• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-08-29 17:06:41 följande:

Haha vad härligt peppande ni är <3 jag förstod det som att vätska pga graviditet isåfall händer lite längre fram i graviditeten än på ÄL+8 där jag är idag, men jag vet inte säkert. Får kanske googla lite till :P här kommer tempkurvan :)

Vilka höga temperaturer du har. Så högt ligger inte jag! Min har också en sjunkande trend... Vet inte om de pga fönster är öppen i sovrummet, fryser på morgonen 
  • Dalarna91

Tidigare idag, mindre hoppfull pga tempen. Men sen när jag va på toa nyss så va det sån liten geleklump på papperet. Precis som förra gången jag va gravid. 
    Jag har haft lite koll efter den mellan äl och bim. 
    Ser nu fram emot onsdag och testet :D

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-29 20:07:24 följande:

Uppdatera oss om tempen imorgon Dalarna, och vad kul att du känner igen tecken från förra graviditeten! Håller tummarna <3

Nu har jag börjat sväva iväg känner jag, gick en promenad tidigare ikväll och bara RÅKADE promenera förbi tre olika förskolor och funderade över vilken av dem som ser trevligast ut och tänkte att jag kanske borde kolla upp hur man gör för att sätta sitt barn i kö. Saker man gör när man hoppas alltså..

Känner jag har också börjat sväva iväg. Är det positivt på onsdag så far jag till apoteket och köper ett test där det står gravid. Sen tar jag det på kvällen till sambon. 
    Hoppas detta är våran gång. 
  • Dalarna91

Omg, sov med stängt fönster inatt. 36.54. så låga tempen kan vara pga låg temperatur i rummet. 

• Dalarna91

Själv så tog jag ett vanligt grav test på en eftermiddag, så klart negativt. Fattar inte varför jag tog det heller. Så är mer osäker om de är förtidigt att ta tidigt imorgon bitti.
    Vet inte om jag har ett nytt symtom. Hård mage, läst många kan få det pga högt progrestron. Jag tog progrestron kräm förra månaden men ingen hård mage då. 
    Jag brukar ha otroligt sällan just hård mage... 

• Dalarna91

Chilin; ja ibland får man infall utan att ens veta vad man gjort och varför. Jag har två tidiga tester. Tänkte använda en imorgon. Är de fortfarande negativt så väntar till efter bim 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-30 17:43:06 följande:
    Håller alla tummar Hjärta glöm inte att det fortfarande är väldigt tidigt. såg att man på clearblue hemsida kan fylla i när man hade ägglossning elelr sista mensen för att se när man tidigast kan ta olika test. Jag brukar tänka på den ibland för den brukar visa att trots att det är 10 miU så brukar första tidiga testdagen vara senare än jag brukar tänka. 
    Ja jag gjorde testet igår. Men de va konstigt, kunde ta tidigt test efter bim.. men jag har bim på fredag, tänkte onsdag morgon med tidigt test borde kunna visa något. 
    Annars får vi se kring bim 
  • Dalarna91
    elin1989 skrev 2022-08-30 21:30:05 följande:
    För de flesta sker ju själva implantationen mellan ÄL+ 8 och ÄL+10. Och då tar det typ 2 dagar att få positivt. Så det är bara om implantationen har varit tidigare än normalt som man får positivt på ÄL+9. Jag väntar alltid till ÄL+12!
    Jag har 11 dagar lutealfas :p men jag tänker ta ett test nu på morgonen. Sen är det negativt så tar jag nytt test till helgen. Om jag inte får mens..
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?