sugna på syskon så har sökt oss privat och är på andra försöket nu. dock så blev det en tokig cykel tror jag då jag fick äl jättetidigt (cd9 eller cd11). någon som har varit med om en så tidig ägglossning? tänker att slemhinnan inte hunnit med då och att det är kört redan nu.. 

hursom, ska bli kul att följas åt! och sophiee92, beklagar att mensen kom :( 

Välkommen till oss. Jag har inte haft sån kort fas. Men det finns många som blir gravida ändå. Det är under lutealfasen som slemhinnan blir tjock om jag inte har fel. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-09 16:15:33 följande:

Välkommen till oss amandakollb! Jag har förmodligen också PCO eller PCOS, så blev såklart nyfiken på om du har fler symptom än långa och oregelbundna ägglossningar? Att ägglossa CD9 låter väldigt tidigt, men det är säkert ingen omöjlighet att bli gravid ändå. Skolboksexemplet är väl ägglossning CD14, och det skiljer ju ändå bara fem dagar.

Har fortsatt haft rejält med molvärk från och till idag, vete sjutton vad det är som pågår. Tog ägglossningstest igår som var negativt så det borde ju inte vara därför jag har värk tänker jag. Är såklart jobbigt att ha ont men känns samtidigt lite gött för det borde ju innebära att det i alla fall pågår någon sorts aktivitet där nere xD

Får hoppas på det är något som händer snart. Men när du tar test. Är det väldigt svagt streck eller hur starkt/svagt är det?
  • Dalarna91
    amandakollb skrev 2022-08-09 21:50:32 följande:
    tack :) ser ut som ni har väldigt fin sammanhållning i gruppen! jaa hoppas det är så, håller tummarna! 

vart är du i cykeln nu? :) 
    Jo de har vi. Vi har följts åt nu i ett år tillsammans. Så då blir man ett tajt litet gäng :)
    Jag är på CD5. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-10 18:05:23 följande:

Hörni tjejer, visst har vi tidigare haft någon diskussion om hur länge sperman finns kvar i vaginan? Och om det går att förväxla äggviteflytningar med sperma? Tycker mig minnas en diskussion i ämnet men kan ha fel :P ikväll har jag mycket flytningar igen och kan sträcka ut dem flera centimeter, men hade sex igår kväll så klurar på om det helt enkelt kan vara sperma istället? Gjorde ett ägglossningstest i eftermiddag som var solklart negativt.

Jo jag ställde den frågan förut. Tror ni skrev det störst troligt var ägglossning sekret. Då de va mycket. Men minns inte när jag hade det så kan inte se tillbaka när jag hade ägglossning efter sekretet. 
  • Dalarna91
    Rewner skrev 2022-08-10 18:56:04 följande:

En annan frustration just nu är känslan i min egen kropp. Har det senaste dygnet haft ganska rejäl molvärk och mensen ska ju vara en vecka bort. Minns ju att jag hade det efter ägglossning cyklarna efter missfallet också så logiskt sätt så tänker jag att det inte behöver betyda något,  men hoppet väcks ju på något sätt ändå.

Jag vill bara kunna få lita på min kropp. Är det för mycket begärt? Helt ok om det tar några månader till, men bara att kunna få veta att det jag känner i kroppen är riktigt och rätt. Så frustrerad just nu!

Förstår din frustration! Så känner jag också. Varje månad känns det nästan som nya symtomer kommer och man har en blandning mellan hopp och förtvivlan. 
    Varför måste våra kroppar göra så?! 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-11 15:25:19 följande:

Amandakollb, nu har vi försökt i ett år så har en tid bokad hos gyn i september, får väl se vad de säger :) jag har tvekat lite inför att söka hjälp då jag har en övervikt som jag misstänker att de kommer vilja att jag går ner innan vi får hjälp, så känns inte riktigt som att det är lönt att ens söka hjälp på grund av det. Men vi får se vad de säger.

Idag vågar jag nästan säga rakt ut att det är äggviteflytningar jag har, hala och går att sträcka ut flera centimeter och vi hade inte sex igår så det kan inte vara sperma. Började med clear blue advanced idag så får vi se om ägglossningen verkligen är på gång :)

Så spännande! Då va vi förhoppningsvis på rätt spår att det inte kan vara sperma :) 
    Ska bli intressant vad clear blue och temp visar nu :) 
    Vars är du i din cyklus?
  • Dalarna91
    HannaSickan skrev 2022-08-11 16:11:12 följande:

Hej!
    Jag ser att denna tråden är skapad förra hösten men är fortfarande aktiv så hoppar in här jag med!
    Vi har precis dragit igång bebisverkstaden för att få vår nummer 4! Glad Vår minsta är 15 månader och hoppas kunna få nästa till sommaren 2023. Vi har 3 grabbar så detta är sista chansen att få en liten flicka så vi har googlat runt efter en del metoder/teorier. Har väl mest anammat att inte ha sex för nära ägglossning, Sen det som sker, det sker. Flört

Beräknad ägglossning är den 14/8, alltså nu på söndag. Vi sexade senast igår och idag fick jag äggviteflytningar (med lite blodstrimmor i). Brukar ha dessa äggviteflytningar strax innan ägglossning så nu håller jag tummarna för fullträff på första försöket Oskyldig

BIM är 29/8. 

Ni får gärna skriva lite om er själva (ni som är aktiva här) då jag inte orkar läsa alla 600 sidorna Skrikandes

Hej. 
    Sammanfattning på alla 600 sidor är; vi alla hoppades på bli gravida med första barnet men som du märker ett år senare så är vi inte gravida. Några haft missfall, haft det själv två gånger,  utomkvedshavandeskap, pcos osv. 
  • Dalarna91

Ljm; kan förstå det måste vara helt underbart och nästan overkligt. Du måste hålla oss uppdaterad :D

• Dalarna91

Sophie, chili; håller med och precis så känner man själv. Första månaderna va det tufft men sen har det gått över. Men nu när snart ett år gränsen snart är här börjar man nästan få panik. För då känns det som det faktiskt är något fel och inte otur. 
    Men hoppas du Sophie får bättre dagar snart och det känns bättre. 

Pinkflower: hoppas det inte är ett spökstreck. Håll oss uppdaterad tack! :D

Ljm; nej!! Så tråkigt att det är borta alla äl symtom :'( hoppas dom kommer tillbaka! 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?