• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-08-31 06:45:12 följande:

Har du testat Dalarna? Är så spänd!

Min temp var uppe på 36,71 idag så den är fortfarande ovanligt hög. Började få lite ömma bröst redan i måndags på ÄL+8 vilket jag aldrig har, visst är det progesteron som orsakar ömma bröst innan mens? Tänker att det stämmer med de högre temperaturerna också. Skulle gärna vilja veta om det är rimligt att det är progesteronkrämen som är orsak till allt detta.

Men temp steg till 36.61! 
    Ja, progrestronkräm kan tyvärr ge ömma bröst men osäker på hög temperatur. Men jag tror det då det hänger ihop. 

Tog test på morgonen, negativt. Men misstänkte det då jag är på äl+9. Men just nu känns det som jag är gravid, har inga direkt symtomer utan det är bara en känsla jag har. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-31 12:53:11 följande:
    Funderar över om progesteronkrämen kan ha effekt fortfarande, det är ändå 29 dagar sedan jag slutade ta den. Kan det sitta i så länge tro?

Ja ÄL+9 är ju tidigt fortfarande, håller tummarna för att du får positivt nästa test :) ska du vänta till helgen nu eller testar du innan?
    Trodde du använde den nu! Nej då är det inte pga den. 
    Då är det din kropp som gör allt :) 
    Du kan ha haft en jätte bra ägglossning och då blir det en bra lutealfas:D 
    Jenny koos förklara detta super bra. Tänkt ägget som ett plommon. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-31 13:10:59 följande:
    Nej jag vågade aldrig börja med den efter ägglossning för jag var rädd att jag skulle förstöra lutealfasen som jag ändå inte har några problem med :P hoppas hoppas att ägget var bra och att det gror och har sig där inne. Jag hade mycket flytningar denna ägglossningen och mycket sexlust så jag hoppas det kan vara goda tecken på en bra ägglossning. Har haft lite ovanlig molvärk från och till de senaste dagarna, typ som att det sträcker och ibland kittlas lite? Har också kunnat ana ett svagt svagt illamående någon gång per dag, men allt detta kan lika gärna vara önsketänkande och inbillning :P
    Så himla spännande! De va nog smart val att inte ta den under lutealfasen. Visst är det roligt när man ser effekt när man testar något nytt :D 
    Lägger till min graf idag :) spännande och se hur tempen är imorgon. Sen brukar ha en sjunkande tendens kring äl +9/10

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-31 16:55:54 följande:

Din temp ser verkligen lovande ut Dalarna, har läst att det är ganska vanligt att tempkurvan i lutealfasen blir som en trappa uppåt när man är gravid :)

Omg!!! Så roligt. Men har du lust de kan hända trots man inte är gravid? 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-31 17:31:43 följande:
    Ja så är det ju, jag har haft det utan att vara gravid. Det är väl lite som en implantationsdipp, det kan vara ett tecken men kan också bara vara en slump. Men jag tänker att många tecken i rätt riktigt borde vara hoppfullt i alla fall :)
    Ja absolut. Får bara vänta till helgen. Gör test på lördag igen. Då borde de visa något på testerna.
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-31 18:19:38 följande:

Jag är så peppad LJM och Dalarna!! kollar tråden hela tiden om uppdatering :)

Va roligt. Skulle varit en dröm att vi alla plussade nu. Kunde vi gjort en bf grupp :) 
  • Dalarna91

Elin1989: nej de är sant. Tänkte ta ett test lördag morgon, om mensen inte kommit förståss :p

• Dalarna91

God morgon. Tempen är fortsatt hög. 0.2 i skillnad, vet inte om det är mycket. 
    Hur va din temp ljm och Sophie?

• Dalarna91

Fråga till er. 
    Tog tidigt test igår, negativt. 
    Idag; inbillar jag är lite illamående. 

Men tycker det är lite för tidigt att bli illamående. Speciellt om det va negativt igår med tidigt test. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?